آخرین عناوین

سه شنبه 25 شهريور 1393-20:11 کد خبر:891

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران اعلام کردتعطیلی 50 درصد کارخانه‌های شیر مازندران

تعطیلی 50 درصد کارخانه‌های شیر مازندران

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران از تعطیلی 50 درصد از کارخانه‌های شیر مازندران خبر داد.


به گزارش خزرخبر،منوچهر بحری در گفتگو با فارس، با بیان اینکه قیمت هر لیتر شیر یک‌هزار و 445 تومان اعلام شده است، افزود: این موضوع در حد حرف باقی ماند و هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر لیتر شیر یک‌هزار و 200 تومان مبنای خرید کارخانه بوده و مابه‌التفاوت قرار بود از سوی دولت تامین شود تا مصرف کننده بتواند شیر را به‌راحتی خریداری کند، اظهار کرد: اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده‌ است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به افزایش قیمت علوفه، اظهار کرد: قیمت علوفه نسبت به قیمت شیر و گوشت افزایش بیشتری دارد که این امر سبب متضرر شدن دامداران می‌شود.

بحری تصریح کرد: بحث قیمت علوفه، اختصاص یارانه، ثابت نگه داشتن قیمت نهاده‌های دامی، اختصاص وام‌های کم‌بهره درازمدت و سرمایه در گردش از ابزارهای تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکننده با نرخ روز بازار در حال حرکت است که این روند نامطلوب بوده و برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با تاکید بر اینکه اگر قرار است تولید پایدار بماند و دولت سیاست‌های مالی و حمایتی را اعمال کند، گفت: یارانه در قالب علوفه، اختصاص وام‌های کم‌بهره به دامداران، استمهال در بازپرداخت وام‌ها و امکانات جهت ذخیره علوفه از جمله ابزارهای حمایت از دامداران محسوب می‌شود.

بحری با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران بومی و سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی مازندران 145 هزار نفر است، گفت: 70 درصد دام‌ها بومی، 10 درصد اصیل و 20 درصد نیمه اصیل است.

وی یادآور شد: همچنین در حال حاضر 50 درصد کارخانه‌های شیر تعطیل هستند و 50 درصد نیمه فعال و با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به وجود 30 کارخانه و کارگاه خوراک دام در مازندران، افزود: 50 درصد کارخانه‌ها تعطیل است و بقیه فعال و نیمه‌فعال هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :