آخرین عناوین

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394-23:27 کد خبر:7236

انتقاد فرماندار چالوس از آبفار روستایی:

وضعیت نامطلوب آب ‌ و فاضلاب در روستاهای چالوس/وضعیت آبفار در روستاها نامطلوب است

فرماندار چالوس گفت: وضعیت آب‌ و فاضلاب روستایی در روستاها تا مرز 52 درصد نامطلوب است و آموزش‌های بهداشتی برای داشتن آب سالم ضروری است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد‌ناصر زندی در جلسه شورای بهداشتی شهرستان چالوس بر ضرورت تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در شهرستان چالوس تاکید کرد و اظهار کرد: مورد مطروحه درباره مشکلات آب آشامیدنی که از سوی شبکه بهداشت شهرستان ارائه شد به طور جدی از سوی دستگاه‌های مرتبط پی‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت آبفار در روستاهای تا مرز 52 درصد نامطلوب است، افزود: باید نسبت به آموزش‌های بهداشتی برای داشتن آب سالم و نیز کلرزنی در روستاهایی که کلرسنجی نمی‌شود توجه ویژه شود و اقدام عملی صورت گیرد.

در ادامه بخشدار مرکزی چالوس نیز با اشاره به اینکه انتقال برخی بیماری‌ها از طریق آب و غذا در فصل گرما شایع‌تر است، اظهار کرد: آبفار با توجه به تلاش‌هایی که دارد اما به دلیل کمبودهایی که در این سازمان وجود دارد، جوابگوی نیازهای منطقه و تعویض لوله‌های فرسوده روستاها نیست.

صدراله ردایی با بیان اینکه در بحث ضدعفونی کانال‌های روستایی در بخش مرکزی آمادگی لازم را داریم، افزود: برای نصب دستگاه کلرزنی هم مشکلی نداریم.

وی گفت: زباله‌های شهرستان باعث بروز مشکلاتی از قبیل آلودگی‌های بهداشتی می‌شود و مشکلاتی برای روستاهای اطراف به وجود می‌آورد که برای رفع این معضل، باید سم‌پاشی و ضدعفونی انجام شود تا در فصل تابستان مشکلاتی در این بخش وجود نداشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :