آخرین عناوین

يکشنبه 8 اسفند 1400-15:29 کد خبر:91839

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

تعدادی از کارکنان علوم پزشکی دوز سوم واکسن را نزده اند/معضل کنترل آب شرب توسط شوراها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: 22 درصد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران دوز سوم واکسن را نزده اند.


به گزارش خزرتیترخبر، عباس علیپور با بیان اینکه در مناطقی که کیفیت آب شرب مردم توسط شوراها مدیریت و کنترل می شود، بیشترین مشکل را داریم، افزود:هشدارهای لازم را به مسئولین داده ایم و پیشنهاد اینکه کنترل کیفیت آب باید تحت نظر سازمان آب و فاضلاب روستایی قرار بگیرد را نیز ارائه کرده ایم.

وی با اعلام اینکه به طور کامل و 100 در صد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکسن کرونا را نزده اند، اظهار داشت:در برخی از صنوف مانند بعضی از شعب بانک ها و دیگر صنوف نیز با مشکل عدم تزریق دوزهای اول تا سوم واکسن کرونا از سوی کارکنان و کارمندان مواجه هستیم.

براساس این گزارش، علیپور با بیان اینکه تولیت 20 تا 25 درصد سلامت برعهده علوم پزشکی است، اظهار داشت: باید در کارگروه‌های مختلف مسائل بهداشتی و مرتبط با سلامت بررسی و رصد شود و برای رفع مشکلات در این کارگروه‌ها برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از جلسات بسیار مهم در استان مازندران کارگروه سلامت و امنیت غذایی است، براساس اطلاعات موجود جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سه سال اخیر تعطیل شده و یا به کلی برگزاری آن کمرنگ بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات کارگروه سلامت و تامین امنیت غذایی خبر داد و  با اعلام اینکه این کارگروه نقش اساسی در تامین سلامت امنیت غذایی دارد، گفت: کارگروه‌هایی برای ارتقاء سلامت امنیت در کشور راه‌اندازی شده که بنا داریم که کارگروه سلامت را فعال کنیم و شهرستان به شهرستان برای معضلات بهداشتی برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهیم.

علیپور همچنین افزود: سعی می‌کنیم در فواصل زمانی منظم پیشرفت کار در حوزه بهداشت و درمان  را به اطلاع مردم برسانیم و فعالان رسانه‌ای کمک کنند که به صورت تیمی حرکت کنیم.

وی درباره پزشک خانواده و اقداماتی که انجام شده است، اظهار داشت: هدف اصلی پزشک خانواده این است که سلامت مردم متولی مشخصی داشته باشد که در حال حاضر جز درصد کمی همه زیر پوشش پزشک خانواده هستند اما در ابتدا کار هستیم و باید از بستر پزشک خانواده به ارتقاء سلامت برسیم.

این مسئول همچنین خاطر نشان کرد: زحمات زیادی برای ارتقا پزشک خانواده شهری کشیده شده اما مشکلات ساختاری و فرایندی داریم،در بحث ساختاری استانداردهای برای پزشک مطرح شده که با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد، منابع و مصارف در این بخش چندان برابر نیست که در این بخش نیاز داریم که حجم خدمات را منطقی کرده و کاهش دهیم.

علیپور با اعلام اینکه مردم باید آگاهی داشته باشند چه خدماتی دریافت می‌کنند، افزود: بنا داریم بستر الکترونیکی را تعریف کنیم که مردم خدماتی را که دریافت می‌کنند مشاهده کرده و همچنین میزان رضایتمندی مردم از خدمات را ارزیابی می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،درباره تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده اند، افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم که پوشش واکسن دوز سوم به بیش از ۷۰ درصد برسد تا در ایام نوروز مشکل خاصی نداشته باشیم،تعداد افرادی که دوز اول و دوم را دریافت نکردند بسیار ناچیز است.

این مسئول خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ درصد مازندرانی‌ها دز اول بیش از ۸۹ درصد دز دوم و ۵۳ درصد دز سوم واکسن را دریافت کردند.

وی در ارتباط با وضعیت مرگ مادران باردار در زمان شیوع کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷ مادر باردار فوت کردند و سال جاری هفت مورد مرگ مادر باردار گزارش اتفاق افتاده است، در سال ۱۳۹۱ تعداد مرگ مادران باردار در استان مازندران عدد صفر بوده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :