آخرین عناوین

دوشنبه 25 آذر 1398-22:39 کد خبر:70821

درسومين جلسه سياست‌گذاري كلان بودجه سال 99 شهرداري ساري مطرح شد:

مديران، طرح ها و برنامه هاي جديد، خلاقانه و كاربردي ارائه دهند

شهردار ساری گفت: مديران، طرح ها و برنامه هاي جديد، خلاقانه و كاربردي ارائه دهند، بنده و اعضاي شوراي براي به ثمر نشستن طرح هاي كارآمد، در كنار مديران و كاركنان هستيم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، سومين جلسه سياست گذاري كلان بودجه سال 99 شهرداري ساري با حضور عباس رجبي شهردار، علي اكبر زليكاني نايب رييس، كوروش يوسفي رييس كمسيون بودجه شوراي اسلامي شهر، معاونان شهردار، روسای سازمان های تابعه و جمعی از مدیران واحدهای مرتبط با حوزه بودجه نویسی در سالن جلسات شهرداری ساری برگزار شد.

مديران، طرح ها و برنامه هاي جديد، خلاقانه و كاربردي ارائه دهند

در این جلسه، عباس رجبي شهردار مركز استان با تاكيد بر ضرورت روحيه و تعصب سازماني گفت: همه مديران بايد نگاه سازماني داشته باشند،اگر علاقه و تعصّب سازماني وجود داشته باشد مي توانيم بر مشكلات فائق آييم.

رجبي به برنامه ريزی صحيح در سازمان هاي تابعه در راستاي درآمدزايي اشاره كرد و گفت : روساي سازمان هاي تابعه شهرداري در بودجه نويسي سال آينده به گونه اي برنامه ريزی كنند كه افزايش درآمد سازمان بر اساس قوانين و امكانات در اختيار دارند مدنظر قرار گيرد.

شهرداري ساري توجه به شرايط كاركنان و كارگران شهرداري را ضروري دانست و اظهار كرد: در بودجه 99 به گونه اي برنامه ريزي شود كه كاركنان و كارگران زحمتكش مجموعه شهرداري و سازمان های تابعه لااقل دغدغه اي بابت گذراندن زندگي و پرداخت حق بيمه درماني نداشته باشند، همچنين توجه به رفاهيات كاركنان در بودجه نويسي سال آينده لحاظ گردد.

رجبي استفاده از ظرفيت اعضاي شوراي اسلامي شهر، مديران سابق و كارشناسان را ضروري دانست و گفت: در پيشبرد امور از ظرفيت اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر استفاده كنيد و از مديران سابق و كارشناسان خبره و متخصص مشورت بگيريد.

در ادامه شهردار مركز استان، كار براي مردم و جلب رضايت شهروندان را مهمترين فعاليت هاي مديريت شهري دانست و بيان كرد: ما به هيچ جناحي وابسته نيستیم و فقط براي مردم و با هدف جلب رضايت شهروندان كار مي كنيم.

وي افزود: مديران، طرح ها و برنامه هاي جديد، خلاقانه و كاربردي ارائه دهند، بنده و اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر براي به ثمر نشستن ايده ها و طرح هاي كارآمد، در كنار مديران و كاركنان هستيم.

شهردار مركز استان با قدرداني از تلاش شهرداران مناطق سه گانه در جهت تحقق بودجه سال جاري در ماه هاي اخير اشاره كرد و گفت: با همت شهرداران مناطق سه گانه و كاركنان تحت امر و نيز با تلاش واحدهاي درآمد مستقر در این مناطق، پرداخت حقوق و بخشي از هزينه هاي جاري و بدهي ها شهرداري در ماه هاي اخير از اين درآمدها تامين شده و از ديگر منابع شهرداري استفاده نشده است.

شهردار ساري به رصد عملكرد و فعاليت هاي مديران اشاره كرد و گفت: عملكرد مديران در سه ماه آينده رصد خواهد شد، با مديراني كه كم كار كنند مماشات نمي كنم، گوش و حواستان به مدير مافوق باشد نه به بيرون، نظارت ها را دقيق تر كنيد و از مشورت گيري از متخصصان غافل نشويد،با تمام توان كار كنيد و سلامت اداره را مدّ نظر قرار دهيد.

بودجه سال 99 را واقعی و بر مبنای سیاست انقباضی تدوین کنید

علی اکبر زلیکانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، در این جلسه با اشاره به ضرورت تدوین بودجه واقعی برای سال 99 گفت: مدیران شهرداری با در نظر گرفتن هزینه های جاری بودجه سال 99 را واقعی و بر مبنای سیاست انقباضی تدوین کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بر افزایش کیفیت جلسات تخصصی و کارشناسی برای بودجه نویسی تاکید و اظهار کرد: تلاش بشود کیفیت جلسات با حضور کارشناسان و متخصصان بالاتر برود و راهکار های مناسب و کارآمد در حوزه درآمدی ارائه شود.

وی افزود: اگر پیگیری هایی که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزه سرمایه گذاری در حال انجام است به نتیجه برسد، می شود بودجه را اصلاح کرد و متمم زد.

زلیکانی انجام پروژه های زیر ساختی را یکی از فعالیت های اساسی و پایه ای در حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: برای ایجاد درآمد پایدار تر به دنبال انجام پروژه های زیر ساختی باشیم تا نامی نیک از خود به جای بگذاریم و خدمت شایسته ای به شهروندان و آینده ساری انجام داده باشیم.

نايب رئیس شورای اسلامی شهر بر ارائه پیشنهاد برای اداره بهتر شهر تاکید کرد و گفت: انتقادات جوانمردانه باشد و پیشنهاد های راهگشا و کاربردی به همراه داشته باشد.

زلیکانی با قدردانی از زحمات شهردار ساری تاکید کرد: ضمن قدردانی از زحمات و دلسوزی های شهردار محترم برای رفع مشکلات شهروندان از وی می خواهم برای همه ی پروژه های عمرانی پیوست درآمدی تهیه کنند و از ظرفیت درآمدی سازمان ها با استفاده از برنامه های جدید و خلاقانه بهره گیری کنند.

بودجه سال 99 را بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت کشور تدوین کنند

 کوروش یوسفی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر نیز بر توجه به ابلاغیه راهبردی جدید وزارت کشور در رویکرد بودجه سال آینده شهرداری ها تاکید کرد و گفت: مدیران و کارشناسان بودجه سال 99 را بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت کشور تدوین کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر باز آفرینی بافت های فرسوده را از تکالیف بودجه ای سال 99 قلمداد کرد و گفت: در بحث جذب درآمد شهردار فعال تر و با برنامه تر عمل شود، باز آفرینی بافت های فرسوده در تکالیف بودجه ای سال آینده مورد تاکید است.

یوسفی گفت: لایحه بودجه سال 99 باید واقعی تر بشود، بدون تردید هر چه بودجه سال آینده واقعی تر باشد، شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود.

در پایان، معاونان شهردار، شهرداران مناطق و روسای سازمان های تابعه و مدیران مرتبط با حوزه بودجه نویسی به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای مورد نیاز برای تدوین بودجه سال 99 شهرداری مرکز استان پرداختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :