آخرین عناوین

شنبه 22 شهريور 1393-22:45 کد خبر:876

سفر به روسیه با وجود نارضایتی استاندار مازندران/اعزام به کشورهای خارجی دستگاه های کم کار

دستگاه های تجاری کم کار مازندران علی رغم مخالفت اعلام شده از سوی استاندار،به روسیه سفر می کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از گردشگر آنلاین،با تشکیل کمیته ویژه هیئتی تجاری - اقتصادی به سرپرستی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران با ترکیب فعالان اقتصادی استان در سه گروه مواد غذایی، کشاورزی و دام و طیور به روسیه اعزام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعزام  این هیئت تجاری را در راستای توسعه اقتصادی مازندران با روس ها عنوان کرد.

غلامرضا عشریه گفت: با توجه به تحریم‌های وارده به روسیه و نیاز این کشور به برخی کالاها، شرایط توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه افزایش یافت.

عشریه ابراز امیدواری کرد: با اعزام این هیئت شاهد رشد و توسعه اقتصاد مازندران و افزایش حجم صادرات به روسیه باشیم و دروازه‌های تجاری روسیه روی بازرگانان ایرانی و مازندرانی بیش از پیش باز شود.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران در حالی از اعزام  این هیئت تجاری خبر می دهد که استاندار در نشست توسعه صادرات استان اعلام کرده بود مجوزی برای هیات دولتی جهت سفر به کشورهای منطقه صادر نمی‌شود.

فلاح جلودار با اشاره به گذشت چند ماه از سفر هیئت تجاری آستاراخان به مازندران گفته بود: (متاسفانه اقدام اساسی برای توسعه صادرات به این استان انجام نشده است که با توجه به وجود راه‌های زمینی، هوایی و دریایی با تمامی کشورهای همسایه و قابلیت‌های استان در حوزه کشاورزی و صنعتی باید در حوزه صادرات این محصولات اقدامات اساسی صورت گیرد و با وجود انعقاد تفاهمنامه هاي  همكاري با آستاراخان ، متاسفانه هنوز اقدام اساسي در جهت توسعه صادرات صورت نگرفته است). 

استاندار مازندران با انتقاد از عدم فعالیت مطلوب و كارآمد دستگاه هاي اجرايي استان درجهت برطرف کردن موانع پیش روی صادرات، خاطر نشان ساخت: امروز تمام کشورهای دنیا برای صادرات به روسیه برنامه ریزی می‌کنند، ولی با وجود استقبال استاندار آستاراخان از محصولات مازندرانی ما همچنان بدون برنامه عمل می‌کنیم.

فلاح جلودار با بیان اینکه مجوزی برای هیات دولتی جهت سفر به کشورهای منطقه صادر نمی‌شود، گفت: در سفر هیات آستاراخان به مازندران مذاكرات خوبي صورت گرفت و توافقات بسياري حاصل شد، اما حتی یک گزارش از این جلسات تا كنون به بنده ارائه نشده است. 

وی افزود: هیات مي بايست براي رفع موانع و تنگناها با رایزنی با سفرا گره این مشکلات را باز می‌ نمود که متاسفانه به وظایف خود خوب عمل نکرده است.

بر پایه این گزارش،مشخص نشده است که چرا علی رغم اعلام استاندار مبنی بر عدم صدور مجوز برای هیات های دولتی جهت سفر به کشورهای خارجی،باز هم این سفر در حال انجام است؟

امیدواریم مسئولین سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتاق بازرگانی مازندران پاسخ قانع کننده ای داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :