آخرین عناوین

جمعه 7 شهريور 1399-11:57 کد خبر:82649

نگرانی نماینده وزیر بهداشت در استان های مازندران و گلستان:

افزایش تردد مسافر به مازندران نگران کننده است

نماینده وزیر بهداشت در استان های مازندران و گلستان گفت: افزایش تردد مسافران به مازندران به خصوص در ایام تعطیل پیش رو علیرغم قرار داشتن این استان در وضعیت قرمز نگران کننده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محمد مهدی ناصحی در دیدار و گفتگو با خانواده شهید عبدالرضا رودباری پزشک مدافع سلامت بیمارستان امام حسین (ره) شهرستان نکا با بیان اینکه شهید رودباری از پزشکان حاذق و جراحان زحمتکش و مردمی استان بودند اظهار کرد: متاسفانه در دو هفته اخیر ۳ پزشک متخصص را در استان از دست دادیم، پزشکان ما در زمینه علمی و کسب تجربه زحمات فراوانی کشیدند و از دست دادن آنها جبران ناپذیر است.

وی گفت: همکارانمان و کادر درمانی بیمارستان ها به دلیل ساعت های طولانی و شیفت های متوالی خسته شدند و اگر مسائل بهداشتی رعایت نشود پاییز و زمستان سختی خواهیم داشت، بنابراین باید مردم به رعایت نکات بهداشتی توجه بیشتری کنند و در سطح ملی نیز تصمیمات جدی تری گرفته تا اوضاع سلامت در کشور بهتر شود.

نماینده وزیر بهداشت در استان های مازندران و گلستان با اشاره به افزایش تردد مسافران به استان مازندران به خصوص در ایام تعطیل پیش رو علیرغم قرار داشتن این استان در وضعیت قرمز گفت: هیچ اجتماعی پرشورتر از اجتماع حسینی نیست اما باید در کنار عزاداری ها به مسائل بهداشتی توجه جدی شود و مسئولان نیز در تحکیم و تحکم اجرای پروتکل ها و ضوابط تعیین شده همت و دقت کنند بنابراین اگر در این زمینه کوتاهی کنیم و در تصمیمات دچار غفلت شویم این بیماری کنترل نمی شود، اوضاع از قبل بدتر خواهد شد و همچنان شاهد از دست دادن و قربانی شدن عزیزانمان خواهیم بود.

ناصحی اضافه کرد: در بازدیدی و ارزیابی که از وضعیت امکانات و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح استان ها به عمل آمد مازندران رتبه نخست را در بحث ارائه خدمات به بیماران دارد و سرویس دهی مراکز بهداشتی استان نیز نسبت به استان های دیگر در کشور بهتر است که نشان از این دارد مجموعه مدیریت و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمام توان خود را گذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که نماینده وزیر بهداشت را در این دیدار همراهی می کرد، با تقدیر از پدر، مادر و همسر شهید مدافع سلامت دکتر رودباری و آرزوی صبر و سلامتی برای آنان گفت: مدافعان سلامت جهادگونه درعرصه خدمت به سلامت جامعه حضور یافتند و در این راه جان خود در دست گرفته اند.

سیدعباس موسوی با تقدیر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و همه کسانی که برای کمک به بیماران و مبارزه با بیماری منحوس کرونا به میدان آمدند گفت: جهادگران عرصه سلامت و شهدای ما نزد مردم و خداوند از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

وی با بیان این در چند هفته اخیر شاهد روند نزولی بیماری هستیم که این امر نشان دهنده رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است، نگرانی خود را از هجوم مسافران در تعطیلات پیش رو از نقاط مختلف کشور ابراز کرد و به تقاضای های مکرر مردم و مسئولین استان از هموطنان جهت خودداری ازمسافرت به مازندران از طریق رسانه ملی و شبکه های اجتماعی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در این راستا طرح های سواحل و تفرجگاه های استان تعطیل شدند و خدمات دهی به مسافرین صورت نمی گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خطاب به برخی مسافران که به دلیل بومی بودن در این ایام به استان سفر می کنند گفت: این عزیزان باید بدانند که با حضورشان در تجمعات خانوادگی و فامیلی می توانند میزان انتشار و ابتلا به بیماری را گسترش دهند.

گفتنی است مادر گرانقدر شهید عبدالرضا رودباری نیز در این دیدار ضمن بیان فضائل اخلاقی شهید رودباری به مردم دوستی و مردم داری این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: و پسرم پزشکی متعهد بود و برای محافظت از حریم سلامت جان خود را اهدا کرد و از این که خداوند متعال شهادت را نصیب فرزندم کرد خوشحالم .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :