آخرین عناوین

سه شنبه 11 شهريور 1393-17:34 کد خبر:817

قطعی آب در یکی دیگر از روستاهای معروف مازندران:

قطعی آب در نخستین روستای برتر گردشگری مازندران مشکل‌ساز شد/بی تفاوتی میراث فرهنگی مازندران

اهالی نخستین روستای برتر و هدف گردشگری مازندران به علت قطع آب شرب برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر دچار مشکلات و سرگردانی شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بسیاری از اهالی نخستین روستای برتر و هدف گردشگری استان به علت قطع آب شرب دچار مشکلات و سرگردانی شدند.

بر اساس این گزارش تعدادی از مردم منطقه در تماس تلفنی با خبرنگار خبرگزاری فارس خواستار انعکاس مشکلات به‌ وجود آمده درباره قطعی آب شرب در روستای گردشگری کندلوس شده و از مسئولان خواستند تا هر چه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی کنند.

بحران قطعی آب در روستای گردشگری کندلوس، امروز سه‌شنبه در حالی وارد سومین روز خود شده است که این مشکل بر اثر شکستگی لوله اصلی شبکه آبرسانی به جهت خاک‌برداری در دیواره رودخانه درون روستایی برای سدبندی اتفاق افتاده و بسیاری از خانوارها را دچار مشکل کرد.

شبکه آبرسانی "اسبی او" که چند سالی است از طریق آبفار مازندران از ارتفاعات کوهستانی به درون این روستا و روستاهای همجوار انتقال یافته است به مدت یک روز قطع بود و شبکه آبرسانی قدیمی نیز که تا به امروز دومین روز قطعی آن سپری شده است همچنان قطع است و مشکلاتی را برای اهالی این روستا به‌وجود آورده است.

برخی خانوارهای روستایی که تمکن مالی برای خرید انشعاب آب شرب "اسبی او" را نداشتند و هنوز از شبکه آب شرب قدیمی استفاده می‌کنند به دلیل قطع دو روزه این آب مجبور به کوچ به منزل اقوام خود شدند و برخی دیگر نیز اقدام به انتقال آب شرب از چشمه‌ها و یا آب شرب "اسبی او" از منزل دیگر اهالی با استفاده از ظروف کردند.

به گزارش فارس، روستای گردشگری کندلوس که به عنوان نخستین روستا برتر و هدف گردشگری استان مازندران و یکی از 11 روستای برتر گردشگری کشور است از پر آب‌ترین روستاهای مازندران و کشور است، اما این چندمین بار طی ماه‌های اخیر است که قطع آب در روستای کندلوس، زندگی اهالی این روستا تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

بر پایه این گزارش،اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز همانند دیگر پروژه ها و عملکردهای ضعیف خود،در این مورد نیز سکوت اختیار کرده است

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :