آخرین عناوین

دوشنبه 16 دی 1398-19:12 کد خبر:70999

نخست وزیر عراق فاش کرد:

دلیل اصلی سفر سردار سلیمانی به عراق مشخص شد

نخست وزیر عراق دیروز در جلسه پارلمان این کشور، دلیل اصلی دعوت از سردار سلیمانی به بغداد را افشا کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در پارلمان از قرار ملاقات خود با سردار شهید سلیمانی در 8.5 صبح جمعه خبر داد.

براساس این گزارش ، عادل عبدالمهدی نخست وزیرعراق در سخنرانی خود قبل از تصویب خروج آمریکا از عراق گفت: واشنگتن نپذیرفت که به خاطر بمباران پایگاه های الحشد الشعبی در القائم که موجب کشته شدن رزمندگان عراقی شده بود عذرخواهی کند.

وی درباره دلیل سفر سردار سلیمانی به عراق که به شهادت وی انجامید گفت:ساعت هشت و نیم صبح جمعه (13 دی 98 - روز شهادت) با قاسم سلیمانی قرار ملاقات داشتم تا جواب نامه سعودی‌ها را دریافت کنم که از طریق ما به ایران فرستاده شده بود.

به گزارش خزرتیترخبر، ظاهراً عربستان سعودی پیام هایی را با محتوای آشتی جویانه از طریق نخست وزیر عراق برای ایران ارسال کرده بود و سردار سلیمانی در ملاقات روز جمعه قرار بود پاسخ ایران را درباره این پیام ها با نخست وزیر عراق در میان بگذارد.

برخی تحلیلگران بر این باورند نتیجه این ملاقات می توانست تحولاتی مثبت در رابطه ایران و عربستان ایجاد کند، تحولاتی که در درجه اول اسرائیل و بعد آمریکا از آن متضرر می‌شد و چه بسا به همین دلیل عملیات "رعد کبود" را برای ترور سردار سلیمانی کلید زدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :