آخرین عناوین

پنجشنبه 6 شهريور 1399-15:46 کد خبر:82639

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران خبر داد:

34بدهکار بزرگ 14 درصد تسهیلات بانک کشاورزی را بازپس ندادند/ پرداخت 1947 میلیارد ریال تسهیلات رونق تو

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: ۳۴ بدهکار بزرگ این بانک سه سال است که پول در اختیار قرار گرفتند و نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمی‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمدتقی قزل سفلی، مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط بانک کشاورزی استان  ۱۳۵ هزار ۲۳۱ میلیارد ریال تسهیلات، به ۶۹هزار و ۸۰۴۰ نفر از متقاضیان زیربخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت شد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۸۸ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت شده است، افزود: این میزان لحاظ تعداد رتبه اول و از نظر مبلغ رتبه دوم کشور، بعد از تهران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعل امور شعب بانک کشاورزی استان مازندران خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ مبلغ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و با جذب ۱۰۰درصد اعتبار ابلاغی، پرداخت شد.

وی افزود: این میزان تسهیلات به هزار و ۴۶۲ نفر از متقاضیان پرداخت شده که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک به منظور ایجاد اشتغال پایدار در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مناطق روستایی و عشایری قرار می‌گیرد.

*پرداخت بیش از ۶ هزار و ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

قزل‌سفلی اضافه کرد: از آغاز فعالیت این دولت بیش از ۶ هزار و ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک، با نرخ ترجیحی به متقاضیان پرداخت شده است که با پرداخت این تسهیلات ۱۳هزار و ۸۳۰ فقره تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی خریداری شده توسط کشاورزان وارد چرخه مکانیزاسیون کشاورزی این استان شده که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گردیده است.

*پرداخت بیش از ۶۴۱ میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه

وی ادامه داد: در شعبات بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای سال ۱۳۹۸ و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، بیش از ۶۴۱ میلیارد ریال، تسهیلات احداث گلخانه پرداخت کردیم، این تسهیلات به ۱۶۵ طرح و در سطح بیش از ۲۳ هکتار پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۵۹ طرح گلخانه ای دیگر به مساحت بیش از ۲۹ هکتار و اختصاص بیش از هزار و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله تصویب و انعقاد قرارداد بوده و از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعداد ۳۵ طرح از بخش‌های پرورش ماهیان در قفس و صنایع تبدیلی و غذایی به مبلغ ۱۰۰۲ میلیارد ریال، مصوب و آماده انعقاد قرارداد است.

*پرداخت تسهیلات هزار و ۹۴۷ میلیاردی در قالب بسته‌های رونق تولید

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان مازندران گفت: در بازه زمانی سال ۱۳۹۶-۱۳۹۹، مبلغ ۱هزار و ۹۴۷ میلیارد ۶۷۹ میلیون ریال به ۷۱۷ نفرمتقاضی بسته های رونق تولید، تسهیلات پرداخت شده است.

*پرداخت بیش از ۴۶۳ میلیاردی تسهیلات به مددجویان

قزل سفلی یادآور شد: شعب بانک کشاورزی مازندران در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ بیش از ۴۶۳ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و بنیاد شهید به ۲ هزار و ۱۸۶ نفر از واجدان شرایط  پرداخت کردند.

*پرداخت بیش از ۳هزار و ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

وی ادامه داد: ۳هزار و ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۵ هزار و ۶۹۴ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

*پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان سیل سال ۱۳۹۸

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران، یادآور شد: در طی سال های ۱۳۹۸ و ۵ ماهه نخست سال جاری، ۵ هزار و ۱۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲۸ میلیارد ریال، به خسارت دیدگان سیل فروردین سال ۱۳۹۸ تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

وی پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی، بخشودگی سود و جرائم دیرکرد، فروش املاک مازاد و تملیکی و خرید تضمینی محصولات استراتژیک را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و خاطر نشان کرد: از آغاز فصل بهره برداری و خرید تضمینی محصولات استراتژیک، تاکنون ۶۱ هزار و ۴۰۹ تن گندم و ۱۸هزار و ۱۵۳ تن کلزا از کشاورزان مازندرانی خریداری شده و کل بهای محصولات خریداری شده به تولید کنندگان پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران افزود: با مشارکت بانک کشاورزی استان مازندران طی ۷ سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۴۰۹ طرح به مبلغ ۴۰۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در سطح استان، برای راه‌اندازی طرح‌های کشتارگاه و فرآوری مرغ ساوانا، جوجه‌کشی طیور بهشت و حدیث مهر مازندران، خوراک دام و آبزیان مازندران، بنکداران تغذیه سبز، مرکز بین المللی تجارت برنج آمل، پرورش ماهیان سردابی گلناب دره و ... به بهره‌برداری رسیده است.

قزل‌سفلی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگی مانند پایانه صادراتی روماک گستر، پایانه صادراتی قره برون، گلخانه ۵ هکتاری دشت‌ناز، شرکت دانش‌بنیان هزاره ملل و ... در دست اجرا بوده که تا پایان دولت تدبیر و امید به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران در پایان گفت: ۳۴ بدهکار بزرگ این بانک سه سال است که پول در اختیار قرار گرفتند و نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمی‌کنند؛ و این یعنی اینکه ۱۴ درصد مطالبات بانک کشاورزی ما در اختیار این ۳۴ نفر است که ما توانی برای بازپس‌گیری این اعتبارات نداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :