آخرین عناوین

جمعه 18 ارديبهشت 1394-16:45 کد خبر:7208

آخرین گمانه زنی های انتخاباتی در مازندران:

12 نماینده احتمالی استان مازندران در مجلس آینده !؟

با نزدیک شدن به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ، گمانه زنی ها برای معرفی کاندیداهای صاحب رای بیشتر می شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی نیوز،  در صورتی به ماه اسفند و انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که تا به این لحظه تکلیف استانی شدن این انتخابات مشخص نشده است و تعداد زیادی از چهره های شاخص در مازندران منتظر تعیین تکلیف نهائی نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

اما تا به امروز ، در 9 حوزه انتخابیه مازندران ، چهره های زیادی در حال فعالیت هستند تا پا در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی بگذارند.

در این بین افراد فعال برای حضور در انتخابات به 5 جناح اصلاح طلب ، اصولگرا ، حامی دولت ، مستقل و پایداری تقسیم شده اند تا برای ورود به خانه ملت تلاش کنند.

در این مطلب ضمن احترام به همه افرادی که سعی دارند برای حضور در مجلس شورای اسلامی و کسب آراء مردم تلاش کنند ، به ذکر اسامی چهره های شاخص در 9 حوزه انتخابیه مازندران خواهیم پرداخت :

از غرب مازندران شروع کنیم.

در حوزه انتخابیه رامسر ، تنکابن و عباس آباد ، شمس الله شریعت نژاد نماینده فعلی مردم در مجلس که در لیست احتمالی حامیان دولت قرار خواهد گرفت ، چند چهره شاخص اصولگرا را به عنوان رقیب جدی در انتخابات آینده پیش رو خواهد داشت.

غلامرضا مشایخی فرماندار سابق تنکابن و کاندیدایی که در دروه قبل انتخابات مجلس به عنوان نفر دوم انتخاب شده بود در کنار رستم زرودی فرماندار دولت احمدی نژاد در رامسر از چهره های اصلی اصولگرایان به حساب می آیند .

در این حوزه و از جبهه پایداری نیز شاهد حضور جمشید حجتی نیا فرمانده سابق نیروی دریایی چالوس و استاد دانشگاه در عرصه انتخابات خواهیم بود  و بالاخره از بین خدیجه گلین مقدم رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان ، حجت الاسلام صفر قاسمی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در رامسر و دکتر فرشید همتی از فعالان اصلاح طلب یک نفر به عنوان کاندیدای اصلاح طلب معرفی خواهد شد.

در این حوزه انتخابیه احتمال اینکه اصلاح طلبان و طرفداران شمس الله شریعت نژاد به توافق نیز برسند وجود دارد. در صورتی که شیخ صفر قاسمی تصمیم بر عدم حضور در انتخابات بگیرد ، از رستم زرودی به عنوان اصلی ترین رقیب شریعت نژاد در انتخابات اسفند ماه نام برده می شود.

حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس ؛

اصلاح طلبان این دو شهرستان منتظر هستند تا انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور تصمیم نهائی خود را برای حضور در انتخابات بگیرد،شاید استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی این انگیزه را برای محسنی بندپی ایجاد کند، با توجه به محبوبیتی که در سراسر استان دارد پا به عرصه انتخابات بگذار،از یدالله طاهرنژاد نماینده سابق این حوزه در مجلس شورای اسلامی و مرتضی سام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس نیز می توان به عنوان جدی ترین گزینه اصلاح طلبان نام برد.

اما در این حوزه انتخابیه باید از روح الله ردائی مدیرکل بهزیستی دولت احمدی نژاد در مازندران و عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار دولت احمدی نژاد به عنوان اصلی ترین گزینه اصولگرایان نزدیک به طیف احمدی نژادی و از حسن رنگرز به عنوان جدی ترین گزینه مستقل ورزشکاران یاد کرد.

در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس در کنار قاسم احمدی لاشکی نماینده فعلی مردم در مجلس ، از حجت الله ایوبی معاون علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمائی کشور به عنوان جدی ترین گزینه حامیان دولت تدبیر و امید نیز نام برده می شود.

اما برسیم به حوزه انتخابیه محمود آباد و نور ؛

عبدالوحید فیاضی نماینده فعلی مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس که به نوعی در لیست جبهه پایداری قرار دارد یک رقیب شاخص و محبوب به نام حمید ناطق نوری را در پیش رو خواهد داشت.

به گزارش مازنی خبر ؛ حمید ناطق نوری فرزند احمد ناطق نوری که به پدر مجلس شورای اسلامی معروف است ، فارغ التحصیل رشته دکترای حقوق بوده و در لیست احتمالی مشترک بین اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید قرار خواهد گرفت.

در مورد فرزند احمد ناطق نوری که به درخواست اقشار مختلف شهرستان های نور و محمودآباد پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت ، ذکر این نکته نیز لازم است که وی یکی از رقبای اصلی ربیع فلاح برای استانداری مازندران محسوب می شد.

به نظر می رسد  در این حوزه انتخابیه بیشتر از هر حوزه دیگری در مازندران شاهد رقابت دوقطبی فیاضی-ناطق باشیم.

حوزه انتخابیه آمل ؛

این روزها نام یک خانم در این حوزه انتخابیه بیشتر از همه کاندیداها به گوش می رسد و او کسی نیست جز : مریم پروین ؛

مریم پروین چهره فرهنگی و اجتماعی ، عضو سابق شورای شهر آمل ، لیسانس دو رشته حقوق و حسابداری و کارشناس ارشد رشته مدیریت ، گزینه احتمالی حامیان دولت تدبیر وامید در حوزه انتخابیه آمل خواهد بود.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده اصولگرا مردم در مجلس شورای اسلامی علاوه بر مریم پروین ، رقبای سرسخت دیگری را در پیش رو خواهد داشت.

از مجمد حسین رضوی معاون سابق سازمان تربیت بدنی به عنوان گزینه اصلاح طلبان و از عبدالله حسینی سفیر سابق ایران در کشور بلاروس و از نزدیکان رئیس مجلس که با انتخاب دولت دکتر روحانی از مسئولیتش کنار گذشته شده بود به عنوان گزینه اصولگرایان نزدیک به علی لاریجانی یاد می شود.

با توجه به اینکه گزینه حامیان دولت در شهرستان آمل عضو مجمع 21 نفره مشورتی توسعه استان نیز می باشد ، احتمال همبستگی اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید برای انتخاب چهره مشترکی به نام "مریم پروین" نیز وجود دارد.

برسیم به حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار ؛

تا به امروز اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید بر سر گزینه خاصی به اتفاق نظر نرسیده اند ولی از حجت الله روحی نماینده مردم در مجلس دوره هفتم و عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان و حامیان دولت نام برده می شود.

مقداد نجف نژاد نمایده فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی یک چهره اصولگرا معرفی می شود.

ضمن اینکه در این حوزه انتخابیه از ولی الله نانواکناری به عنوان گزینه طیف حامی محمدباقر قالیباف یاد می شود که میتواند رقیب سرسختی برای حجت الله روحی و مقداد نجف نژاد باشد.

اما حوزه انتخابیه شهرستان محل تولد استاندار مازندران ؛

حوزه انتخابیه بابل ؛

یکی از چهره های شاخص اصلاح طلبان در شهرستان بابل در گفتگوی اختصاصی با "مازنی خبر" از  عدم معرفی گزینه نهایی اصلاح طلبان تا به امروز خبر داده است.

وی یاد آور شده است در صورتی که محسن نریمان نماینده سابق 4 دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین رحیم ابوالحسنی استاد دانشگاه تهران و عضو حزب اعتماد ملی پا به عرصه انتخابات نگذارند ، این احتمال وجود دارد شورای هماهنگی اصلاح طلبان بابل از احمد فاطمی رئیس مجمع عالی نخبگان مازندران و مشاور وزیر ارتباطات حمایت کند.

در این حوزه انتخابیه از حسین نیاز آذری نماینده فعلی مردم در مجلس به عنوان گزینه مستقل و علی اکبر ناصری دیگر نماینده مردم به عنوان گزینه اصولگرا و نزدیک به طیف احمدی نژادی یاد می شود.

از دیگر چهره های شاخص اصولگرا می توان از علی کریمی فیروزجائی و عابدین مومنی نام برد .

سیف الله علی نیا عضو شورای شهر بابل نیز از جمله چهره های مستقل است که در این حوزه انتخابیه به صورت جدی مشغول فعالیت انتخاباتی است.

شلوغ ترین حوزه انتخابیه مازندران با 5 شهرستان ؛

حوزه انتخابیه قائم شهر ، جویبار ، سوادکوه ، سیمرغ و سوادکوه شمالی ؛

دو نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی در طیف احمدی نژادی و پایداری قرار دارند.

هر چند که سید هادی حسینی از حمایتش از دولت روحانی سخن می گوید ولی کسی نمی تواند منکر رابطه نزدیک وی با تیم احمدی نژاد در دولت قبل شود .

کمال علیپور نیز در طول فعالیتش در مجلس نشان داده است بیشتر به جبهه پایداری تمایل دارد ؛

در این حوزه انتخابیه از اصغر گرزین مشاور رئیس بانک گردشگری کشور و رئیس هیات مدیره شرکت سابیر از شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی کشور و یوسفعلی جوانی رئیس مجمع عالی نخبگان قائم شهر به عنوان گزینه های احتمالی حامیان دولت تدبیر و امید یاد می شود.

ضمن اینکه سید علی ادیانی  نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان چهره اصولگرا و محبوب قبادیان به عنوان یک چهره ورزشی مستقل نیز از شانس بالائی برای کسب آرای قابل توجه برخوردار هستند.

اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه علاوه بر علی فلاح فرماندار دولت اصلاحات ، منتظر ورود ولی رعیت نماینده سابق مردم به عرصه انتخابات نیز هستند،علی رغم اینکه با همین روال انتخابات نیز رعیت شانس زیادی برای بازگشت به مجلس شورای اسلامی دارد ولی با استانی برگزار شدن هم این چهره اصلاح طلب می تواند یکی از 12 چهره منتخب مردم باشد.

به گزارش مازنی خبر ؛ در مورد این حوزه انتخابیه ذکر این مورد ضروری است که در ادوار گذشته هیچکدام از نمایندگان مردم در دوره بعد نیز کنار هم حضور نداشتند و تا پایان دوره هشتم مجلس از بین 16 منتخب مردم تنها 3 نماینده به نام های ابوطالب حبیبی ، صالح روحانی زاده و ولی رعیت توانسته بودند در 2 دوره پیاپی در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند که این نشان از تنوع پذیری مردم این حوزه انتخابیه در انتخاب چهره های جدید برای ورود به مجلس می باشد.

از تنها زنی که فعلا در استان مطرح می باشد می توان به دبیر و عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان یعنی سودابه مهری نام برد که عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سوادکوه هم می باشد و اقبال زیادی هم تاکنون بسیاری از مردم و قشرهای مختلف به خصوص خانم ها به وی نشان داده اند.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ؛

از محمد دامادی نماینده فعلی که گفته می شود در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از محمدباقر قالیباف حمایت کرده بود ، به عنوان چهره مستقل یاد می شود.

سید رمضان شجاعی دیگر نماینده فعلی مردم در مجلس نیز در طیف اصولگرایان جای دارد.

در این حوزه انتخابیه این روزها 3 عضو شورای شهر نیز حضور فعالی در عرصه انتخابات دارند. کوروش یوسفی و فرامرز نقیبی به عنوان دو چهره اصلاح طلب و معتدل و رضا پیوندی که از بستگان نزدیک رئیس جمهور محسوب می شود به عنوان چهره حامی دولت یاد می شود.

مردم ساری منتظر بودند تا مهدی عبوری شهردار محبوب آنها پا در عرصه انتخابات بگذارد ولی شنیده ها حاکیست ، عبوری به نفع حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری انصراف داده است. از قاسمی به عنوان یک چهره اصولگرای نزدیک به آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نام می برند.

در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ، علی بابائی کارنامی مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران به عنوان یک چهره مستقل شروع به فعالیت انتخاباتی کرده است .

در صورتی که انتخابات به صورت استانی برگزار شود ، فرامرز نقیبی چهره شناحته شده و رئیس سابق شورای استان مازندران و علی بابائی به دلیل حمایت جامعه کارگری می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

از عادل روحی،پسر مرحوم حجت الاسلام شجاعی،حجت الاسلام صالحی و .... به عنوان دیگر کاندیداهای احتمالی نیز نام برده می شود.

و اما شرقی ترین حوزه انتخابیه مازندران ،

حوزه انتخابیه نکا ، بهشهر و گلوگاه ؛

احمدعلی مقیمی تنها نماینده فعلی مردم این سه شهرستان در مجلس بیشتر به جبهه پایداری تمایل داشته است.

وی در انتخابات پیش رو ، محمد حسن جمشیدی از نزدیکان امام جمعه شهرستان نکا و محمد مهدی ناصحی مدیرکل سابق دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان دو چهره اصولگرا پیش رو خواهد داشت.

از جمع اصلاح طلبان نیز این روزها ، ایوب برزگر نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، علی دست باز فرماندار دولت اصلاحات و علی اصغر رحمانی خلیلی نماینده سابق مردم در مجلس شانس بالائی دارند.

هر چند که گفته می شود علی دست باز با ورود علی اصغر رحمانی خلیلی به انتخابات به نفع وی انصراف خواهد داد ولی شنیده ها حاکیست از بین ایوب برزگر نژاد و علی اصغر رحمانی خلیلی یک نفر به عنوان گزینه اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید معرفی خواهد شد.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه به صورت استانی برگزار خواهد شد یا خیر !؟ در صورت استانی برگزار شدن انتخابات ، احتمالاً شاهد حضور چهره های معروفی چون بهروز منتقمی ، محسن نریمان ، ولی رعیت ، علی اصغر یوسف نژاد ، انوشیروان محسنی بندپی ، سردار محمد رویانیان و ... در این عرصه خواهیم بود.

به گزارش مازنی خبر ؛ افرادی که مسئولیت اجرائی دارند باید تا 27 خرداد ماه از سمت خود استعفا دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • امیر موسوی
    سه شنبه 22 ارديبهشت 1394-11:20


    خدا کنه مهندس مهتابی در انتخابات کاندید بشه
    با حضور ایشان رقابت در حوزه انتخاباتی بهشهر جالب خواهد شد

    • امیر موسوی
      سه شنبه 22 ارديبهشت 1394-11:6


      در حوزه انتخاباتی بهشهر،نکاء و گلوگاه از چهره فرهیخته و محققق برتر کشور و جهان جناب مهندس رمضانعلی مهتابی نبایستی به سادگی گذشت. ایشان مدیری قاطع و توانمند و محققق برجسته در سطح جهان هستند که امیدوارم مردم فهیم و فرهیخته ایشان را راهی بهارستان کنند

      • رضا
        يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-1:9


        بابل دکتر معلم دویست هزارتایی خواهد شد

        • رضا
          يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-1:8


          گزینه و شانس اول بابل حماسه ساز دوره نهم رو فراموش کردی 78 هزار رای دوره نهم نماینده به حق ایندفعه انشاالله 178 هزار رای زنده باد دکتر معلم

          • قرا
            شنبه 19 ارديبهشت 1394-22:50


            قائمشهر یک کلام حاج اصغرگرزین والسلام.