آخرین عناوین

جمعه 15 آذر 1398-11:8 کد خبر:69731

شهردار ساری خبر داد:

تجربه و نظارت عالیه‌ی شورای اسلامی شهر موتور محرکه مدیریت شهری ساری

شهردار ساری تاکید کرد: تبادل تجربه ها و تضارب اندیشه ها همواره باعث کاهش آزمون وخطاها شده است و در نتیجه آن خدمت رسانی به شهروندان شتاب مضاعف خواهد گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، شهردار مرکز استان صبح امروز در جلسه شورای معاونین شهرداری که با حضورعلی اکبر زلیکانی نائب رئیس و کوروش یوسفی عضو شواری اسلامی شهر برگزار شد ،تلفیق تجربه و جوانی را در بهبود کیفیت خدمات رسانی  به شهروندان مهم دانست و تاکید کرد که شهرداران و مدیران سازمان های تابعه از تجربیات و نظارت عالیه‌ی اعضای شورای اسلامی شهر بهره گیری کنند.

وی خطاب به مدیران تیم مدیریت شهری افزود: منتخبین مردم در پارلمان شهری دغدغه های شهروندان را به همراه راهکارهای مناسب برای حل معضلات به شما ارائه می کنند بنابراین از ظرفیت و تجارب اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای تسریع پیشبرد اهداف توسعه ای شهر استفاده کنید.

شهردار ساری گفت: استفاده از تجربیات موفق در کنار انگیزه جوانی جهشی به سمت توسعه و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان است و موجب چیرگی بر چالش ها و مشکلات در حوزه های مختلف می شود از اینرو با بهره گیری از تجربیات  و نظارت عالیه اعضای شورای اسلامی شهر با سرعت زیاد از مشکلات گذر خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی و معضلات معیشتی پیش روی مردم ، خطاب به شهرداران مناطق و مدیران سازمان های تابعه گفت:مرتفع ساختن مشکلات شهروندان خصوصاً اقشار آسیب پذیر را اولویت اول اجرایی خود قرار دهید و همه بدانیم که خدمت بی منت سرلوحه عمل است.

رجبی تصریح کرد: شورا نهاد نظارتی و بالا دستی و است بی شک توصیه ها ، انتقادها و نقطه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر نیز در راستای پیشبرد اهداف شهرداری است.

وی با اشاره به تاکید نائب رئیس شورای شهر ساری مبنی برلزوم اجرایی کردن طرح یکپارچه سازی سیستم های شهری در ساری ،گفت: تحقق این طرح در سریع ترین زمان ممکن در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

*مدیریت شهری در خدمت رسانی کوتاهی نخواهد کرد

علی اکبر زلیکانی نائب رییس شورای اسلامی شهرساری، تاکید کرد: خدمتگزاران مردم نباید در خدمت رسانی کوتاهی کنند و اگرکارهای بر زمین مانده ای وجود دارد باید با جدیت پیگیری کنند.

 وی افزود: شهرداران مناطق و سازمان های تابعه برای تقویت کیفی انجام امور و تسریع کارها و برنامه ها همراهی لازم را با شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری در حل مشکلات شهر داشته باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه سال 99 بواسطه هزینه های زیادی که از قبل تعریف شده است ؛ سال بحرانی است ،گفت: بر اساس اعلام کارشناسان در حوزه درآمدی سالی بحرانی در پیش است چرا که در حال حاضر در حوزه درآمدی، به ویژه درآمدهای پایدار بسیار ضعیف بوده ایم و این امر بر نگرانی ها برای سال پیش رو می افزاید.

زلیکانی با یادآوری اینکه بسیاری از منابع مالی محقق شده سال های گذشته برای سال آتی تکرار نخواهد شد،افزود: سازمان ها و شهرداری های مناطق در بودجه ریزی سال آتی مالی را منقبضی ببندند.

 وی افزود: شفافیت بخشی و انضباط در جهت کاهش هزینه ها ضرورت بودجه سال 99 است.

زلیکانی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد:اگر انتقادی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر درباره عملکرد شهرداری مطرح می شود ؛سوء نیت و تخریب نیست بلکه در جهت اصلاح امور و هم افزایی و همدلی است.

وی با بیان این موضوع که پاسخگویی به انتظارات و جلب اعتماد عمومی مردم مهم ترین رسالت شورای اسلامی شهر است، تصریح کرد : شوراها با ایجاد تحول  درساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد خود،خواسته های مردمی را محقق  می سازند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اعضای شورای اسلامی شهر به یک اندازه در سیاست گذاری ها تاثیرگذار هستند و اگر موضوعی را به نقد مطرح کنند هدفی جزء اصلاح امور ندارند، بنابراین باید از نظر ،اندیشه و بعد نظارتی همه ی اعضا در بهبود اهداف تیم مدیریت شهری بهره گیری کرد.

وی به خدمات رسانی شهرداران مناطق در جهت رفاه حال شهروندان اشاره کرد و افزود: شهرداران سه منطقه شهری، نقاط ضعف را مرتفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

زلیکانی با اشاره به مشکلات اقتصادی فعلی بر حمایت از قشر ضعیف جامعه از سوی شهرداری تاکید  و توصیه کرد: به اقشار ضعیف شهر توجه ویژه شود، پیگیری های درآمدی مناطق سه گانه به سمت شهروندانی باشد که از تمکن مالی بالایی برخوردارند و بعضاً از پرداخت بدهی های قانونی فرار می کنند.

*هدف مدیریت شهری خدمت صادقانه به مردم است

همچنین کوروش یوسفی عضو شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه نشست معاونان ، شهرداران مناطق و اعضای شورای اسلامی شهر، گامی در جهت رفع مشکلات شهروندان است،اظهار داشت: همدلی و همبستگی شورا و شهرداری نقطه عطف برای خدمات رسانی مطلوب در شان شهروندان مرکز مازندران است.

وی با اشاره به اینکه شهردار ساری خود از بدنه شهرداری بوده و با توجه به سال های حضور در سطوح مدیریتی دوایر مختلف کاملا به مشکلات و برنامه های شهرداری اشرافیت دارد،افزود: اعضای شورا و شهرداری با همكاری ، هم افزایی و استفاده از خرد جمعی، نسبت به ساماندهی مسائل شهری و تحقق رضایتمندی بیش از پیش مردم تلاش می كنند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه تعامل و همبستگی بین اعضای شورای شهر و شهرداری برقرار است، گفت: اگر گاهی بر عملکرد شهرداری نقد می شود این نقدها دلیل بر ناکارآمدی اقدامات شهرداری نیست بلکه درد و درک مشترکی است که با ارائه راهکار در قالب نقد منصفانه ارائه می شود تا ساری بر پیشرفت خود با سرعت بیشتری حرکت کند.

وی با بیان اینکه اینکه صدایی محکم تر از صدای عمل وجود ندارد،افزود: برنامه ها فقط به صرف حرف نباشد عملیاتی کردن برنامه هایی که توسعه و ارتقای اقتصاد و همچنین رضایتمندی شهروندان را به همراه دارد ،جزء ضروریات تلقی می شود.

یوسفی ادامه داد: شوراهای اسلامی و شهرداری  متعهد به اجرای خواسته های قانونی مردم هستند و خدمت رسانی و حل مشکلات شهروندان وظیفه ذاتی آنها است، حال در این میان تعامل این دو نهاد خدمت رسان چاشنی این خدمت را افزون تر می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری نهادی خدمت رسان و برای همه ی مردم است،خاطر نشان کرد: هر کسی بر مسند مدیریت شهری قرار می گیرد هدفش فقط خدمت صادقانه به شهروندان است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :