آخرین عناوین

شنبه 8 شهريور 1393-23:48 کد خبر:805

فرماندار قائمشهر اعلام کرد:

به‌ دنبال استفاده ابزاری و سیاسی از کارخانه نساجی نیستم

فرماندار قائمشهر گفت: به‌دنبال استفاده ابزاری و سیاسی از کارخانه نساجی نیستم و امیدوارم مطالبات و مشکلات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی هرچه زودتر برطرف شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی محمدی در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان قائمشهر که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد با بیان اینکه یک سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، اظهار داشت: هفته دولت، فرصت مناسبی است تا به گزارش عملکرد یک‌سال گذشته بپردازیم.

وی یکی از مهم‌ترین اقدام شهرستان را جمع‌آوری چهارشنبه‌بازار دانست و گفت: آنچه روی داده حاصل تلاش اعضای شورای تامین، اعضای شورای شهر، شهردار و همکاران ماست که پای کار حاضر شدند.

محمدی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته کسانی که در شهر خود موفق به انجام کاری نمی‌شدند، برای دست‌فروشی به قائمشهر می‌آمدند، ادامه داد: در ابتدا بیش از 300 دست‌فروش در قائمشهر شناسایی شدند که در طی سه مرحله توانستیم دست‌فروشان قائمشهری را پالایش کنیم.

فرماندار قائمشهر افزود: انتظار ما این است تا با همکاری شهرداری یک محل مناسب برای ساماندهی دست‌فروشان پیدا کنیم.

محمدی درباره آخرین وضعیت کارخانه نساجی گفت: کارخانه نساجی به دلیل مطالباتی که کارگران داشتند و مصوباتی که دولت در سال 86 داشت 74 میلیارد تومان از بانک ملی وام دریافت کرد.

وی افزود: پیرو مصوبات همان سال انتقال کارخانه به خارج از شهر هم صورت نگرفت و به دلیل سوء مدیریت کارخانه و شرایط حاکم بر صنعت کشور کارخانه نتوانست شرایط خودش را تطبیق داده و مبلغ وام دریافتی، امروز به 84 میلیارد تومان رسید و ملک در تصرف بانک درآمد و در نهایت تصمیم بر این شد که بانک طلب خودش را وصول کند و تهاتر صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه جلسات متعددی در طول تصدی وی درباره حل مشکلات کارخانه برگزار شده است و این تصمیم حاصل یک خرد جمعی است، اذعان داشت: صادقانه می‌گویم که امام جمعه و نمایندگان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و استاندار مازندران زحمات بسیار زیادی را برای کارخانه نساجی متقبل شدند.

فرماندار قائمشهر تأکید کرد: از سال 86 کارخانه، دستگاه‌های چاپ و رنگ‌ریزی را وارد شده بود ولی به‌علت عدم پرداخت حق گمرک تا سه ماه قبل در پلمب گمرک بود که کارخانه باید 14 میلیارد تومان بابت ترخیص بپردازد. طی دو جلسه به اتفاق صاحب کارخانه و مدیرکل امور مالیاتی و حمایت‌های استاندار مقرر شد این بدهی طی 13 فقره چک به گمرک پرداخت شود و به این طریق آزاد شدند.

وی خطاب به برخی افراد که می‌گویند بیت‌المال را به بانک داده‌اند، گفت: آن کسانی که امروز دایه دلسوزتر از مادر شده‌اند از سال 86 تاکنون که دستگاه‌های کارخانه نساجی بلااستفاده مانده بود، کجا بودند و چه اقدامی انجام داده‌اند.

فرماندار قائمشهر اذعان داشت: به‌دنبال استفاده ابزاری و سیاسی از کارخانه نساجی نیستم و معتقدم که مشکلات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی هرچه زودتر برطرف می‌شود و این کارخانه دوباره به روزهای اوج خود برمی‌گردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :