آخرین عناوین

سه شنبه 31 فروردين 1400-11:7 کد خبر:88026

قابل توجه مدیران شهری:

« شهرداری » کنید نه « تیم‌داری » !

در شهرداری ساری که بسیاری از پروژه‌هایش به دلیل قطع منابع درآمدی، متوقف شده و حقوق پرسنل با تأخیرهای چند ماهه پرداخت می‌شود، تیم‌داری دورنمای روشنی ندارد.


شمال نیوز: در روزهای اخیر سخنانی از برخی مدیران شهری درخصوص تیم‌داری شهرداری طرح شد و برای توجیه این اقدام که در تعارض با قانون شرح وظایف شهرداری‌ها است تلاش شد تا خاطره افکار عمومی از تیم «شهرداری ساری» در دهه 60 را مرور و شهروندان را احساساتی کنند.

در خصوص این تصمیم باید گفت: در درجه نخست اوضاع امروز شهر ساری و شهرداری با سی و پنج سال قبل متفاوت است و مقایسه امروز با روزگاری که تیم شهرداری ساری در لیگ‌های مهم حضور داشت، از اساس نادرست است چون اولویت‌های امروز با آن روزها کاملاً فرق دارد.

ما وجود ظرفیت بالای جوانان و نوجوانان فوتبالی مرکز استان را تأیید می‌کنیم اما تأکید داریم تیم‌داری باید توسط بخش خصوصی انجام گیرد و بخش دولتی یا نهادهای نیمه‌دولتی چون شهرداری باید از بخش خصوصی فعال در حوزه فوتبال یا هر ورزش دیگر حمایت کنند نه اینکه مستقیم وارد تیم‌داری شوند.

نکته بعدی این است که تصمیمی در این سطح از اهمیت را که هزینه‌های قابل توجهی به شهرداری تحمیل می‌کند حتما اعضای شورا باید با رعایت همه جوانب بسنجند و اتخاذ کنند و این روزها که شهر ساری، فاقد شورا است نمی‌توان با اعمال نفوذ برخی سیاسیون، شهرداری را موظف به تیم‌داری کرد و شورای ششم را که با مشکلات متعدد مالی مواجه است، درگیر فاکتورها و قرادادهای بازیکنان تیم فوتبال خواهد کرد.

مطلب بعدی احتمال سوء استفاده از تیم‌داری است به شکلی که برخی اتهامات درخصوص برخی اعضای شوراهای کشور به همین تیم‌داری و ابهامات مالی ناشی از این کار بود که چون پرونده در دست بررسی قضایی است از ذکر جزییات آن و قضاوت درباره آن خودداری می‌شود.

نکته بعدی درخصوص مشکلات مالی شهرداری ساری است که بسیاری از پروژه‌هایش به دلیل قطع منابع درآمدی، متوقف شده و حقوق و مزایای پرسنل و بیمه برخی دیگر از نیروها با تأخیرهای چند ماهه پرداخت می‌شود، در چنین شرایطی اقدام به کاری لوکس چون تیم‌داری در تعارض با منافع شهروندان ارزیابی می‌شود و دورنمای روشنی ندارد.

آخرین نکته این‌که سابقه به ما نشان داد هرجا تیم‌داری وابسته به یک نهاد و یک سازمان باشد، پای مدیران سیاسی هم به موضوع باز می‌شود تا هرکدام ماهی مراد خود را از این آب گِل‌آلود صید کنند و در نهایت چیزی برای شهروندان نمی‌ماند .

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :