آخرین عناوین

سه شنبه 5 مرداد 1400-8:11 کد خبر:88601

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری اعلام کرد:

نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است/مصلی مختص روز جمعه نیست

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز مازندران گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است،این مکان فقط مختص روز جمعه نیست و کانون‌ها و موسسات به قلب فرهنگی شهر وصل می‌شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، میثم تبریزی مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) مرکز مازندران عصر امروز در نشست خبری همزمان با سالروز تاسیس نماز جمعه، اظهار کرد: شناساندن نماز جمعه و مطرح کردن آن به‌خصوص در این ایام که بیماری کرونا جولان می‌دهد ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا بسیاری از چیزها را از دست دادیم، افزود: یکی از مکان‌هایی که تعطیل شد نماز جمعه است آن هم بنا بر ضرورت مراقبت از جان مردم چرا که نماز جمعه حتی در زمان بمباران رژیم بعثی عراق در مقابل آن همه تهدیدات تعطیل نشده و همیشه برگزار می‌شد.

*نماز جمعه حج فقرا است

تبریزی اظهار کرد: البته مدتی است که بتابر لزوم ایراد خطبه‌های جمعه در حال برگزار کردن نماز جمعه با حضور محدود نمازگزاران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، خون هزاران هزار شهید در راه برگزاری نماز جمعه و این فضا اهدا شد و جوانان زیادی از همین مصلی رفتند و بازنگشتند.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تاکید کرد: اصحاب رسانه باید کمک کنند تا مردم نماز جمعه را بهتر بشناسند، اینجا جای عبادت، معرفت و حج فقرا است و نماز جمعه زیباترین و بهترین نماز است، این نماز، سیاسی،  اجتماعی، فرهنگی و عبادی است و دو خطبه دارد که عین نماز است.

*مصلی مختص روز جمعه نیست

این مسئول ادامه داد: نماز جمعه محل جریان‌سازی و گفتمان‌های انقلاب اسلامی و قلب فرهنگی شهر است، به فرموده مقام رهبری اینجا قرارگاهی است که تمام هیات‌ها و مجموعه‌های کانون فرهنگی باید در آن حضور داشته باشند این مکان فقط مختص روز جمعه نیست و تمام جریان‌ها، کانون‌ها و موسسات به قلب فرهنگی شهر وصل می‌شوند.

وی با اشاره به یاد و خاطره آیت الله طبرسی و همه کسانی که در این مکان کار کردند اظهار کرد: این فضا محل نمازگزاری شهدای زیادی بوده است، همزمان با پنجم مرداد اولین یادواره شهیدان خادم نماز جمعه و اولین همایش بزرگ ائمه جماعات مرکز استان مازندران برگزار خواهد شد.

*توزیع ۱۰ هزار ماسک بین هیأت‌های مذهبی

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به اقدامات انجام شده در مصلی در دوران کرونایی، یادآور شد: ۵۰ بانوی مازندرانی در تابستان گذشته خواهران اینجا را تبدیل با کارگاه ماسک کرده و روزانه ۶۰۰ ماسک برای توزیع به بیمارستان‌ها و در ایام محرم بالغ بر ۱۰ هزار ماسک بین هیات‌های مذهبی توزیع کردند‌.

*از برگزاری رزمایش مومنانه تا اهدای ۴ هزار بسته به مدافعان سلامت

این مسئول گفت: در سالی که گذشت شاهد برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه در ۷ مرحله و در هر مرحله توزیع ۲ هزار بسته معیشتی، برگزاری رزمایش همدلی و مواسات، اهدای ۴ هزار بسته هدیه به مدافعان سلامت در روز پرستار، برپایی موکب ابناالخمینی در همه مراسمات، برگزاری مراسم سالگرد سردار سلیمانی و غیره در این مکان بودیم.

وی تاکید کرد: اگر مصلی را دریا ببینیم مساجد نقش رودخانه‌ها را دارند ولی این ارتباط ضعیف است و باید تقویت شود، باید مساجدی داشته باشیم که با مصلی در ارتباط باشند، البته همه این اقدامات در بحران کرونا منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است‌.

تبریزی با اشاره به اقدامات آینده مصلی، اضافه کرد: در هشتم مرداد همزمان با ایراد نماز جمعه در این هفته، فضاسازی شهری دیدار با پیشکسوتان خادم، همایش تجلیل از یاوران مصلی، افتتاح مهد آدینه و نمایشگاه فعالیت‌های ستاد نماز جمعه به‌صورت عکس و گزارش در بیرون مصلی،  گل‌افشانی و غبارروبی مزار شهیدان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، تاسیس پایگاه ویژه بسیج و برگزاری میز خدمت را خواهیم داشت.

براساس این گزارش، فضای داخلی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) نسبت به سال گذشته دستخوش تغییرات اساسی شده تا جایی که می‌توان گفت این فضاسازی درخور این مکان مقدس است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :