آخرین عناوین

يکشنبه 2 شهريور 1399-20:41 کد خبر:81630

معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد مازندران خبر داد:

نخستین اظهارنظر رسمی حادثه انفجار CNG نکا/ از خسارت 400 میلیونی تا مقصر بودن خودروی نیسان

مدیران استاندارد و شرکت نفت منطقه‌ای ساری علت انفجار CNG نکا را غیر استاندارد بودن کپسول خودرو نیسان اعلام کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، نوزدهم مردادماه کپسول سی‌ان‌جی خودروی نیسان در پمپ گاز شهرداری نکا منفجر شد و بنا به اعلام سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس مازندران ۵ نفر در این حادثه مصدوم شدند.

خدیجه شهمیرزادی معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد مازندران در ارتباط با علت حادثه انفجار CNG شهر نکا که منجر به فوت یک نفر در بیماستاران و مصدومیت دو نفر دیگر شده است، گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به همراه یکی از نمایندگان کارگاه‌های دوگانه‌سوز از محل حادثه بازدید داشتند.

وی با اعلام اینکه خودرو نیسان مدل سال ۸۶ بوده، افزود: صاحب خودرو در سال ۹۰ باید نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام می‌کرد و در سال ۹۲ سی‌ان‌جی خودرو باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد مازندران اضافه کرد: مخازن در دوره ۶ ساله باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند که صاحب خودرو برای معاینه فنی و آزمون سی‌ان‌جی اقدام نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما به اظهارات شرکت نفت در این ارتباط اکتفا کرده‌اید یا خودتان هم بازدید میدانی داشتید، گفت: جایگاه توسط شرکت‌های بازرسی بازدید می‌شود و مشکلی از این بابت وجود نداشت که بخش مخزن خود خودرو دارای مشکل بوده است.

شهمیرزادی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت شرکت‌ها و ایستگاه‌ها زیرپوشش هستند که شرکت‌های بازرسی از محل بازدید انجام می‌دهند.

تایید بر مشکلات فنی در خودرو نیسان

علی‌اکبر فیضی مسئول سی‌ان‌جی شرکت نفت منطقه‌ای ساری با تایید بر مشکلات فنی در خودرو نیسان، اظهار کرد: کپسول خودرو نیسان استانداردهای لازم برای دریافت گاز سی‌ان‌جی را نداشته است.

وی در پاسخ به بحث عدم عملکرد قطع کن نازل سی‌ان‌جی، اظهار کرد: به لحاظ فنی اگر قطع‌کن دچار مشکل بوده در کل جایگاه باید شاهد انفجار بودیم.

مسئول سی‌ان‌جی شرکت نفت منطقه‌ای ساری اضافه کرد: پس از انفجار خودرو به بعد هیچگونه حادثه ناشی از مشکلات فنی در جایگاه نبودیم.

براساس این  گزارش، در این حادثه یک نفر فوت کرده است، دو مصدوم دیگر این حادثه همچنان تحت درمان قرار داشته و اطلاعاتی درباره دو مصدوم دیگر این حادثه که اوژانس در اختیار رسانه‌ها قرار داده مطلبی منتشر نشده است که به نظر می‎‌رسد از مراکز درمان ترخیص شدند.

برآورد اولیه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی به جایگاه

در ارتباط با میزان خسارت، احمدی شهردار نکا با اعلام اینکه میزان خسارت باید در بررسی‌های نهایی مشخص شود، گفت: بر اساس برآورد اولیه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به جایگاه ما خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ما منتظر نظر کارشناسی درباره علت حادثه هستیم، گفت: براساس اطلاعات اولیه کپسول خودرو نیسان از استانداردهای لازم برای دریافت سی‌ان‌جی برخودار نبوده است با این حال منتظر اعلام نظر فنی در این ارتباط هستیم.

احمدی درباره وضعیت مصدومی که جز پرسنل شهرداری بوده و دچار حادثه شده است، گفت: فرد حادثه دیده پس از انتقال به بیمارستان زارع ساری برای پیگیری‌های درمانی تکمیلی به بیمارستانی در مشهد منتقل کردیم.

وی ادامه داد: این مصدوم با ۶۰ درصد سوختگی به این مرکز منتقل شده تاکنون دو عمل جراحی انجام شده که موفقیت‌آمیز بوده است.

شهردار نکا درباره زمان بازسازی جایگاه CNG با توجه به نیاز مبرم شهرستان نکا، گفت: پس از دریافت حکم قضایی نسبت به باسازی اقدام می‌کنیم و منتظر نظرات تکمیلی کارشناسان در ارتباط با این حادثه هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :