آخرین عناوین

دوشنبه 25 آذر 1398-22:15 کد خبر:70820

پایتخت کشتی جهان نیازمند توجه مسئولان ملی:

جویبار شهری با کوچه‌های خاکی

جویبار شهری قدیمی با کوچه‌های خاکی بوده که برای توسعه و برطرف شدن عقب ماندگی نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی و ملی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، مازندران دارای 22 شهرستان بوده که یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های مازندران که شهره پهلوان‌پروری و قهرمان‌خیزی دارد شهر جویبار است.

جویبار دیار پهلوانان، اسطوره‌های ورزشی، پایتخت کشتی جهان، شهر تولیدکننده ادوات کشاورزی کشور و شهری نام آشنا با جمعه بازار هفتگی خود که اکنون در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته است، مردم این دیار قهرمان‌پرور علی‌رغم اینکه خود مبدع صنعت و توسعه کشاورزی بودند اکنون در زمره شهرهای ضعیف و کمتر توسعه یافته استان قرار گرفتند.

با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز غبار محرومیت و فقر در برخی خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر موج می‌زند، به دلیل کم توجهی مسئولان استانی و قرارگیری این شهر در حاشیه دریای خزر، هنوز بسیاری از اقدامات زیرساختی اولیه در این شهر صنعتی، ورزشی اجرایی نشده است.

شهر جویبار با قدمت چندین ساله خود که از سال‌های پس از انقلاب در زمره شهرستان‌های مازندران قرار گرفته اکنون فاقد سینما، پارک تفریحی مناسب، سالن ورزشی استاندارد و از همه مهم‌تر موزه کشتی است.

دیاری که به عنوان پایتخت کشتی جهان بوده به رغم اینکه فاقد موزه کشتی و سالن کشتی مناسب برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی است در دامن خود قهرمانان و پهلوانان بنامی را تربیت کرده در سطوح جهانی و تیم‌های ملی نقش آفرین و مدال‌آور بودند.

شهر جویبار اگر چه به‌صورت ناقص در حوزه صنعتی رشد یافته و چند سالی با کمک سرمایه‌گذار حوزه ماهیان خاویاری به عنوان یکی از قطب‌های صادرات خاویار تبدیل شده هنوز در بخش زیرساخت‌های شهری و حمل و نقلی ضعیف بوده و ترافیک معضل اصلی ورودی این شهر گردشگری و صنعتی شده است.

بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های جویبار هنوز رنگ آسفالت و پوشش بتنی را به خود ندیده است و ضرورت دارد مسئولان استانی در قالب اعتبارات زیرساختی به شهرداری و نهادهای مسئول به‌دلیل پایین بودن بودجه شهرداری جویبار، کمک شایانی را به شهروندان کنند.

شهردار جویبار در گفت‌وگویی با اشاره به نزدیکی این شهر با مرکز استان گفت: پایتخت کشتی جهان نیازمند توجه مسئولان ملی در حوزه زیرساختی است.

همت محمدنژاد با اشاره به فعالیت حدود سه ماه خود در کسوت شهردار جویبار تصریح کرد: این شهر معروف به پایتخت کشتی جهان نیازمند توجه بیشتر مسئولان ملی و استانی در حوزه زیرساخت‌ها و مبلمان شهری است.

وی با بیان اینکه جویبار را در ریل توسعه قرار دادیم و در سه ماه کاری توانستیم به صورت شبانه‌روز برای اجرای فعالیت‌های شهری تلاش داریم، افزود: آینده بسیاری خوبی را در شهر جویبار پیش‌بینی کرده و به مردم شهر نوید می‌دهیم در انتظار روزهای خوبی برای مردم این شهر هستند و جویبار در ریل توسعه تداوم فعالیت می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :