آخرین عناوین

پنجشنبه 6 شهريور 1399-17:14 کد خبر:82642

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خبر داد:

نواقص جاده ساری- تاکام رفع نشود تحویل نمی‌گیریم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه تعداد نواقص پروژه جاده ساری-تاکام، زیاد است؛ گفت: قطعا تا زمانی که نواقص رفع نشود، ما نیز مطمئنا این پروژه را تحویل نخواهیم گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، عباسعلی نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: طی روزهای گذشته حدود 85 پروژه در مازندران با اعتباری بالغ بر 820 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار گرفت.

وی افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی برخی از این پروژه‌ها طی روز گذشته در شهرستان‌های جویبار، قائم‌شهر، سوادکوه شمالی و سایر شهرستان‌ها انجام شد و سایر برنامه‌های افتتاح طی روزهای آتی در سایر شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وجود 107 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، خاطرنشان کرد: اقدامات اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در سال گذشته و همچنین بخشی از سال‌جاری موجب شد تا از 219 نقطه حادثه‌خیز استان، 165 نقطه رفع خطر شود و تعداد نقاط پرحادثه در راه‌های استان، اکنون به 54 برسد.

این مسئول بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال، طی بازدید و بررسی از جاده‌های استان و همچنین جلساتی که با دستگاه‌های ذیربط نظیر پلیس‌راه و راه و شهرسازی در سطح استان برگزار شد، 53 نقطه جدید دیگر شناسایی و تعداد نقاط پرحادثه استان به 107 نقطه رسیده است که برنامه داریم تا طی امسال، 37 نقطه را رفع کنیم.

نجفی ادامه داد: در 4 سال پیاپی اخیر، بیشترین کاهش فوتی‌ها را در استان مازندران داشتیم و در 4 ماهه امسال نیز 45 درصد کاهش فوتی را در راه‌های استان داشتیم.

عمر متوسط بالای 30 سال ناوگان حمل‌ونقل در مازندران

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت ناوگان باری و مسافری در استان مازندران و همچنین اقدامات در دست اجرا برای نوسازی ناوگان فرسوده در این بخش، عنوان کرد: در استان مازندران در بخش حمل و نقل کالا نزدیک به 15 هزار دستگاه خوردوی سنگین، 17 هزار راننده، 132 شرکت حمل کالا، 5 شرکت ترانزیت حمل کالای بین‌المللی و در بخش مسافری، 224 شرکت حمل‌ونقل مسافربری در بخش‌های اتوبوس، مینی‌بوس و سواری، 6 هزار راننده، 224 دستگاه اتوبوس، 900 دستگاه مینی‌بوس و 4 هزار و 100 دستگاه سواری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، مطرح کرد: در خصوص ناوگان فرسوده، عمر متوسط دستگاه‌های سنگین بالای 30 سال است و نوسازی نیاز به طرح ملی دارد که البته یک طرح ملی شروع شد و طبق تفاهم انجام شده  در گام نخست، مقرر شد تا کامیون‌های بالای عمر 50 سال، نوسازی انجام شود.

بهره‌مندی 3 هزار راننده ناوگان مسافربری از تسهیلات کم بهره کرونایی

این مسئول اضافه کرد: در گام بعدی برنامه سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در این راستا، بر این است تا 65 هزار خودروهای سنگین را بر اساس عمر کامیون‌ها به نوبت، نوسازی انجام شود.

نجفی متذکر شد: در ایام کرونا، آسیب به بخش حمل‌ونقل ما خیلی کمتر از بخش مسافربری بود و صدمات وارده به شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری، جدی بوده و کاهش تعداد مسافر را داشتیم.

وی گفت: البته جهت برخورداری از تسهیلات کم بهره به رانندگان این ناوگان، حدود 9 هزار نفر تاکنون ثبت نام کردند و نزدیک به 3 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وجود نواقص فراوان در جاده ساری-تاکام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران در خصوص عدم شرایط مطلوب جاده ساری-تاکام پس از افتتاح اخیر، تصریح کرد: ما محور ساری-تاکام را هنوز تحویل نگرفتیم و این پروژه در حال حاضر در حد کاهش ترافیک و در حد بهره‌برداری بود و نه اینکه ما این پروژه را تحویل گرفته باشیم.

این مسئول تأکید کرد: طی بازدید از پروژه، نواقص زیادی از سوی همکاران ما احصاء شد و این نواقص را جهت رفع به شرکت ساخت اعلام کردیم که پس از رفع، نواقص موجود، ما این پروژه را تحویل می‌گیریم.

نجفی ادامه داد: تعداد نواقص این پروژه، زیاد است، قطعا تا زمانی که نواقص رفع نشود، ما نیز مطمئنا این پروژه را تحویل نخواهیم گرفت.

وی اذعان کرد: در شرایط فعلی، اینکه دو خط رفت و برگشت داشته باشیم و شاهد تصادفات رخ به رخ نباشیم، دلیل انجام آمدوشد در این مسیر است و قطعا نسبت به حالت قبلی یک حسن محسوب می‌شود؛ اما اینکه مطلوب ما باشد، نیست و قابل قبول برای ما پس از رفع نواقص محسوب می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، 10 هزار و 400 کیلومتر راه جاده‌ای وجود دارد که نگهداری آن با 820 نیروی این سازمان، به طور شایسته ممکن نمی‌شود و از سویی دیگر عمر متوسط بالای 30 سال ماشین‌های راهداری و گرانی قطعات و لوازم یدکی از جمله معضلات این سازمان در انجام مأموریت‌ها است که  ما را با چالش‌هایی در این بخش، مواجهه کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :