آخرین عناوین

سه شنبه 5 مرداد 1400-8:11 کد خبر:88602

خبرگزاری تسنیم گزارش می دهد:

تعطیلاتی که سبب افزایش مبتلایان کرونایی در استان مازندران شد

متاسفانه علی‌رغم تمام تاکیدات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما شاهد مهمانی، جشن و مسافرت به ویژه در تعطیلات اخیر هستیم که سبب افزایش شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی در مازندران شده است.


خزرتیترخبر: متاسفانه عدم رعایت موارد بهداشتی شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌ها از سوی مردم و برگزاری جشن‌ها، مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و رفتن به مسافرت‌ها به‌ویژه در تعطیلات اخیر سبب شده تا با افزایش حجم وسیعی از شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی در استان مازندران مواجه شویم.

موضوعی که بسیاری از صاحب‌نظران و پزشکان به‌ویژه مسئولان بهداشت و درمان از آن به‌عنوان موج پنجم ابتلا به کرونا یاد می‌کنند و سبب بروز ناراحتی در بسیاری از افراد من‌جمله کادر درمان شده است.

بسیاری از شهرهای استان با توجه به حد نصاب رسیدن سقف پذیرش بیماران کرونایی در تدارک ایجاد بیمارستان صحرایی هستند تا از این طریق بتوانند بر این مشکل فائق آیند.

از سوی دیگر بسیاری از مسئولان بهداشت و درمان همچنان بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک‌های بهداشتی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها و صورت تاکید دارند.

وزارت بهداشت در حالی بستری‌های کرونایی شبانه‌روز گذشته در کشور را 3566 تن اعلام کرد که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل، 229 از این بیماران فقط در بابل بستری شدند.

بر این اساس، 6.4 درصد از بیماران شبانه‌روز گذشته کشور در بیمارستان‌های بابل بستری شدند، در حالی که نسبت جمعیت شهرستان بابل به کشور 0.65 درصد است که نشان‌دهنده0.1 برابر بودن بستری‌ها در بابل نسبت به میانگین کشور است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت این بیماری در استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 391 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد 358 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیان کرد: هم‌اکنون 1997 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند که از این تعداد 301 نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و 13 نفر نیز در 24 ساعت گذشته فوت کرد.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر 645 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 229 بیمار جدید بستری و 124 بیمار هم  ترخیص شدند.

وی افزود: 51 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در پیامی اعلام کرد که در این شرایط خطرناک، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی و اجتماعی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و افزایش مرگ و میر می‌شود.

لازم است توجه کنیم که حتی اگر تخت جدید از طریق بیمارستان‌های صحرایی اضافه شود، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم به علت خستگی شدید جسمی و فکری، روز به روز کمتر می‌شود.

ما درک می‌کنیم که استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی شده است، اما استمرار کار شبانه‌روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را نیز به شدت فرسوده کرده است.

براساس این گزارش، طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد 620 بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به 2642 نفر رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :