آخرین عناوین

سه شنبه 19 اسفند 1399-17:51 کد خبر:87685

هواشناسی مازندران هشدار داد:

کاهش شدید دما در راه است

اداره‌ کل هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به ورود سامانه سرد بارشی و کاهش محسوس دما در آخرین روز هفته و بارش باران و کولاک برف، وزش باد شدید خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران در این اطلاعیه عنوان کرد که با ورود سامانه سرد بارشی از اواخر روز پنجشنبه، هوای این استان در روز جمعه پیش رو با کاهش محسوس دما، بارش باران و کولاک برف، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا همراه است.

در این اطلاعیه آمده است که به علت بارش باران روزهای منتهی به آخر هفته، شاهد آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، کاهش دید، لغزندگی و یخبندان، اختلال و احتمال انسداد جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی خواهیم بود.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد، دمای هوای استان از امروز تا روز جمعه هفته جاری به طور میانگین بین پنج تا هفت درجه سردتر می‌شودکه بیشترین کاهش دما مربوط به مناطق کوهستانی خواهد بود.

هواشناسی مازندران بر لزوم پرهیز از ترددهای غیرضروری در جاده‌های مازندران و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در روزهای پایانی هفته تاکید کرد و از کوهنوردان نیز خواست تا این مدت نسبت به صعود از ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی در اطلاعیه خود عنوان کرد که با تقویت جریانات سرد شمالی، آسیب به سازه‌ها و تاسیسات کم مقاوم، سرمازدگی نهالستان‌ها و افزایش مصرف انرژی دور از انتظار نیست و توصیه کرد تا نسبت به مدیریت مصرف انرژی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گلخانه‌ها، دامداری‌ها و واحدهای مرغداری اقدام شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم شرایط جوی استان در روز جاری را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، کاهش محسوس دما و وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت که ارتفاعات استان نیز در این مدت مه‌آلود با بارش پراکنده باران و برف همراه است.

احمدی اسدی، هوای مازندران در روز چهارشنبه را نیز نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران به ویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری جوی تا روز پنجشنبه گفت: هوای مازندران در روز جمعه نیز ابری با بارندگی، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما و در دامنه و ارتفاعات نیز مه‌آلود با بارش برف پیش بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز شنبه هفته آینده را نیز سرد و بارانی اعلام کرد و گفت که در نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه وقوع یخبندان به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست اما شهروندان استان در ادامه روز هوای صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دمای روزانه را تجربه خواهند کرد.

اسدی دمای شهر ساری مرکز مازندران در گرمترین ساعت امروز را ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد.

وی وضعیت دریای خزر در روز جاری را کمی تا قسمتی آرام و طول ارتفاع موج را نیز بیش از یک متر عنوان کرد و گفت : با ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه، طول ارتفاع موج دریای خزر در آخرین روز هفته به چهار متر افزایش می‌یابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :