آخرین عناوین

چهارشنبه 29 مرداد 1393-23:4 کد خبر:734

پرحاشیه ترین همایش گردشگری در مازندران:

میراث فرهنگی مازندران ناتوان در برگزاری یک همایش مناسب بین المللی/نارضایتی بیشتر از رضایت بود

تمام ناهماهنگی‌هایی که ممکن است یک کنفرانس بین‌المللی داشته باشد در همایش بین‌المللی گردشگری سلامت در رامسر وجود داشت.


به گزارش خزرخبر ،این همایش که با تبلیغات محدودی توسط تیم ویژه ای هدایت می شد برگزار شد اما متاسفانه مانند دیگر فعالیت ها و پروژه های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران نه تنها سودی برای مازندران نداشت بلکه هزینه های زیادی هم شد که جای سوال و بررسی بیشتری دارد.

این همایش دارای حاشیه هایی کلی و همچنین حاشیه هایی قابل توجه دستگاه های مسئول بود که امیدواریم متولیان امر بررسی های لازم را در مورد جزییات این همایش و مسائل مورد نیاز بعمل آورند.  

بر پایه این گزارش و به نقل از فارس،نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان اکو با دعوت از نمایندگان 10 کشور در حالی برگزار شد که گرمای عرق‎ریز سالن برگزاری موجب گلایه مهمانان شده بود.

نامناسب بودن سیستم سرمایشی هرچند نمایان بود اما این پایان ماجرا نبود زیرا نامناسب بودن و راحت نبودن صندلی‌های سالن برگزاری کنفرانس، همچنین نبود جایگاه ویژه خبرنگاران نیز از دیگر مشکلات برگزاری همایش بود.

کوچک بودن سالن برگزاری و سالن غذاخوری همچنین صدور کارت ورودی برای مدعوین بیش از گنجایش سالن نیز جالب توجه بود.

هر چند در ابتدای این همایش وضعیت اینترنت نسبتا خوب بود اما قطع کردن ناگهانی شبکه ارتباطی اینترنت قبل از پایان سخنرانی‌ها موجب دلخوری خبرنگاران شد.

خبرنگاران از اینکه نتوانستند خبرهای خود را به موقع منتشر کنند لب به انتقاد گشوده بودند.

مسئولانی که آمدند

حضور بسیاری از مسئولان مازندران و مدیران مانند مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی، رئیس سازمان انتقال خون و بیشتر فرمانداران به جز فرماندار ساری و برخی دیگر از آنان، معاون برنامه‌ریزی استاندار همچنین امام جمعه میاندورود و برخی دیگر از مسئولان نیز در این مراسم جالب توجه بود.

در روز نخست این همایش بیش از 60 مهمان از هفت کشور شرکت کرده بودند.

استفاده از کامپیوترهای قدیمی در سالن برای استفاده خبرنگاران آن‌ هم در این همایش بین‎ا‎‎لمللی با موضوع گردشگری سلامت مقابل دیدگان نمایندگان خارجی نکته‌ای عجیب بود.

کنفرانس گردشگری سلامت در استان مازندران قرار بود با حضور 10 کشور عضو اکو برگزار شود اما تعدادی از میهمانان خارجی در این اجلاس شرکت نکرده بودند.

محور این همایش گردشگری سلامت و توسعه آن در کشورهای عضو اکو بود و طبق اعلام قرار بود که نمایندگان 10 عضو اکو در این همایش حضور پیدا کنند اما همه مهمانان و به خصوص مهمانان قدرتمند و با نفوذ شرکت نکرده بودند.

سفرای کشور افغانستان و قرقیزستان در این همایش حضور پیدا کردند و  از حضور نمایندگان کشورهای آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان در این همایش خبری نبود و از پاکستان نفر دوم سفارت پاکستان در این همایش حضور پیدا کرد.

از مسئولان کشوری و ملی در این همایش فقط رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور یافت.

با توجه به محور اصلی برگزاری این همایش که گردشگری سلامت عنوان گرفت و  بیشتر مسائل مربوط به توسعه گردشگری سلامت در آن مطرح بود از حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان در این همایش هم خبری نبود.

در مراسم افتتاحیه این مراسم با وجود مطرح بودن توسعه گردشگری سلامت ،سخنرانی‌های این مراسم بیشتر حول و هوش مسائل گردشگری بود و حتی به دلیل عدم حضور مسئولان وزارت بهداشت و درمان به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز وقتی برای معرفی قابلیت‌های حوزه درمان استان مازندران داده نشد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به صورت غیرمستقیم از اقدام مسئولان گلایه داشتند.

با وجود توجه بیشتر به مسائل گردشگری در این همایش ضعف‌هایی در زیر ساخت هتل محل برگزاری نیز دیده می‎شد که حتی برخی از مهمانان داخلی از این موضوع گلایه داشتند.

بیشتر مدیران استانی و نیز فرمانداران مازندران که در روز اول همایش در رامسر حضور داشتند در روز دوم برگزاری همایش خبری از آنها نبود و استاندار مازندران نیز از روز دوم در محل برگزاری همایش دیده نشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • Zarrin Balan
    جمعه 31 مرداد 1393-9:47


    سلام هميشه آنهایی نتیجه میگیرند که برای ساخت و ساز میآند نه برای تاخت و تاز