آخرین عناوین

شنبه 19 ارديبهشت 1394-7:56 کد خبر:7214

نایب رئیس انجمن رسانه های مجازی مازندران :

قطع بیمه خبرنگاران به هیچ عنوان قابل توجیه نیست/وزارت ارشاد از مشکلات خبرنگاران استانی بی اطلاع است

نایب رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران محدودیت مالی را دلیل قابل توجیه برای قطع بیمه خبرنگاران ندانست .


به گزارش خزرخبر،محسن گرجی نایب با ابراز نگرانی از مشکلات ایجاد شده ناشی از قطع بیمه برای بسیاری از خبرنگاران گفت : متاسفانه اقدام وزارت ارشاد در خصوص قطع بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب شد تا تعدادی از خبرنگاران فعال و با سابقه مازندران دچار مشکل جدی شوند.

وی محدودیت مالی را دلیل قابل توجیه برای قطع بیمه خبرنگاران ندانست و اظهار داشت :  وزارت ارشاد باید تمام قد برای حمایت از خبرنگاران و اهالی رسانه ورود کند و محدودیت های مالی  و بودجه ای توجیه قابل قبولی برای عدم رسیدگی به خبرنگاران و قطع بیمه این قشر پرتلاش نیست و باید از منابع ویژه در این راستا بهره برد .

این فعال رسانه ای با ابراز نگرانی از تبعات معیشتی و درمانی خبرنگاران و اهالی رسانه افزود : قطع یا ایجاد وقفه در سوابق بیمه ای خبرنگاران نه تنها برای آنان استرس و مشکلات زیادی در پی دارد بلکه خانواده های خبرنگاران را نیزنگران کرده است و حتی روند بهداشت و درمان و سلامتی آنان و خانواده هایشان را به خطر می اندازد.

وی با اعلام اینکه خبرنگاران با مخاطرات شغلی زیادی دست و پنجه نرم می کنند و انتظار این است که حداقل بیمه آنان حفظ شود گفت : خبرنگاران با سابقه چندین سال پرداخت حق بیمه ، از حقوق اولیه خود محروم شده اند که اصلا قابل قبول نیست .

نایب رئیس انجمن رسانه های مجازی مازندران به پیگیری های این انجمن در راستای حل مشکل مذکور اشاره کرد و گفت : با توجه به اهمیت موضوع و تماس بسیاری از همکاران با رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن ، نامه ای با امضای رمدانی ریاست انجمن رسانه های مجازی استان به وزیر محترم ارشاد و استاندار محترم مازندران نوشته شده و ضمن اعتراض شدید از آنان برای بازنگری در ابلاغیه قطع بیمه خبرنگاران به ادارات تامین اجتماعی استمداد شده است و در روزهای اینده رایزنی های گسترده تری صورت خواهد گرفت .

گرجی ، با یادآوری به استاندار مازندران در خصوص وعده هایش در مراسم روزخبرنگار سال گذشته اظهار داشت : فلاح استاندار مازندران در مراسم روز خبرنگار سال گذشته وعده هایی را در خصوص بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه داده بود که انتظار می رود آن وعده ها را عملی نماید و در این شرایط نیز رایزنی های جدی با وزارت ارشاد داشته باشد .

 این فعال رسانه ای در پایان اظهار داشت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشکلات خبرنگاران در استانها اطلاع کافی ندارد و از استاندار مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در شرایطی که همه رسانه ها و خبرنگاران مازندران از این وضعیت ناراضی هستند پیگیری های لازم را برای احقاق حقوق خبرنگاران استان داشته باشند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :