آخرین عناوین

جمعه 31 مرداد 1393-20:15 کد خبر:745

باید ها و نباید های مدیریت سعادتمند / برتر شدن مدیریت سعادتمند هم به کمکش نیامد

سعادتمند خوب یا بد ، ضعیف یا قوی ، توانمند یا دارای کاستی فراوان در برهه ای از زمان عنان مدیریتی ورزش مازندران را در دست داشت و از او  می توان بعنوان یکی از متولیان ورزش استان نام برد.


به گزارش خزرخبر،خبر معارفه مدیریت جدید ورزش و جوانان مازندران از زبان معاون پارلمانی وزیر ورزش به تمامی شدن ها و نشدن ها پایان داد و پایان مدیریت سعادتمند در ورزش مازندران را رقم زد، خبری که تا چند روز گذشته به صورت غیر رسمی در جامعه ورزش موج عظیمی را به راه انداخت موجی که  از سوی دوستان نزدیک سعادتمند بارها تکذیب شد.

ورزش مازندران دارای افتخارات فراوانی می باشد که مطمئنا سعادتمند مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در این افتخارات سهم بسزایی خواهد داشت.

ورزش مازندران از لحاظ مدیریتی دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده است و در این بین تنها چیزی که از ثبات نسبی برخوردار می باشد افتخارات ورزش مازندران است که چون نگینی در کشور می درخشد.

پرده اول / ورزش مازندران سعادتمند شد/ سعادتمند مدیر کل ورزش و جوانان مازندران شد

معارفه سعادتمند در آذرماه سال 91 در حالی برگزار شد که در تمامی محافل ورزشی صحبت از تغییر مدیر کل ورزش و جوانان مازندران بود و سعادتمند که در آن حین در نساجی دارای کش و قوس های مدیریتی شده بود برنامه خود را به وزرات ورزش ارائه داد و با موافقت وزارت معارفه به صورت ناگهانی برگزار شد.

نکته جالب در معارفه سعادتمند عدم استقبال مدیران ارشد مازندران بود که این کار نشان می داد که سعادتمند در جایگاه مدیریتی راه دشواری دارد.

شروع فعالیت مدیریتی سعادتمند با تغییرات زود هنگام همراه بود تغییراتی که به گفته برخی از کارشناسان نشان از  قدرت مدیریتی او بود.

انتقادات رسانه ها از ابتدا به کار سعادتمند کار را برای او دشوار کرده بود زیرا مدیر کل پیشین تعامل در خور تحسینی با رسانه ها داشت و حتی با رسانه های منتقد دوران مدیریتی خود نیز از در تعامل به گفتگو می پرداخت.

قائله هیات فوتبال مازندران امتحان اول و خطرناک مدیریت سعادتمند

ماجرایی برگزاری مجمع هیات فوتبال مازندران ، سناریوی حذف بهروان از ریاست هیات فوتبال و اصرار مدیر کل ورزش بر عدم برگزاری مجمع و عدم حضور سعادتمند در مجمع انتخابات هیات فوتبال در حالی که کفاشیان اصرار بر قانونی بودن مجمع داشت مدیریت سعادتمند را به چالشی عظیم کشاند.

درگیری کفاشیان و سعادتمند در خصوص ریاست بهروان در هیات فوتبال مازندران بالا گرفت و کار به جلسه ای در وزارت ورزش با حضور معاون وزیر رسید.

سعادتمند که حمایت رسانه ها را بهمراه نداشت دست یاری به سوی برخی از دوستان رسانه ای خود دراز کرد تا تعامل با رسانه ها را استارت بزند،رفت و آمد خبرنگاران منتقد ورزشی در دفتر مدیریتی سعادتمند فصل جدیدی از مدیریت سعادتمند در تعامل با رسانه ها را رقم زد.

سعادتمند پیروز جدال سنگین هیات فوتبال مازندران شد و توانست حکم عزل بهروان را از وزارت ورزش بگیرد اما به گفته برخی از نزدیکانش به علت  مصلحت و آرام ماندن فضای ورزشی بهروان سرپرست هیات فوتبال مازندران شد.

قانون بازنشستگی در کنار گذاشتن روسای هیات ها و برخورد سلیقه ای در اعمال قانون

سعادتمند و معاونت ورزشی او پس از آن با بکارگیری قانون بازنشستگان برخی از ریاست هیات ها را کنار گذاشت مدیریت سعادتمند در کنارگیری روسای بازنشته هیات ها مورد نقدهای فراوانی قرار گرفت به طوری که برخی از منتقدین او اعتقاد دارند در این کناره گیری ها برخورد سلیقه ای صورت گرفته است.

اسلامی رئیس هیات نجات غریق مازندران تغییر یافت تا با دلخوری و ناراحتی اسلامی از این هیات جدا شود و سلطانی رئیس هیات کاراته استان نیز تغییر پیدا کرد اما برخی از روسای هیات نزدیک به معاون ورزشی سعادتمند با وجود بازنشستگی اما در مجمع هیات حضور و بعنوان رئیس هیات رای آوردند که این را می توان جزء تناقضات مدیریتی سعادتمند دانست.

 

مجمع هیات ورزش های رزمی و درگیری سعادتمند با نوعی رئیس فدراسیون / کار مهمی که سعادتمند از پس آن بر آمد

برگزاری مجمع هیات ورزش های رزمی از اقدامات مهم سعادتمند منصوب می شد و این درحالی بود که نوعی رئیس فدراسیون حاضر به برگزاری مجمع با چیدمان معرفی شده از سوی اداره کل نبود که سرانجام سعادتمند  با حضور در مجمع مدیران کل استان ها و انتقاد صریح از رئیس فدراسیون زمینه تشکیل مجمع هیات ورزش های رزمی را فراهم آورد و قلی زاده با برگزاری مجمع رای آورد و بعنوان رئیس هیات ورزش های رزمی مازندران انتخاب شد، باید اذعان کرد برگزاری مجمع هیات ورزش های رزمی از اقدامات شایسته سعادتمند محسوب می شود.

چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی قائمشهر و اقدامی حائز اهمیت در تعالی فوتبال قائمشهر

احداث چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی قائمشهر که از مطالبات به حق فوتبال قائمشهر محسوب می شد در دوران مدیریتی سعادتمند آغاز به کار کرد.

یکی از نزدیکان سعادتمند مسئولیت احداث آن را بر عهده گرفت و این کار به خوبی صورت گرفت،تیمهای قائمشهری که پیش از این در زمینی گلی به میزبانی رقبای خود می رفتند بازی در زمین چمن مصنوعی را در خانه تجربه می کنند.

برگزاری مسابقات آسیایی پر حاشیه شطرنج در محمودآباد و برگشت خوردن چک رئیس هیات استان

مازندران میزبان مسابقات آسیایی شطرنج شد مسابقاتی که بدون حضور مسئولین فدراسیون و با حواشی فراوان در محمود آباد برگزار شد.

با تامین نکردن منابع مالی از سوی دستگاه ورزش مازندران چک علی نژاد رئیس وقت هیات شطرنج مازندران که در بستر بیماری نیز بود برگشت خورد.

 

مرداد 92 برگزاری همایش روز خبرنگار و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی نویس

همایش تجلیل از خبرنگاران ورزشی در مرداد ماه 92 با تجلیل از پیشکسوتان ورزشی آغاز شد همایشی که مورد نقد سایر خبرنگاران ورزشی قرار گرفت ،سعادتمند از هجمه برگزاری این همایش مطلع شده بود و برای تعامل و آرام کردن فضای رسانه ای به صورت انفرادی از خبرنگاران تجلیل کرد.

استعفای چند تن از مشاوران سعادتمند و استارت موج جدیدی از حواشی

چند تن از مشاوران سعادتمند به واسطه نقدهای که به نحوه مدیریت او داشتند استعفای خود را تقدیم سعادتمند کردند و حتی در مراسم خداحافظی حضور نیافتند.

پس از استعفای چند تن از مشاوران موج جدیدی از حواشی آغاز شد و انتقادات متوالی از مدیریت ورزش استارت خورد.

عزل ناگهانی فرهادی سرپرست هیات تیروکمان با یک پیامک و شعله ور شدن حاشیه ها/ سعادتمند صورت مسئله را پاک کرد

سعادتمند در تصمیمی ناگهانی و با انتشار پیامک عزل سرپرست هیات تیروکمان مازندران را اعلام کرد البته دلیل عمده سعادتمند در انجام این کار همکاری فرهادی در یکی از سایت های منتقد بود.

سعادتمند با این کار صورت مسئله را پاک کرد و خود را در مقابل هجمه عظیم رسانه ها دید، این تصمیم سعادتمند را می توان بعنوان فصل جدیدی از منازعات و درگیری های مدیریتی سعادتمند دانست.

 

انتخاب سعادتمند در مدیرعاملی رنجبر خوش یوم نبود/ صنعت و نساجی مازندران تنها چند روز میزبان منتخب سعادتمند بود

تیم صنعت ساری در حساس ترین شرایط خود قرار داشت و یمینی چاره ای جزء واگذاری تیم به رنجبر نداشت اما مدیریت رنجبر دوام نداشت و دوباره تیم به یمینی بازگشت.

مشابه همین اتفاق در نساجی مازندران رخ داد و رنجبر چند روزی سکاندار نساجی مازندران شد. می توان انتخاب رنجبر را بعنوان یک اشتباه مدیریتی در کارنامه سعادتمند عنوان کرد اقدامی که مورد نقد بسیاری از کارشناسان ورزشی قرار گرفت.

 

برگزاری تور پر حاشیه دوچرخه سواری و بالا گرفتن کار و در آستانه محرومیت قرار گرفتن فدراسیون

تور دوچرخه سواری مازندران که در ادوار گذشته برگزار می شد در دوران مدیریت سعادتمند رنگ و بوی دیگری به خود گرفت تامین نشدن منابع مالی از سوی دستگاه ورزش و هیات دوچرخه سواری ، درگیری طرفین را به رسانه ها کشاند و انتقاد صریح و بی پرده عبدالهی رئیس هیات دوچرخه سواری مازندران کار را پیچیده کرد البته دستگاه ورزش بعنوان متولی نتوانست این مسئله را مدیریت کند و کار به تهدید به تحریم فدراسیون کشیده شد.

شکایت سعادتمند از رسانه های تخصصی ورزشی مازندران/ پای رسانه ها ورزشی به دادگاه باز شد

سعادتمند که انتقاد های مطرح شده در رسانه ها به مذاقش خوش نیامد با شکایت از رسانه ها در صدد احقاق حق خود برآمد، اما این اقدام را می توان یکی از بزرگترین اشتباهات مدیریتی سعادتمند دانست زیرا بایستی تعامل با رسانه ها را در دستور کار خود قرار می داد.

سعادتمند پس از این شکایت مورد نقد نمایندگان مجلس قرار گرفت و پای انتقاد برخی از نمایندگان مجلس از عملکرد مدیریتی سعادتمند باز شد.

استعفای ناگهانی وفایی نژاد رئیس هیات والیبال مازندران و اثبات اصراری اشتباه

علی رقم اینکه تجربه ثابت کرده است حضور مدیران سیاسی در راس هیات های ورزشی استان نتیجه معکوس دارد معاون ورزشی سعادتمند با حضور نقد های مطرح شده در رسانه ها اصرار بر حضور وفایی نژاد داشتند اصراری که اشتباه بودن آن پس از استعفای ناگهانی وفایی نژاد به همگان اثبات شد.

طرح آشتی رسانه ها در دقیقه 90/ سعادتمند تعامل با رسانه ها را از آخر شروع کرد

سعادتمند تعامل دیر هنگام با رسانه ها را استارت زد با برگزاری جلسه و دعوت از تمامی منتقدین رسانه ای ورزش استان صحبت های جدیدی را مطرح کرد البته یکی از مهمترین مطالبات جامعه رسانه ورزشی بازپس گیری شکایت از رسانه ها بود.

شورای رسانه ای ورزش و جوانان مازندران با حکم مدیر کل ورزش و جوانان به منظور تعامل با رسانه های ورزشی علی رقم انتقاد شدید بسیاری از کارشناسان رسانه استان اقدامی پسندیده محسوب می شد.

پرده آخر / برتر شدن مدیریت سعادتمند هم به کمکش نیامد

خبر برکناری سعادتمند در محافل ورزشی به گوش می رسید و با وجود تکذیب اطرافیان سعادتمند هر روز اخبار ضد و نقیضی از روز معارفه مدیر کل جدید ورزش و جوانان مازندران مطرح می شد.

البته این اخبار به خاطر امتنای وزیر ورزش از زدن حکم ابقای سعادتمند و رسانه ای شدن معرفی مدیر کل جدید از سوی استاندار مازندران صورت می گرفت.

سعادتمند در چند روز گذشته بعنوان دومین مدیر برتر کشور از سوی وزارت ورزش معرفی شد خبری که گویا رفتن سعادتمند را تا پایان بازی های آسیایی به تعویق می انداخت.

تبریک و چاپ بنرهای فراوان از سوی هیات های ورزشی استان خود گویای ماندگاری مدیریت سعادتمند بود اما به یکباره با برگزاری نشست خبری خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش همه چیز تغییر کرد .

خادم در نشست خبری از جابجایی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در چند روز آینده خبر داد و پایان سعادتمند در راس مدیریت دستگاه ورزش رقم خورد.

سعادتمند در حوزه کسب افتخارات ورزشی عملکرد مطلوبی داشت اما انتقادات زیادی در جذب منابع مالی و چگونگی تقسیم به هیات های ورزشی وجود داشت، سعادتمند در حوزه عمرانی نمره قبولی را کسب نمی کند و تعامل او با نمایندگان مجلس و رسانه ها نیز  با نقدهای فراوانی همراه بود.

سعادتمند تجربیات زیادی در مدیریت  ورزش مازندران کسب نمود که می توان در مقاطع مختلف از این توانمندی ها بهره برد سعادتمند توان مدیریتی بالای دارد زیرا در استانی مدیریت کرده است که افتخارات ورزش آن معادل 17 استان کشور می باشد.

سید مجید محمدیان

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :