آخرین عناوین

سه شنبه 25 شهريور 1399-20:47 کد خبر:82772

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد:

پاسخ به گمانه‌زنی درباره احتمال انحلال شورای شهر ساری

شورای شهر ساری از رسمیت افتاده و نزدیک به دو ماه است که اعضای شورا جلسه‌ای برگزار نمی‌کنند و روند انحلال شورا با دستگیری نفر پنجم و دعوت از اعضای علی‌البدل تا حدودی قوت گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، روند دستگیری‌های اعضای شورای شهر ساری به نفر پنجم رسید و «م ـ م» هم در جمع دیگر اعضای شورای شهر که تخلف آنها مالی است دستگیر شده است.

با دستگیری چهار نفر از اعضای شورای شهر ساری جلسه این  شورای از رسمیت افتاده و نزدیک به دو ماه است که اعضای شورا شهر ساری جلسه‌ای برگزار نمی‌کنند.

در بین افکارعمومی به دلیل تاخیر در دستگیری‌های اعضای شورای شهر این طور استنباط شده بود که روند دستگیری‌ها به اتمام رسیده و باید منتظر تصمیمات متولیان امر در دستگاه قضا برای برگزار جلسات دادگاهی باشند.

با اتمام زمان مهلت دوماهه قانونی عدم حضور اعضای شورای شهر ساری در جلسه، رئیس شورای شهر هم در حال تدوین نامه درخواست برای دعوت از اعضای علی‌البدل شورا به فرمانداری بود و به خبرنگار فارس گفته که ۱۰ روز دیگر این درخواست را روی میز فرماندار قرار می‌دهد.

همزمان تحرکات اعضای علی‌البدل شورا برای حضور در جلسات شورای شهر آغاز شده و بود و رفت آمدهای آنها در ساختمان سفید استانداری و فرمانداری ساری تشدید شده است.

با دستگیری «م.م» تا حدوی میزان تحرکات کاهش یافته و بحث انحلال شورای شهر ساری گزینه روی میز افکار عمومی قرار گرفته است.

در همین ارتباط با حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت‌وگو کردیم.

وی اظهار کرد: در صورتی که اعضا نتوانند در جلسه حضور پیدا کنند و شورا تشکیل نشود، باقیمانده اعضا شورا می‌توانند از اعضای علی‌البدل دعوت کنند و اگر اعضای علی‌البدل به حد نصاب قانونی برسند می‌توانند کار را ادامه دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در این زمینه گفت: اگر اعضای علی‌البدل در جلسه شورا حضور پیدا نکنند و یا اینکه با حضورشان تعداد اعضای شورای شهر ساری که ۹ نفره هست به حد نصاب قانونی نرسد شورای شهر ساری منحل می‌شود.

براساس این  گزارش، با دستگیری نفر پنجم تعداد اعضای شورای شهر ساری چهار نفره است که با ورود اعضای علی‌البدل فعالیت قانونی شورا ادامه پیدا می‌کند، مگر اینکه دوباره اتفاقات خاص دیگری در روند دستگیری‌ها و دعوت از اعضای علی‌البدل به وجود آید!

فیض‌الله نفجم، جمال باقری‌نسامی، پرویز شعبانی، سیدمحمد جعفری، سبحان‌بخشی موسی‌کلایی و فرزاد گوهردهی از اعضای علی‌البدل شورای شهر ساری هستند که ممکن است پای‌شان به جلسات رسمی شورای شهر ساری باز شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :