آخرین عناوین

جمعه 18 ارديبهشت 1394-13:28 کد خبر:7203

محمد جونیان/خبرنگار مطبوعات و کارشناس هنری

دهن کجی یکی از عوامل سریال پایتخت 4 در ساری

خیلی بده که آدم روی سینه کسی بنشیند و ریش او را بکند .


خزرخبر:این مقدمه را گفتم که در رابطه با دهن کجی یکی از بازیگران اصلی پایتخت 4 شخصیت بابا پنجعلی معروف به خمسه طی مراسمی در ساری گفتند که ما در نظر داریم ( غریب به این مضمون )که سریال پایتخت 40 را هم بسازیم.

سوال ما از این آقای بازیگر که بخشی از انتقادات ما از ایشان بوده که بدون در نظر گرفتن فرهنگ و گویش و زبان زیبای محلی مازندران برای خنداندن مردم از دیالوگ خود را با حالتی می گوید که در نهایت در کنار خنداندن مردم توهین به فرهنگ و زبان مازندران ما هم می شود این است شما در سال گذشته اعتراضات مردمی که بر علیه شما قیام کرده بودند، کامنت گذاشته بودند حتی ائمه محترم جمعه ما نیز در خطبه هایشان بر علیه این سریال موضع گرفتند و بعضی از نمایندگاهای ما هم کتباً به ضرغامی ریئس وقت صدا و سیما نامه نوشتند و در نهایت جلوی استانداری مازندران تجمع کردند را ندیده بودید که با کمال وقاعت روی سن جایگاه جلوی ده ها هزار نفر به خودتان اجازه می دهید و دهن کجی به مردم می کنید؟؟!! آقای خمسه آنقدر مردم ساری و مازندران نجیب و باوقار هستند که همان جا شما را هو نکردند .

آنقدر مهمان نواز و با محبت هستند که شما را به عنوان مهمان پذیرا شدند اگر در استان دیگر بود شما را با برخورد فیزیکی از روی صحنه پایین می آوردند، جنابعالی دعوت بودید که در مراسمی شرکت کنید دلیلی نداشت روی زخم مردم ما نمک بپاشید.

گرچه این انتقاد را ما باید از مجری این برنامه داشته باشیم که با چه آب و تابی شما را معرفی کرد!

وقتی مجری ما می گوید: (این افتخار مازندران ) باید شما هم این حرکت ها را از خودتان نشان بدهید .

جالب تر اینکه شهردار شیرگاه  تمامی مشکلات شهرش را در کنار گذاشته شش دانگ در اختیار عوامل سریال پایتخت 4 قرار گرفت و اولین مسئولین در مازندران بود که علیرغم اینکه در مطلب قبلاً گفته بودیم فرش قرمز را زیر پای عوامل سریال در شیرگاه پهن کرده بودند .

آقای شهردار، سیروس مقدم کارگردان این سریال در مصاحبه ای در سال گذشته گفته بود که ما با این سریال شیرگاه را معرفی کردیم! آقای شهردار عزیز ای کاش شما پاسخ او را اینجور می دادید که نه تنها جواب ندادید بلکه طوری مصاحبه کردید که هرکس نداند فکر می کند شما دستیار دوم تهیه کننده و یا کارگردان ، هستید (صحبت از تست گریم و پیش تولید و ...) در مصاحبه عنوان شده بود. بگذریم ؛ آقای شهردار! به  همان سیروس مقدم بفرمائید که شیرگاه را مردم با حماسه خونین 6 اسفند که دشمنان قسم خورده را با شهادتشان بیرون کردند می شناسند و اما بعضی از هنرمندان مازندرانی که توی صف ایستادند تا تست بازیگری از آنها بگیرند بدون آنکه بدانند بعدها آقایان از این حربه برای توجیح کارشان استفاده خواهند کرد که نمونه آن سال گذشته یکی از شگرد عوامل و دست اندرکاران این سریال دعوت از مسئولین رده بالای استان به ویژه مدیر یکی از دستگاه های فرهنگی مازندران و... به پشت صحنه بود که بعد از کلی خوش و بش و حرف شیرین و چای و ناهار عکس های یادگاری گرفتند که بعدها این عکس ها سر از رسانه در آورد و الا آخر!!

نمونه دیگر تحقیر هنرمندان مازندرانی که به قول یکی از هنرمندان ساروی می گفت: سال گذشته چهار روز ما را آوردند و بردند، یک غذا به ما دادند و امسال یعنی چند روز پیش مبلغ یکصد هزار تومان حق الزحمه این برادر هنرمند را دادند که ایشان نگرفتند.

آیا واقعاً حق این هنرمند قدیمی استان همین بود؟ آیا اگر عوامل این سریال می خواستند یک بازیگر را برای بازی در یک سکانس کوتاه بیاورند نباید هزینه شام و ناهار و ایاب و ذهاب را می دادند؟ اما آقایان از صداقت هنرمندان ما هم سوء استفاده کردند و می کنند.

حرف زیاد است، به هر حال امیدواریم که دست اندرکاران این سریال کاری کنند که با هم بخندیم نه به هم بخندیم و در این سریال یعنی پایتخت 4 به اعتراضات و دغدغه ی مردم مازندران و دلسوختگان فرهنگ مازندران هم اهمیت بدهند و اینبار دقت بیشتری بکنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • م
    يکشنبه 21 تير 1394-17:11


    این سریال فقط باعث آزار روحی ما شده مسئولین مازندران چرا به جای ایستادن در مقابلشون به اونها کمک می کنید تا بیشتر زبان، چهره، پوشش و... ما را به سخره بگیرند؟؟؟؟؟؟؟

    • امین
      دوشنبه 15 تير 1394-1:41


      حق دارند مسخره مون کنند - چرا نکنند وقتی خودمون پیش قدم میشین؟
      پارسال ی سریال سرزمین کهن نشون دادن بخاطر ی دیالوگ نصفه و نیمه پرچم سریال رو کشیدن پایین..
      حالا مازندرانیها خودشون میشینن این سریال رو نگاه میکنن و میخندند.
      وای بر ما وای بر ما.