آخرین عناوین

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394-17:0 کد خبر:7223

تابستان نزدیک شد اما وعده ها عملی نشد:

نامهربانی مجتمع آب‌رسانی و تشنگی چندساله مردم 10 روستا/آبفای روستایی پاسخ دهد

مجتمع آب‌شرب تلمادره ساری که از سال 91 به بهره‌برداری رسید، هنوز کام اهالی مردم منطقه را سیراب نکرده و همچنان دست اهالی از آب کوتاه است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، توجه به روستا‌ها و مناطق محروم از دغدغه‌های مسئولان نظام و از همان ابتدای پیروزی انقلاب بوده است؛ رهبر انقلاب که در دهه 70 سفری به استان مازندران داشتند، به محروم‌ترین نقطه این استان در منطقه چهاردانگه مراجعه کردند تا به مسئولان و متولیان استانی اعلام کنند که توجه به افراد محروم و مستضعف از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

ایشان در این سفر اعتباری را برای بهسازی راه روستایی، تأمین برق اهالی محروم این منطقه اختصاص دادند و به برکت حضورشان عملیات برق‌رسانی و نیز آسفالت راه روستایی در این منطقه انجام شد و همچنین از محل سفر به منطقه چهاردانگه، اعتباری برای آب‌رسانی اختصاص داده شد که مسئولان آب و فاضلاب روستایی، برنامه‌ریزی برای ایجاد مجتمع آب‌رسانی تلمادره را در برنامه کاری خویش قرار دادند. 

پس از عملیات حفرچاه و لوله‌گذاری برای انتقال آب، عملیات آب‌رسانی به منطقه بالادست چهاردانگه، به اذعان مدیرعامل وقت آبفار روستایی مازندران از سال 87 آغاز و در سال 90 به اتمام رسید.

اول مردادماه 91 بود که مدیرعامل آبفار روستایی مازندران با حضور استاندار وقت و نماینده ساری طرح آب‌رسانی تلمادره را افتتاح کردند.

به گفته مسئولان، این پروژه یک‌سال زود‌تر به اتمام رسید و اهالی بیش از 10 روستای منطقه چهاردانگه از آب شرب سالم بهداشتی بهره‌مند شدند.

از نظر مسئولان آن روز و مسئولان فعلی، پروژه آب‌رسانی تلمادره به بهره‌برداری رسید ولی حقیقت ماجرا این است که در حال حاضر آب شرب این مجتمع آب‌رسانی که قرار بود ابتدا برای تأمین نیازمندی‌های اولیه مردم، در صورت کفاف آب، برای اهالی 10 روستا و آب اضافه هم برای کشاورزی اهالی روستای تلمادره اختصاص داده شود ولی در هر حال این موضوع وارونه بوده و آب این مجتمع به‌صورت تمام و کمال برای کشاورزی روستای تلمادره به مصرف می‌رسد و مردم منطقه پشتکوه چهاردانگه از آب‌شرب بهداشتی سالم محروم هستند.

در همین ارتباط رئیس شورای بخش چهاردانگه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آب آشامیدنی مجتمع تلمادره ساری تنها در یک مقطع زمانی کوتاه در اختیار مردم قرار گرفت و مسئولان آبفای روستایی، به بهانه همکاری نکردن مردم در خرید انشعاب، آب را به‎سوی مردم بستند.

اصغر عالیشاه افزود: مردم منطقه نیز متقاعد شدند که نسبت به خرید انشعاب اقدام کنند، ولی ظاهراً مسئولان آبفای روستایی و متولیان شهری برنامه‌ای را برای تأمین آب شرب منطقه ندارند. 

وی بیان کرد: از بین 10 روستایی که در منطقه وجود دارد، به گفته خود متولیان امر، هشت روستا نسبت به خرید کنتور اقدام نکردند؛ سئوال اینجاست که چرا اهالی روستای کردمیر و کوات که پرونده آنها تکمیل است، متولیان آب روستایی ساری برنامه‌ای برای آب‌رسانی به این دو روستا ندارد.

رئیس شورای بخش چهاردانگه اضافه کرد: اگر مسئولان آبفای شهری در گفتار خویش صداقت دارند، چرا نسبت به آب‌رسانی به دو روستایی که پرونده آنها تکمیل است، اقدامی انجام نمی‌دهند. 

این مسئول در پایان گفت: در روزهای اخیر مسئولان شهری ساری قول دادند که نسبت به تعیین‌تکلیف این پروژه اقدام کنند ولی تاکنون اقدامی انجام نشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :