آخرین عناوین

چهارشنبه 15 آبان 1398-11:43 کد خبر:69558

مرتضی ابراهیمی/کارشناس پلیس راهور ف.ا.ا.مازندران:

لزوم تدوین و تالیف دروس آموزش ترافیکی در مدارس

امروزه با تکثر زندگی شهری و افزایش وسائل نقلیه شخصی ، الزام در یادگیری سواد ترافیکی همانند دیگر سوادهای نو از مسلمات زندگی شهری می باشد .


خزرتیترخبر:امروزه با تکثر زندگی شهری و افزایش وسائل نقلیه شخصی ، الزام در یادگیری سواد ترافیکی همانند دیگر سوادهای نو از قبیل سواد رایانه‌ای، رسانه‌ای و... از مسلمات زندگی شهری می باشد .

در این راستا اکثریت جامعه شناسان و متخصصان اجتماعی، ضرورت سواد زندگی و اجتماعی را گوشزد و آن‌را برای زندگی اجتماعی آینده لازم الاجرا می‌دانند.

یکی از این ضروریات آموزشی، مباحث ترافیکی و فرهنگ مربوط به ترافیک و رانندگی است.

سواد ترافیکی و مسائل مربوط به رانندگی در شهر و بیرون شهر از جمله اموری هستند که هر فردی باید چگونگی آن ‌را آموزش و در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده نماید.

این‌گونه مسائل اجتماعی، نباید بسنده به آزمون‌های رانندگی و در حد آموزش مواد آیین نامه ای و راندن خودرو در آموزشگاه های رانندگی  گردد !!!

چرا که برخی از نزاع‌های خیابانی و پرونده‌های مختلف قضایی در اثر عدول و رعایت نکردن موارد ترافیکی و نداشتن سواد کافی در این امور توسط رانندگان خودروها اتفاق می‌افتد.

اگر آموزش و یادگیری فرهنگ ترافیکی از دبستان شروع و تا دوره‌های متوسطه ادامه یابد، قطعا ملکه ذهن خواهد شد و مشکلات آینده ترافیکی را تقلیل خواهد داد.

گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ونقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی و ... ديگر موضوعاتي ست که بایستی به آنها توجه ویژه ای نمود .

امیدواریم متولیان امر نسبت به اهمیت موضوع فرهنگ ترافیکی و الزامات آموزشی آن در مدارس از دبستان تا ادوار متوسطه اهتمام لازم را به ‌عمل آورند تا در آینده از ترافیک روان و بدون تصادفات و تلفات رانندگی برخوردار باشیم .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :