آخرین عناوین

چهارشنبه 12 شهريور 1393-22:10 کد خبر:823

حاشیه های خواندنی مدیر کل بی حاشیه مازندران:

من دردسر درست نمی کنم/دیگر به سوالات سیاسی پاسخ نمی دهم

من دردسر درست نمی کنم/دیگر به سوالات سیاسی پاسخ نمی دهم/هیچ پست و مقامی را در شرکت چوب و کاغذ قبول نمی کنم/مرا به حاشیه نبرید


نشست خبری علی بابایی کارنامی مدیر کل کار،رفاه و تامین اجتماعی مازندران با رسانه ها ،حاشیه های خواندنی داشت که به قلم خزرخبر می خوانیم:

*جلسه فوق در سالن اداره تعاون سابق و در کنار اتاق مجمع نمایندگان با حضور حدود 50 خبرنگار برگزار شد.

*بابایی کارنامی به همراه عموزاده معاون روابط کار و رییس کانون کارگری در این نشست شرکت کرد.

*وی در ابتدا اهداف این نشست را تشریح برنامه های هفته تعاون در مازندران اعلام کرد و چند دقیقه به بیان کلی وضعیت تعاون استان پرداخت.

*بابایی در قسمتی از سخنان گفت:چشم انداز آینده تعاون را مثبت نمی بینم.

*وی با اعلام اینکه جهت گیری من در صادرات محصولات تعاونی های مازندران ،200 میلیون دلار تا پایان امسال است افزود:اگر برنامه های ما طبق برنامه ریزی ها در سطح استان انجام شود مرکز دهکده المپیک کارگری در مازندران احداث می شود.

*بابایی با اعلام اینکه در بحث مسکن مهر بخشی به عهده وزارت راه و مسکن و شهر سازی می باشد اظهار داشت:در غرب استان در بحث مسکن مهر در حق مردم جفا شده است.

*وی از مردم غرب استان که در سال های 85 تا 87 برای مسکن مهر ثبت نام کرده اند خواست مشکلات را تحمل کرده و از خالی کردن فضا و فروش واحدهای خود ،خود داری نمایند.

*بابایی تصریح کرد:حاضرم ساعت های زیادی را با رسانه ها نشست داشته باشم و به سوالات آنها در همه حوزه های کاری خودم پاسخ دهم.

*مدیر کل کار،رفاه و تامین اجتماعی مازندران اعلام کرد که برای اولین بار تعداد مقرری بگیران در استان در حال کاهش است.

*بابایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تعداد بیکاران استان گفت:نرخ بیکاری مازندران را از اداره آمار بپرسید.

*خبرنگار روزنامه ایران چند سوال از بابایی پرسید که بابایی هم پاسخ داد اما این پرسش و پاسخ به علت آنکه خبرنگار روزنامه ایران را قانع نکرد کمی ادامه یافت که سرانجام بابایی اعلام کرد که من وظیفه ندارم شما را قانع کنم اما به سوالات در حد توان خود پاسخ می دهم.

*بابایی در قسمتی از پاسخ های خود به رسانه ها اعلام کرد که برای تمام حرف ها و ادعاهای خودم سند و مدرک دارم.

*وی با اعلام اینکه بسیاری از متقاضیان اشتغال،دوست دارند جایی مشغول بکار شوند که پشت میز نشین باشند و از کار فنی و در کارگاه امتناع می کنند اظهار داشت:نیروهایی که مهارت کافی جهت کار در کارگاه ها را داشته باشند بسیار کم داریم.

*عموزاده معاون روابط کار بابایی در پاسخ به برخی از سوالات خبرنگاران گفت:برخی از رسانه ها سوالاتی را مطرح می کنند که اطلاع کافی از موضوع مورد نظر نداشته و فقط بر اساس شنیده ها اعلام نظر می کنند.

*بابایی گفت:ما نه مدیر کار و نه مدیر کارفرما می باشیم بلکه ما مسئول هماهنگی و تنظیم روابط می باشیم.

*وی خاطر نشان کرد:متاسفانه به علت نیروی بازرس کم،نمی توانیم به تمام کارخانجات به طور مستمر سرکشی و بازرسی نماییم اما در بسیاری از اوقات به طور نامحسوس بازدیدهایی به عمل می آوریم.

*بابایی همچنین اعلام کرد تا نیرویی از کارفرمای خود شکایت نکند ما نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

*وی با بیان اینکه زیر ساخت های مسکن مهر میارکلا در حوزه کار ما نیست اظهار داشت:اقدامات و پیگیری هایی را در مورد مسکن مهر میارکلا در دست اقدام داریم.

*بابایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه خودتان حاضرید که یکی از مالکین این مجتمع باشید گفت:با این سوال ها مرا به حاشیه نبرید.

*وی اظهارداشت:همواره خودم را کارگر می دانیم و حتی در شبی که فردای آن قرار بود به عنوان بخشدار معرفی شوم در شرکت مشغول به کار بوده ام.

*یکی از خبرنگاران استان از بابایی پرسید که چند روزی است که مطالبی از شما در رسانه ها منتشر شده و شما در آن مطالب از دولت قبل انتقاد کرده اید و با توجه به اینکه مدیر کل دولت قبل بوده و این دولت هم می باشید و..... که قبل از اینکه بابایی به این سوال پاسخ دهد درخشنده از نمایندگان کارگری استان و از خبرنگاران با سابقه استان با هماهنگی با بابایی به قسمتی از سوال خبرنگار فوق پاسخ گفت اما پس از صحبت های درخشنده،بابایی اعلام کرد که منم به سوال خبرنگار فوق پاسخ می دهم و تصریح کرد:همه می دانند که من در سال 84 به هاشمی رای داده ام و در سال 88 و سال های بعد هم به چه کسی رای داده ام ولی به صورت کلی باید بگویم من برای پست و مقام تاکنون تلاش نکرده ام و از این پس هم دیگر به سوالات سیاسی پاسخ نمی دهم.

*در بین صحبت های درخشنده،یکی دیگر از خبرنگاران با سابقه استان نیز مطالبی را در پاسخ به صحبت های او بیان نمود.

*بابایی اظهار داشت:در مدت 26 ماه با سه وزیر کار کرده ام و به هیچکدام خیانتی نیز نکرده ام و تبعیت محض از مافوق های خودم داشته ام.

*بابایی کارنامی اظهار داشت:تنها مدیری هستم که از کارگری و از داخل خود مردم با طی کردن پله های پیشرفت، به این پست رسیده ام.

*مدیر کل کار،رفاه و تامین اجتماعی مازندران با انتقاد از اینکه متاسفانه برخی برای رییس شدن در شورای شهر با هم بحث و جدل می کنند اظهار داشت:اگر این افراد تفکر مردم سالاری داشته باشند این مشکلات پیش نمی آید و اعلام می کنم من مردم سالارترین مسئول هستم.

*بابایی اعلام کرد که افتخار من عضویت در کانون ها و تشکل های کارگری می باشد.

*وی با اعلام اینکه علی رغم پیشنهادهای زیاد ،هیچ گاه در محل کار اصلی خود به دنبال مقام و منصب نبوده ام گفت:اعلام کرده ام تا زنده هستم در شرکت چوب و کاغذ مازندران پستی راقبول نمی کنم.

*بابایی افزود:هر دولتی که از من جهت همکاری دعوت کند و تشخیص دهد که می توانم برای کارگران قدمی بردارم با افتخار قبول می کنم.

*بابایی کارنامی همچنین با اشاره به اینکه من به نظام رای داده ام و برای کسانی که در چهارچوب قانون و نظام خدمت کنند فعالیت می کنم اظهار داشت:من آدمی نیستم که دردسر درست کنم و به دنبال مسائل سیاسی هم نیستم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :