آخرین عناوین

پنجشنبه 20 شهريور 1393-0:8 کد خبر:863

مدیر عامل هلال احمر مازندران خبر داد:

افزایش 20 درصدی ارائه خدمات امداد ‌و‌نجات به مسافران/ افتتاح دو مرکز تخصصی هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از افزایش 20 درصدی ارائه خدمات به مسافران خبر داد.


 

به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران،مهدی ولیپور از افتتاح 2 مرکز تخصصی این جمعیت در مهر امسال خبر داد.

وی افزود:طبق برنامه‌ریزی، در هفته کاهش اثرات بلایای ‌طبیعی 2 مرکز درمانی تخصصی در شهرهای بهشهر و بابل به‌طور رسمی افتتاح می‌شوند.

*مرکز تخصصی توانبخشی قلب در بابل

ولی پور خاطر نشان کرد: با حمایت و پشتیبانی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر و تهیه و نصب یک دستگاه توانبخشی قلب و عروق، مرکز تخصصی توانبخشی قلب شهدای جمعیت هلال‌‌احمر در بابل به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

*مرکز تخصصی چشم‌پزشکی در بهشهر

 ولی‌پور ادامه داد:با تهیه و نصب یک دستگاه AB SCAN نیز مرکز تخصصی چشم‌پزشکی شهدای جمعیت هلال‌احمر در بهشهر  به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران تصریح کرد:خدمات این 2 مرکز با تجهیزات تخصصی به کار گرفته شده در آنها در سطح استان بی‌نظیر است.

*تلاش 500 امدادگر و نجاتگر

ولی‌پور با اشاره به این‌که استان مازندران به‌عنوان قطب گردشگری در کشورمان همه‌ساله به‌ویژه در فصل تابستان میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است، گفت: تمهیدات گسترده‌ای از 13 خردادماه داشته‌ایم و از تمام ظرفیت و توان خود در سواحل، جاده‌ها و مناطق حادثه‌خیز کوهستانی استان برای امدادرسانی استفاده می‌کنیم.

او در ادامه با تأکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر استان مازندران با آمادگی کامل در دور سوم سفرهای تابستانی آماده ارایه خدمات امدادی در سرتا‌‌سر سواحل و محورهای مواصلاتی استان است، گفت: در طول تابستان‌ سال جاری 200 امدادگر و نجاتگر در سطح سواحل و 300 نفر به صورت شبانه‌روزی در سطح جاده‌ها و نقاط کوهستانی استان به خدمات امداد‌و‌نجات مشغول هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان این‌که طرح‌های مختلفی جهت حفظ سلامت مسافران در طول تابستان اجرا شده است، گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران تابستانی نیز به موازات طرح امداد و نجات ساحلي برای آشنایی و پیشگیری از حضور مسافران در نقاط غیرمجاز و ممنوعه شنا از ابتدای تابستان در سطح 10 شهر ساحلی استان درحال اجراست.

 او افزود: توزيع بروشورها و بسته‌های اطلاع‌رساني و ارایه مشاوره‌هاي ايمني و سلامت با هدف كاهش غريق در سواحل ازجمله خدمات ارایه‌شده در این طرح بوده است.

*افزایش 26‌درصدی عملیات امدادونجات

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با بیان این‌که از زمان آغاز اجرای طرح‌های «ایمنی و سلامت» و «امداد‌و‌نجات» ساحلي و تابستانه از 13 خردادماه‌ سال‌جاري تا 17 شهریور، 2 هزارو 131 عملیات امداد‌و‌نجات در سطح استان مازندران انجام شده است، افزود: «این تعداد عملیات نسبت به ‌سال گذشته تا همین تاریخ 26‌درصد افزایش داشته است که عمده‌ترین عملیات‌ها شامل 448 امداد‌ونجات جاده‌ای، 143 عملیات نجات ساحلی، 39 عملیات نجات کوهستان و مفقودی، 16 مورد عملیات امداد در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع بود»

*افزایش 20‌درصدی خدمات به مسافران

او خاطرنشان کرد: «به 15هزارو 865 نفر از حادثه‌دیدگان که 11هزار و 727 نفر از آنها در سطح سواحل بوده‌اند، خدمات امدادونجات ارایه شده است که نسبت به‌ سال گذشته سطح خدمات جمعیت هلال‌احمر استان 72‌درصد افزایش داشته است و تعداد یکهزار و 54 نفر از مصدومان نجات‌یافته به مراکز درمانی انتقال یافتند و 12هزار و 792 نفر از مصدومان نیز به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.»

 ولی‌پور ادامه داد: «در مجموع با حضور 7 هزارو 662 نفر‌روز از امدادگران و نجاتگران داوطلب و پرتلاش جمعیت هلال‌احمر استان مازندران طی این مدت انواع خدمات امداد و نجات را به میهمانان و مسافران ارایه کرده‌اند که نسبت به ‌سال گذشته حدود 20‌درصد افزایش ظرفیت داشته است.»

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران یادآور شد: «در طرح ایمنی و سلامت هم با حضور یک‌هزار و 320 نفر از جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر مازندران، به 77‌هزار و 640 نفر از مسافران مراجعه‌کننده به پست‌های مستقر در ورودی 10 شهر ساحلی استان، با توزیع 40‌هزار بسته آموزشی و فرهنگی، خدمات لازم ارایه شده است.»

ارائه خدمات امدادي به 10هزارنفر در سواحل مازندران

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: از آغاز طرح امدادونجات ساحلي در 13خرداد ماه سال جاري تا كنون، نجاتگران و امدادگران جمعيت هلال احمر استان موفق شدند به بيش از 10 هزار گردشگرساحلي كه در معرض خطر غرق شدن قرار داشتند خدمات موردنياز را ارائه نمايند.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر مازندران، مهدي ولي پور افزود: تيم هاي امدادي هلال احمر استان به 4642نفر در محدوده داخل طرح هاي ساماندهي و 6816هزارنفر نيز در محدوده خارج از طرح هاي مزبور خدمات امدادي لازم را ارائه نمودند.

ولي پور همچنين گفت: حدود 11275هزار نفر نيز با مراجعه حضوري به پايگاهها و پست هاي ساحلي جمعيت هلال احمر استان خدمات موردنياز را دريافت كردند.

وي خاطرنشان كرد: در مجموع 9963 نفر روز امدادگر و نجاتگر با بكارگيري 2692دستگاه روز خودروي امدادي و آمبولانس در اجراي طرح امداد ونجات ساحلي مشاركت دارند.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان با اشاره به اجراي طرح ايمني و سلامت مسافرين به موازات طرح امدادونجات ساحلي ،از سوي معاونت جوانان اين جمعيت گفت:از آغاز اين طرح در 15خرداد سال جاري تا كنون بيش از 76014هزارگردشگر با مراجعه به پست هاي جمعيت هلال احمر استان خدمات لازم را دريافت كردند.

وي با اعلام ارائه خدمات مورد نياز به 3هزارگردشگر توسط تيمهاي گشت سحاب گفت: توزيع 38979هزار بروشور و بسته اطلاع رساني و ارائه مشاوره هاي ايمني و سلامت با هدف كاهش غريق در سواحل از جمله خدمات ارائه شده به گردشگران بوده است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران با اشاره به برنامه هاي استاني براي كاهش غريق در سواحل استان تصريح كرد:در تابستان سال‌های گذشته طرح «سالم‌سازی دریا» در مناطق ساحلی و دریایی کشور اجرا می‌شد و امسال این طرح با نام «ساماندهی دریا» شناخته می‌شود.

 وي افزود: موضوع امدادونجات در طرح ساماندهی سواحل استان مازندران ۲ قسمت است، بخش  نجات در داخل آب برعهده هیات نجات غریق و بخش بیرون از آب و مراحل احیا و انتقال به مراکز درمانی برعهده جمعیت هلال‌احمر و اورژانس است. 

ولي پور گفت:بر اساس سهمیه‌ای که استانداری برای هلال‌احمر استان تعیین می‌کند، امسال 17 پست در نقاط طرح ساماندهی دریا در نقاط مجاز شنا‌ داير كرديم که در هر پست ۴ امدادگر آقا و ۲ امدادگر خانم حضور دارند و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب خدمت می‌کنند و در نقاط پرازدحام نيز تا ۱۰ شب تمدید می‌شود.

ولي پور افزود:از آنجایی که کلیه امکانات و تجهیزات ما در پایگاه‌های بین‌شهری و کوهستانی مستقرو به کار گرفته شده‌اند، با پشتیبانی سازمان امداد  ونجات و استان‌های معین، ۱7 دستگاه آمبولانس تا پایان تابستان در پست‌ها حضور خواهند داشت. 

وي گفت: علاوه بر نقاط ساماندهی‌شده، با توافق و هزینه استانداری مقرر شده است که جمعیت هلال‌احمر استان مازندران در ۴۶ منطقه غیرمجاز شنا نیز در مباحث پیشگیری و هشدار کمک کند زیرا بیشترین غرق‌شدن‌ها در مناطق ممنوعه و غیرمجاز اتفاق می‌افتند كه براين اساس در 108نقطه ممنوعه با گشت موتوری و استقرار نیروی پیاده در حد پیشگیری، هشدار و آشنا کردن مردم مبنی بر شنا نکردن در این مناطق کمک می‌کنیم و قرار است هزینه‌های آن از سوی استانداری تامین شود.

وي گفت: این وظیفه اصلی جمعیت هلال‌احمر نیست و باید فکری به حال آن شود.

ولي پور خاطرنشان كرد: جمعیت هلال‌احمر در حد بضاعت خودش کارهایی را انجام می‌دهد و پیش از اجرای طرح،‌ در جلساتی که با نمایندگان مجلس و استانداری داشتیم، این موضوع را مطرح کردیم و به وزارت کشور هم منعکس شد که اگر قرار است هلال‌احمر در این زمینه همکاری کند باید از نظر اعتبارات، امکانات و تجهیزات تامین شود.

وي گفت: اعتبارات ما در حد بضاعت استان است و برای چنین وظایفی نیاز به حمایت ستاد و استان‌های معین داریم به خصوص در زمینه امکانات، زیرا در نیروی انسانی چندان مشکلی نداریم و در زمینه آمبولانس و سایر تجهیزات دچار مشکل می‌شویم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :