آخرین عناوین

دوشنبه 19 اسفند 1398-16:8 کد خبر:75620

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

پلمپ 147 واحد اقامتی و سفره‌خانه سنتی متخلف در مازندران

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: تمامی تابلوهای خانه‌های استیجاری در استان جمع آوری شده و 147 واحد متخلف در استان پلمپ شده‌اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، مهران حسنی از تعطیلی کامل تمام مراکز تفریحی و اقامتی و همچنین خانه مسافرهای دارای مجوز، در استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه تا امروز بیش از 5 هزار مورد بازدید از این تاسیسات به‌عمل آمده است؛ افزود: در راستای سرعت بخشی و افزایش کیفیت نظارت، از ظرفیت خوب نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان استفاده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه با تعطیلی مراکز اقامتی و هتل‌ها، خانه‌های استیجاری تنها گزینه انتخاب مسافران است؛ خاطرنشان کرد:از روز گذشته، با همراهی نهادهای انتظامی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تبلیغات و تابلوهای خانه‌های استیجاری در سطح شهر و جاده‌های بین راهی جمع آوری شده است.

حسنی بیان کرد:با مشارکت مردم، تاکنون 100 مورد گزارش از خانه‌های استیجاری غیرمجاز به شماره 33391007 ارسال شده است و با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان‌ها نسبت به پلمپ این واحدها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هیچ واحد گردشگری متخلف با اغماض برخورد نخواهد شد؛ تصریح کرد:در صورت هرگونه مشاهده پذیرایی از مسافران و حتی افراد بومی در اقامتگاه‌ها و مجموعه‌های گردشگری مازندران، واحد متخلف پلمپ و پروانه فعالیت آن نیز لغو می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در خصوص آخرین آمار و ارقام واحدهای پلمپ شده پاسخ داد: تاکنون هیچ واحد اقامتی دارای مجوزی پلمپ نشده و تمامی واحدهای اقامتی تمکین کردند.

حسنی ادامه داد: در شهرستان بابلسر، 12 واحدی اقامتی مستقر در چند پلاژ که متاسفانه با منفعت طلبی پلاژداران اقدام به تعطیلی نکرده بودند، پلمپ شد؛ همچنین 40 مورد قلیان سرا، کافه و سفره‌خانه نیز در محدوده شهر پلمپ شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین میزان تخلف واحدهای اقامتی به ترتیب مربوط به شهرهای ساحلی رامسر با 13 مورد و بابلسر با 12 واحد بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران متذکر شد: بیشترین میزان تخلف از ممنوعیت فعالیت در سفره خانه‌های سنتی نیز با 42 مورد در آمل شناسایی شد و این واحد پلمپ شدند.

به گفته حسنی، تاکنون 147 واحد متخلف شامل 26 واحد اقامتی و 121 سفره‌خانه سنتی و واحد پذیرایی در مازندران پلمپ شده‌اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :