آخرین عناوین

سه شنبه 12 فروردين 1399-20:53 کد خبر:75898

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:

تأکید نماینده ولی فقیه بر بازنگری افزایش نرخ نان/ وتوی افزایش نرخ نان در آمل

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار دادن فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بر وضعیت معیشتی قشر کم‌درآمد، افزایش قیمت نان به صلاح نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز طی نامه‌ای به استاندار مازندران با تأکید بر عدم افزایش نرخ نان، از مسئولان امر خواست نسبت به آن بازنگری کنند.

وی در این نامه آورده است؛ با توجه به وضعیت اقتصادی و اقامت اجباری قشر ضعیف و کم‌درآمد در منازل و عدم امکان انجام کار و فعالیت اقتصادی و تبعات سنگین شیوع ویروس منحوس کرونا، به هیچ وجه این افزایش قیمت به صلاح نبوده و نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش خزرتیترخبر،پیش از این از سوی رئیس سازمان صمت مازندران اعلام شده بود نرخ جدید نان با افزایش ۳۰ درصد از ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۹ اجرایی خواهد شد.

طی روزهای گذشته تعدادی از نانوایی‌ها نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کرده بودند.

افزایش نرخ نان در آمل وتو شد

براساس همین گزارش، اتحادیه صنف نانوایان شهرستان آمل در جلسه روز ۱۰ فروردین ماه خود با استناد به نامه هشتم اسفندماه سال ۹۸ کمیسیون نظارت شهرستان آمل افزایش قیمت نان با دریافت سهمیه آرد یارانه را مصوب کرد.

این اتحادیه زمان اجرای مصوبه قیمت جدید انواع نان‌های بربری، لواش، سنگگ وتافتون را از ۱۵ فروردین اعلام کرده وبه نانوایی‌های این شهرستان نیز ابلاغ کرده بود اما به دنبال انتشار نامه افزایش قیمت نان از سوی اتحادیه صنف نانوایان شهرستان آمل درشبکه های اجتماعی موج زیادی از گلایه‌های مردمی را به همراه داشت.

گلایه مردم از این اتحادیه، وضعیت فوق العاده مردم در مواجهه با ویروس کرونا وخانه نشینی مردم بوده وخواستار توقف این وضعیت حداقل تا عادی شدن شرایط شدند.

فرماندار شهرستان آمل درجلسه فوق العاده ای که عصر سه شنبه با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاف اصناف و مدیران اتحادیه صنف نانوایان شهرستان درمحل این فرمانداری تشکیل شد، با هرگونه افزایش قیمت نان در شرایط کنونی مخالفت کرد.

سید جعفر رسولی فرماندار شهرستان آمل، همچنین دراین جلسه تاکید کرد، با نانوایانی که خودسرانه نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کنند، برخورد جدی خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :