آخرین عناوین

دوشنبه 20 مرداد 1399-8:45 کد خبر:81560

ادامه جولان کرونا در مازندران/ 197 ابتلای جدید طی 24 ساعت گذشته

درحالی ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران می‌گذرد که استان مازندران برای دومین بار شرایط قرمز کرونایی را تجربه می‌کند و آژیر قرمز کرونایی مجددا در استان به صدا درآمده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، درحالی ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران می‌گذرد که استان مازندران برای دومین بار شرایط قرمز کرونایی را تجربه می‌کند.

باتوجه به شرایط گردشگرپذیری، آژیر قرمز کرونایی مجددا در استان به صدا درآمد و همچنان این شرایط ادامه دارد و طی هفته‌های گذشته تعداد موارد ابتلا و بستری نیز روند صعودی داشت.

روزهای پایانی تیر و ابتدای مرداد شرایط سختی را سپری کردیم و حتی روند صعودی بیماران مبتلا و بستری، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را ضروری کرد و از سوی مسئولان ستاد ملی کرونا در استان بر استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماع و در کنار این مسائل خودداری از سفر به استان تاکید شد اما تعطیلات عید غدیر و ترافیک جاده‌های شمال زنگ خطر نگرانی جدی را در این استان به صدا درآورد.

درحالی‌که طی هفته گذشته روند نزولی بیماران را شاهد بودیم اما ترافیک عید غدیر نگرانی‌ها را بیشتر کرد که تاثیر آن را در روزهای آینده و افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری مشاهده خواهد شد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۶۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۳۳۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس بیماری از طریق استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع است.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید بستری و ۲۲ بیمار هم ترخیص شدند، گفت: ۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۹۷ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد یک‌هزار و ۶۴۲ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :