آخرین عناوین

يکشنبه 9 شهريور 1393-22:50 کد خبر:809

خواندنی هایی از جلسه علنی شورای شهر ساری:

جلسه علنی شورای شهر تحت تاثیر انتخابات ریاست شورا؟! 38 ساعت تا مشخص شدن رییس جدید شورای شهر ساری

صدای بلند نشان توانمندی نیست/نباید انضباط شورا بهم بخورد/مگر دزد گرفته اید؟//آخرین جلسه ریاست باقری در جلسه علنی شورای شهر ساری/آب و فاضلاب تخریب کننده شهر ساری


شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر ساری با حضور تمامی اعضا و در فضایی که تحت تاثیر انتخابات ریاست شورا بوده برگزار شد که حاشیه هایی از این جلسه را به قلم خزرخبر می خوانیم:

&&&&&حاشیه های غیر خبری جلسه شورای شهر ساری:

&مانند همیشه این جلسه شورای نیز با 15 دقیقه تاخیر و با قرائت قرآن توسط احمدی عضو شورای شهر و قاری بین المللی آغاز شد.

&محمدی کیادهی امشب به نمایندگی از شهردار در جلسه شورا شرکت نمود.

&رشیدی معاون فنی شهردار ساری نیز جهت ارائه پاره ای از توضیحات در مورد موضوع قرارداد با شرکت مهاب قدس در مورد مطالعه مهار آب های سطحی در جلسه شورا حضور یافت.

&پیوندی با گردنی بسته شده در جلسه حضور یافت.

&بریمانی رییس مخابرات ساری مهمان دیگر شورای شهر ساری بود.

&بریمانی گوشه ای از عملکرد مخابرات ساری و مشکلات را اعلام و از شورا و شهرداری تقاضای مساعدت و همکاری در بحث حفاری ها نمود.

&بریمانی اعلام نمود که مردم مناطقی از ساری مدت 2 سال است که متقاضی تلفن ثابت می باشند اما  به علت مشکلات فنی و نداشتن امکانات لازم از ارائه خدمات به آنها معذور می باشیم.

&نقیبی در پاسخ به درخواست های بریمانی رییس مخابرات ساری گفت:نباید به دستگاه های حفار مانند آب و فاضلاب و مخابرات و .... کمک نماییم زیرا این دستگاه ها در 6 ماه اول سال که ماه های کاری می باشند فعالیتی نکرده و کارهای خود را به 6 ماهه دوم موکول نموده اند که درست نمی باشد.

&بریمانی در پاسخ به انتقاد نقیبی گفت:عادت به پاسخ دادن ندارم و جواب نقیبی را هم نمی دهم.

&باقری نیز خطاب به بریمانی گفت:نظرات اعضای شورا در این جلسه نظرات کل شورا نیست و هر یک از اعضای شورا نظرات مردم را از زبان خودشان بیان می کنند.

&ذلیکانی نیز با انتقاد از برخی از دستگاه های خدمات دهنده گفت:متاسفانه برخی از دستگاه ها پروژه ها را در 6 ماهه دوم انجام می دهند و این موضوع علی رغم مشوق های زیادی که در نظر گرفته ایم در شهرداری ساری نیز حاکم است.

&شمشیربند نیز با انتقاد شدید از مخابرات گفت:تبلیغاتی که مخابرات در مورد واگذاری تلفن های ثابت در همان روز ثبت نام می کند درست نمی باشد و در برخی از مناطق ساری مردم 3 سال منتظر دریافت تلفن ثابت می باشند.

&آقامیری نیز در پاسخ به صحبت های رییس مخابرات ساری اعلام نمود که مصوبه شورا در مورد تغییر تعرفه حفاری ها درست می باشد.

&آقامیری با اعلام اینکه مخابرات مبلغ حدود 6 میلیاردی به شهرداری بدهکار می باشد اعلام کرد:مخابرات ساری که از شهرداری ساری تقاضای مساعدت می نماید پس چطور می تواند نسبت به بدهی خود به شهرداری اقدام نماید؟

&رشیدی معاون فنی و عمرانی شهردار ساری نیز در پاسخ به اظهارات بریمانی رییس مخابرات ساری اعلام کرد که بیشترین خسارت شهرداری از آب و فاضلاب شهری و دستگاه های حفار می باشد و شهرداری جلساتی را با این دستگاه ها برگزار نمود اما این دستگاه ها و به خصوص آب و فاضلاب شهری هیچ گونه همکاری نکرده اند.

&محمدی کیادهی هم از آب و فاضلاب شهری و به خصوص دستگاه های حفار به علت عدم همکاری با شهرداری ساری انتقاد نمود.

&سید محمد جعفری با اعلام اینکه این موضوع قبلا نیز مطرح شد افزود:متاسفانه پیگیری های لازم از سوی دستگاه های حفار صورت نگرفت.

&شمشیربند و بریمانی رییس مخابرات دقایقی در مورد ارائه خدمات لازم به مردم به بحث و تبادل نظر پرداخته اند که به نتایج لازم نرسیده اند.

&باقری اعلام نمود که متاسفانه هماهنگی لازم بین مدیریت شهری و دستگاه های حفار وجود ندارد.

&باقری در قسمتی از نظرات خود اعلام نمود که در طی یک روز سه خط تلفن ثابت برای ستاد انتخاباتی خود گرفته است که  در پاسخ او شمشیربند گفت:شما دکتر باقری  بوده اید نه مردم عادی.

&بریمانی اظهار داشت: چرا مخابرات ساری باید بابت احداث یک ساختمان فنی  دارای پروانه 800میلیون تومان به شهرداری بپردازد؟؟

&بریمانی پس از پایان سخنان خود و بحث و تبادل نظر با اعضای شورا،با بدرقه سید محمد جعفری جلسه را ترک کرد.

&باقری اعلام کرد اگر زیاد سخت گیری نماییم شهروندان ضرر می کنند.

&در قسمتی از جلسه این هفته شورا،آقامیری با اعتراض به اینکه سه عضو شورا در مورد پیشنهاد شهرداری اعتراض دارند شروع به خواندن متن پیشنهادی شهرداری در مورد بستن قرارداد با شرکت مورد نظر نمود.

&ذلیکانی در بخشی از جلسه با اعلام اینکه من به جای پیوندی به علت درد گردن پیشنهاد شهرداری را قرائت می کنم ،پیشنهاد شهرداری را برای حضار خواند.

&شهرداری در این نامه از شورا مجوز و مصوبه درخواست نمود تا قراردادی را با شرکت مهاب قدس به قیمت 750میلیون تومان بابت مطالعه آبهای سطحی شهرستان ساری منعقد نماید.

&رشیدی معاون فنی شهرداری ساری در مورد این قرار داد اظهار داشت که اصل این قرار داد یک میلیارد و 350میلیون بوده که با مذاکرات انجام شده ،این مبلغ به 750 میلیون تومان تقلیل یافت.

&آقامیری در مورد این قرار داد اعلام کرد:در ضرورت انجام کار فوق تردیدی نیست اما حرف ما این است که این قرار داد طوری بسته شود تا از سوی دستگاه های نظارتی مورد بازخواست قرار نگیریم.

&آقامیری در قسمتی از صحبت های خود با بیان اینکه رییس کمیسیون عمران در مورد موافقت با پیشنهاد شهرداری تحت فشار بود و برخی از اعضا در جریان نبوده اند افزود:در مورد این موضوع کمیسیون تشکیل نشد و چند لحظه قبل در این جلسه موافقت این پیشنهاد از برخی از اعضا گرفته شد.

&ذلیکانی در پاسخ به صحبت آقامیری اعلام کرد که این موضوع کذب می باشد.

&نقیبی در قسمتی از بحث های پیش آمده در مورد این موضوع به رشیدی با حالتی تند اعلام نمود که شما خلاف کرده اید و باید مشخص شود که این معاملات جزء معاملات متوسط می باشد یا کلی؟

&آقامیری در پاسخ به اعلام ذلیکانی مبنی بر اینکه من پاسخ اعتراض آقامیری و نقیبی را می دهم افزود:مگر شما معاون شهردار می باشید؟

&زمانی که باقری مشاهده نبود فضای جلسه کمی ناآرام شد اعلام کرد که نباید انضباط شورا بهم بخورد.

&آقامیری در بخشی از تذکرات خود اعلام نمود که چطور می توان یک مسئله مهندسی را طی مدت 3 دقیقه کارشناسی نمود که اگر اینطور باشد ،به آن تصمیم فله ای می گویند.

&آقامیری اعلام نمود که مدینه هیچ گونه اطلاعی از این موضوع ندارد که مدینه در پاسخ گفت:در جلسات متعددی در مورد این موضوع در دفتر شهردار شرکت نموده ام اما در کمیسیون شورا این موضوع مطرح نشد.

&ذلیکانی در پاسخ به تذکرات آقامیری با اعتراض پاسخ داد که برخورد آقامیری بد می باشد و مگر ایشان دزد گرفته اند؟ایشان از برخی قوانین خبر ندارند زیرا این موضوع نه معاملات بزرگ می باشد و نه معاملات متوسط ،بلکه ترک تشریفات می باشد.

&ذلیکانی با اعلام اینکه این پیشنهاد شهرداری را در 3 دقیقه کارشناسی نکرده ایم تصریح کرد:چندین جلسه در مورد این موضوع برگزار شد که مدینه هم حضور داشت و اگر برخی از اعضای شورا سعی در به تاخیر انداختن این پروژه دارند پس بحثی نمی ماند.

&نقیبی نیز با بیان اینکه در مورد این موضوع کمیسیون تشکیل نشد افزود:نباید شهرداری به دنبال تخلفات باشد.

&باقری زمانی که مشاهده نمود برخی از اعضای شورا با صدای بلند و با حالت حمله وار با هم در حال بحث می باشند اعلام نمود که صدای بلند نشان توانمندی افراد نمی باشد.

&جلسه این هفته شورا چند دقیقه درگیر بحث و اظهار نظرها با صدای بلند در مورد پیشنهاد شهرداری توسط ذلیکانی،نقیبی ،باقری ،شمشیربند و آقامیری بود.

&رشیدی در مورد علت ترک تشریفات و علت قبول شرکت مهاب قدس بابت کم کردن مبلغ قرار داد توضیحاتی ارائه نمود که اعضای شورا آن را قانع کننده تشخیص داده اند.

&پس از قرائت متن قرارداد فوق و پیشنهاد شهرداری توسط باقری رییس شورای شهر ساری و با رای گیری انجام شده،پیشنهاد فوق مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

&باقری در پایان جلسه اعلام نمود که جلسه بعدی شورا ساعت 14 روز سه شنبه 12 شهریور جهت انتخاب هیات رییسه جدید برگزار می شود.

&بسیاری از افراد حاضر در جلسه امشب شورا،علت بحث های پیش آمده در این جلسه را حاصل مسائل حاشیه ای انتخاب رییس شورای شهر ساری اعلام کرده اند.

&در راهروی شورای شهر نیز برخی از کارمندان و حتی اعضای شورا با تبادل نظر با دیگران ،سعی در ارزیابی جهت پیش بینی انتخاب رییس آینده شورا داشته اند.

&پس از اعلام پایان جلسه توسط باقری،برخی از اعضای جلسه به صورت 2 یا چند نفره در مورد انتخاب رییس آینده شورا و مسائل پیش آمده در حال گفتگو بوده اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ولخرج
    سه شنبه 11 شهريور 1393-23:24


    هفتصدوپنجاه میلیون تومان هم رقمی که در موردش بحث
    میکنند؟ هزینه انتخاباتى بعضی ها هم نمیشه

    • مرتضی
      سه شنبه 11 شهريور 1393-19:44


      یکسری مسائل وجود داره که درباره شهردار و برخی از اعضای محترم شورا خیلی خیلی مبهم و بحث برانگیز میباشد. اینکه عبوری درهای خدمت را باز کرده شکی نیست،اما قراردادهای مبهم میلیونی با برخی افراد وابسته و هم خط، که خارج از مدارقانون و بصورت ترک تشریفات انجام میگیرد جای بحث فراوان دارد.اینکه عبوری با لمپنیسم، ادم سازی و خرید افراددون پایه،و متاسفانه خرید برخی از رسانه های مکتوب و مجازی مجیزگوی برای خود تهیه می کند،اینکه وابستگان و دلبستگان برخی از منتخبین شورا که از عبوری حمایت می کننددرشهرداری مشغول بکار می شوندیا با انهاقراردادهای آنچنانی بسته می شود و...
      مدیرمحترم خزرخبر از استقلال و آزادمنشی شما در حوزه خبر و خبررسانی تشکر داریم

      • علي
        دوشنبه 10 شهريور 1393-9:22


        كمك يا كورك مسئله اين است...

        اعضاي شورا سيزده نفرشدند دريغ ازيك طرح اجرايي
        ضمنا اينهمه كار را عبوري به تنهايي انجام ميده شورا بايد به شهرداركمك كنند باهم برند اعتبار بيارند وشهرخودرا بسازند اما متاسفانه برخي به قول معروف كمك نيبستند كورك اند