آخرین عناوین

جمعه 31 مرداد 1393-20:5 کد خبر:744

بی تفاوتی سازمان صنعت و معدن مازندران در مقابل حفظ جان کارگران معدن کیاسر

سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران در مقابل حفظ جان کارگران معدن کیاسر سکوت اختیار کرده است.


به گزارش خزرخبر،دو هفته قبل دو نفر از کارگران معدن کیاسر در این معدن دچار حادثه شده و فوت نموده اند.

بر پایه این گزارش،در بررسی های اولیه علت مرگ خفگی توسط گاز داخل معدن اعلام شد اما مسئولان  اعلام علت اصلی را منوط به بررسی بیشتر و کارشناسی تر اعلام نموده اند.

هرمز ناصرنیا رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز گفت:چندین ماه قبل به سازمان صنعت ،معدن و تجارت مازندران در مورد وجود نقص هایی در معدن کیاسر و خطرناک بودن فعالیت این معدن قبل از وقوع هر حادثه ای گزارش ارسال شده بود .

مدیر کل سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران نیز در گفتگو با خزرخبر ،عدم رعایت نکات ایمنی توسط مسئولین معدن را علت اصلی حادثه فوت دو کارگر اعلام کرده و قول بررسی بیشتر و در صورت لزوم برخورد با مقصران این حادثه را داده است.

محمد پور افزود:تیم کارشناسی این اداره کل در محل حادثه حاضر شده و در حال بررسی این موضوع می باشد اما پس از گذشت بیش از چندین روز از این حادثه،هنوز سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران نتیجه بررسی کارشناسان خود را اعلام نکرده است.

به توجه به اینکه سازمان صنعت و معدن و تجارت متولی این موضوع می باشد و باید اقدامات لازم را جهت عدم تکرار این نوع حوادث به عمل آورد جای دارد نسبت به پیگیری و جلوگیری از تکرار مجدد این حادثه و حوادث شبیه  این موضوع، اقدامات لازم را به عمل آورد.

بر پایه این گزارش محمدپور همچنین در مورد مشخص نبودن وضعیت صنف رانندگان تاکسی تلفنی ها اظهار داشت:به این موضوع در سریعترین زمان رسیدگی می کند اما متاسفانه این موضوع نیز مغفول مانده است.

بر اساس این گزارش،در بیشتر شهرها و بر اساس قانون،رانندگان تاکسی تلفنی ها باید تحت مدیریت سازمان تاکسیرانی شهرداری ها قرار داشته باشند اما افرادی در سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران این قانون را نادیده گرفته و اصرار بر مستقل بودن این اتحادیه دارند که همین موضوع مشکلاتی برای رانندگان این قشر به وجود آورده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شنبه 1 شهريور 1393-9:38


    همه كارگران در معدن كياسر حادثه ببينند يك آخ نثارشان ميكنند يا مسئولين ميگويند يا مردم ولي كسي به فكر چاره كار نيست ببينيم و تعريف كنيم