آخرین عناوین

پنجشنبه 6 شهريور 1399-16:12 کد خبر:82640

خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

تعطیلات و آغاز سفرهای بی رویه به مازندران

درحالی که مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، بسیاری از هموطنان بی توجه به هشدارهای بهداشتی، چمدان‌های سفر را به مقصد این استان بسته اند تا سوغات کرونا را هدیه دهند.


خزرتیترخبر: گزارش‌های دریافتی از سامانه‌های هوشمند راهداری و پلیس حکایت از ترافیک سنگین و پرحجم در جاده‌های منتهی به شمال و مازندران دارد، این وضعیت درحالی است که حال و روز مازندران از نظر شیوع کرونا خوب نیست.

فقط طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار جدید کرونایی در مازندران شناسایی شد و تاکید متولیان از مسئولان عالی و ملی تا استانی و مردم مازندران بر این است که هموطنان از سفرهای غیرضروری به استان پرهیز کنند.

بی توجهی بسیاری از هموطنان و مسافران و رعایت نکردن هشدارها و اخطارهای بهداشتی برای پرهیز از سفر موجب شده که بسیاری از مردم استان، هیئات مذهبی و مسئولان استانی خواهان بسته شدن راه‌ها و جلوگیری از ورود مسافران به استان در شرایط کرونایی باشند.

یک شهروند مرزن آبادی با بیان اینکه این شهر ورودی استان مازندران از غرب محسوب می‌شود، ادامه داد: از صبح امروز شاهد تردد خودروهایی با پلاک‌های غیربومی در محور کندوان که از این شهر می‌گذرد، هستیم و این حجم از سفر در شرایط کرونایی پسندیده نیست.

علی کاوسی با بیان اینکه ما مردم مازندران این روزها در خانه‌های خود قرنطینه و حبس شدیم و سعی می‌کنیم کمتر در تجمعات حضور یابیم، از مسافران و هموطنان خواست تا سفر به استان را به وقتی دیگر موکول کنند.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در تعطیلات پیش رو بیش از دو میلیون خودرو در محورهای استان تردد کنند و این زنگ خطر را در مازندران به صدا درآورده است،متولیان بهداشت مازندران با اشاره به روند رو به رشد سفرها و مسافرت به استان، تداوم این وضعیت را نگران کننده دانستند و از هموطنان خواستند تا شرایط کنونی و کرونایی را درک کنند و عنوان کردند این حجم از سفرها و رعایت نکردن بهداشت و بی توجهی به هشدارها زحمات کادر درمان را هدر خواهد داد.

بیش از هزار کادر درمانی و بیمارستانی مازندران طی هفت ماه گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۹ شهید مدافع سلامت نیز در این زمینه تقدیم شده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شروع تعطیلات از مسافران خواست از سفر به استان پرهیز کنند و گفت: در حال حاضر شرایط برای میزبانی و سفر در استان حتی برای عزاداری، فراهم نیست.

وی با اظهار اینکه وضعیت مازندران قرمز است، تصریح کرد: در حالی شاهد سفرهای غیرضروری به استان هستیم که بسیاری از اماکن عمومی نظیر بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و سواحل تعطیل هستند و خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به رعایت هشدارهای پزشکی و بهداشتی توجه داشت تصریح کرد: تنها با فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از سفرهای غیرضروری و حضور در تجمعات می‌توان ویروس کرونا را شکست داد.

شناسایی ۱۲۳ بیمار جدید کرونایی

موسوی با اشاره به بستری شدن ۱۲۳ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی مازندران و ۲۳ بیمار در مراکز درمانی بابل بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار بیماران بستری شده را ۶۲۴ نفر ذکر کرد.

پلیس راه نیز محدودیت‌های چندروزه ای را در جاده‌های مازندران اعمال کرده است و این محدودیت‌ها از ظهر چهارشنبه تا صبح سه شنبه هفته بعد ادامه دارد اما در همین روز اول اجرای محدودیت‌ها، جاده‌های ورودی استان مملو از خودروهای غیربومی و مسافر است.

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی هفت روزه در جاده‌های استان از فردا چهارشنبه ۵ شهریور آغاز می‌شود و تا سه شنبه ۱۱ شهریور ادامه دارد به یکطرفه شدن جاده چالوس در استان اشاره کرد و افزود: آمدوشد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از مرزن‌آباد به کرج و آزادراه تهران-شمال ممنوع می‌شود.

وی گفت: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲ بامداد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از کرج (دوراهی شهرستانک) و آزادراه تهران-شمال به مرزن‌آباد یکطرفه خواهد شد.

قدمی افزود: آمدوشد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز جمعه و شنبه هفتم و هشتم شهریور از مرزن‌آباد به کرج و آزادراه تهران-شمال ممنوع و از ساعت ۱۸ تا ۲۴ از کرج (دوراهی شهرستانک) و آزادراه تهران-شمال به مرزن‌آباد یکطرفه می‌شود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه نهم و دهم شهریور از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت ۱۵ از مرزن‌آباد به کرج و آزادراه تهران-شمال یکطرفه خواهد شد.

در جاده هراز نیز آمدوشد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هشتم، نهم و دهم شهریور از رودهن به آمل ممنوع است و از ساعت ۱۶ از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) یکطرفه می‌شود.

سفر نکنید

احمد حسین زادگان استاندار مازندران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان و ایام محرم، از هموطنان خواست تا در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی از سفرهای غیرضروری به مازندران خودداری کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این استان در وضعیت قرمز به سر می‌برد، گفت: سواحل و مجموعه‌های اقامتی استان امکان هیچ نوع خدمات به گردشگران را ندارند و امکان میزبانی در شأن مردم ایران را نداریم و توقع داریم در ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان، در استان خودشان مشغول به عزاداری باشند و از سفرهای غیرضروری به مازندران خودداری کنند.

وی ادامه داد: بحث کرونا یکی دو ماهه حل نمی‌شود و ما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

براساس این گزارش، تجربه هفت ماه اخیر نشان داد که آمار شیوع کرونا در مازندران پس از تعطیلات چند روزه رو به فزونی رفته است و تعطیلات پیش رو نیز با روند کنونی مسافرت‌ها، زنگ خطر را طنین انداز کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :