آخرین عناوین

سه شنبه 25 شهريور 1393-16:5 کد خبر:889

در بازدید معاون شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در مازندران اعلام شد

لزوم توجه ویژه دولت به طرح های جامع فاضلاب در استان های شمالی/شناسایی منابع آب های سطحی مازندران

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:امیدواریم دولت در حوزه فاضلاب دولت نگاه و توجه ویژه ای به استان های شمالی داشته باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری،معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب  و فاضلاب کشور در حاشیه بازدید از طرح های آب  و فاضلاب شهر ساری با تاکید بر اینکه در حوزه فاضلاب دولت نگاه و توجه ویژه ای به استانهای شمالی داشته باشد، اظهارداشت: امیدواریم در ادامه برنامه ششم توسعه، با کمک مردم ، بخش خصوصی و حمایت مجلس طرح های فاضلاب که از نظر زیست محیطی برای استان های شمالی دارای اهمیت است، به سرانجام برسد.

علی اصغر قانع افزود: با توجه به اقبال مسافران و گردشگران مازندران، خدماتی که در بخش های آب  و فاضلاب در این استان ارایه می شود  قابل توجه است.

وی ادامه داد: استفاده از روش های متنوع تامین مالی مانند استفاده از تسهیلات بانک جهانی و توسعه اسلامی در سرعت بخشیدن به طرح های فاضلاب موثر است.

قانع، نگهداری و به روز نمودن تاسیسات و تجهیزات را در کاهش هدر رفت آب اثرگذار دانست و افزود: قیمت های تمام شده آب باید به گونه ای باشد که بتوان با آن هزینه های نگهداری و تعمیرات تاسیسات حوزه فاضلاب و آب را تامین نمود.

وی، با اشاره به تفاوت قابل توجه قیمت تمام شده با قیمت فروش آب که توسط مشترکین پرداخت می شود، گفت: دولت می تواند با تعامل شوراهای شهر تعرفه آب را به گونه ای اصلاح نماید تا  شرکت های آب و فاضلاب در بخش نگهداری تجهیزات با مشکل روبه رو نشوند.

معاون شرکت مهندسی آب  و فاضلاب کشور  در بخش دیگری از سخنانش، سیاست کلی وزارت نیرو را تامین آب در بخش های روستایی و شهری با ایجاد مجتمع های آبرسانی دانست و افزود: در راستای دستیابی به این هدف از تمامی ظرفیت ها و تاسیسات موجود استفاده می کنیم .

قانع ، ایجاد مجتمع های آبرسانی را به نفع مردم و اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: شرکت آبفای شهری مازندران، در این زمینه می تواند به عنوان الگو در کشور مطرح باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران نیز در این بازدید، با بیان اینکه از آبهای سطحی استان استفاده بهینه نمی شود، گفت: از رامسر تا گلوگاه منابع آب سطحی را شناسایی کردیم تا با برنامه ریزی های انجام شده، بتوانیم برای تامین آب شرب مشترکین اعم از روستایی وشهری از آب های سطحی بهره مند شویم.

ذاکری، با اشاره به اجرای طرح تصفیه خانه آب شهر ساری از طریق سد شهید رجایی افزود: مطالعه این طرح با هدف استفاده از ظرفیت رودخانه تجن برای تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و آشامیدنی از سال 81 آغاز شده است.

وی، جمعیت هدف طرح را 400 هزار نفر دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح 58 کیلومتر خط انتقال نیاز است.

&&&&& 

بازدید معاون شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور از پروژه های آب وفاضلاب مرکز مازندران

علی اصغر قانع، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب  و فاضلاب کشور صبح امروز از پروژه های آب  وفاضلاب شهرستان ساری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفاشهری مازندران، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه خانه آب شرب ساری از مهمترین پروژه های این شرکت در بخش آب وفاضلاب است که مورد بازدید و توجه معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفت.

در این بازدیدها روند فعالیت  تصفیه خانه فاضلاب و میزان پیشرفت فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه آب شرب مرکز مازندران مورد بررسی وارزیابی قرار گرفت و دستورالعمل های لازم برای اجرای سریع تر این پروژه صادر شد.

گفتنی است در این بازدیدها راه اندازی بخشی از تصفیه خانه آب شرب مورد تاکید قرار گرفت.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :