آخرین عناوین

يکشنبه 1 تير 1399-17:37 کد خبر:80342

استانداری مازندران اعلام کرد:

نگران شیوع پیک دوم کرونا در مازندران هستیم

استاندار مازندران گفت: عدم رعایت برنامه ها و اصول بهداشتی نگرانی از شیوع پیک دوم بیماری کرونا را در استان ایجاد می کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، احمد حسین زادگان عصر یکشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه تصمیمات گرفته شده در این نشست نیاز به مشارکت و همکاری مردم دارد، گفت: اولین تصمیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط خود ادارات، دستگاه‌ها و کارکنان دولت است که محل رجوع مردم هست و احتمال بروز مشکل نیز بیشتر است بنابراین هم مردم که برای انجام کاری اداری مراجعه می‌کنند با ماسک وارد شوند و هم خود کارکنان در سطح ادارات باید با ماسک و رعایت اصول بهداشتی عمل کنند.

وی با اشاره به شلوغی و تراکمی جمعیتی سواحل در تابستان و عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی در برخی از شهرستان‌ها، بیان داشت: تصمیم گرفتیم با مسئولیت فرمانداران در هر شهرستان چنانچه در ساحل، مجریان طرح و مردم حد استانداردهای لازمی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده رعایت نکنند، اجازه استفاده از ساحل و آن مجموعه و طرح به عنوان اجرای پر تراکم و پر ریسک داده نشود.

استاندار گفت: کسبه‌ها و مغازه‌هایی هم که در سطح سواحل و شهر فعالیت دارند، که متأسفانه گزارش شده برخی از کسبه‌ها که با مردم بیشتر سرو کار دارند، حداقل اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این ما را نگران می‌کند که مازندران به پیک دوم شیوع بیماری برسد و خسارت‌های جانی و مالی زیادی رو مثل پیک اول برای استان و مردم به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر این مهم که مازندران به استقبال پیشگیری از پیک دوم می‌رود، خاطرنشان ساخت: برای پیشگیری از پیک دوم شیوع کرونا، تصمیمات جدیدی در ستاد استانی کرونا اخذ شد.

حسین زادگان افزود: همه بازارها و دستفروش ها و تالارها در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت آنها لغو خواهد شد همچنین آزمون دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شود و دستگاه‌های اجرایی نیز برای ارتباط سریع‌تر و سهل تر در زمینه رعایت موازین بهداشتی رابط تعیین کنند و به حوزه معاونت سیاسی استانداری معرفی کنند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری‌ها، در تمامی ورودی‌های استان تابلو ها و بیلبوردها با متنی هماهنگ ضمن خیر مقدم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را متذکر شوند و در روستاها نیز با همکاری دهیاران شعاری واحد برای جلوگیری از پیک دوم کرونا تهیه و نصب گردد.

استاندار با بیان اینکه سواحل، پاساژ و اصنافی که به صورت نزدیک با مردم در ارتباط هستند، استفاده از ماسک اجباری است، بیان کرد: با فعال‌تر شدن قرارگاه مراقبت‌های ویژه در استان مقرر شد تا نظارت دقیق‌تری بر واحدها صنفی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران رئیس قرارگاه در شهرستان‌ها هستند، عنوان کرد: نظارت توسط دستگاه‌های متولی مستمر انجام شود و ساعت نظارت نیز پس از شناسایی مکان‌های پرتراکم در زمان پیک کار صورت گیرد.

حسین زادگان از ایجاد قرارگاه اطلاع رسانی پیشگیری از پیک دوم کرونا در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری صدا و سیمای مرکز استان تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر بسیج اطلاع رسانی برای پیشگیری از پیک دوم، ادامه داد: رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیما با تهیه برنامه‌های مدون به این مهم بپردازند.

استاندار با بیان اینکه مردم را به عنوان سرمایه اجتماعی باید امیدوار نگه داریم، گفت: مدیران و مسئولین استانی در جهت رفع مشکلات مردم ملاقات عمومی را در طول هفته روزانه به صورت محدود و با رعایت موارد بهداشتی انجام دهند.

وی یادآور شد: از مردم فهیم استان خواهشمندیم که رعایت کنند و کرونا را جدی بگیرند چرا که زندگی با آن در خوشبینانه ترین حالت در سال جاری ادامه دارد و ساده انگاری و یا عادی انگاری موجب نشود، تا دچار مشکل شویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :