آخرین عناوین

يکشنبه 8 اسفند 1400-17:51 کد خبر:91844

نماینده مردم بابل در مجلس خواستار شد:

۵۰۰ هزار تن مرکبات مازندران درحال تبدیل به ضایعات است

نماینده مردم بابل در مجلس خواستار رسیدگی فوری دولت به تولید مازاد و ضایعات مرکبات شد و گفت: ۵۰۰ هزار تن مرکبات مازندران درحال تبدیل به ضایعات است.


به گزارش خزرتیترخبر، علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگاران خواستار رسیدگی فوری دولت به وضعیت نامناسب تولید مازاد و ضایعات مرکبات مازندران شد و افزود: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی مرکبات استان در حال تبدیل به ضایعات است.

براساس این گزارش، وی گفت: واسطه‌ها و دلالان عمده دسترنج باغداران را به جیب می‌زنند،عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سطح ۱۱۵ هزار هکتاری مرکبات این استان افزود: مازندران با تولید سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول مرکبات نقش بسزایی در تولید ملی این محصول دارد زیرا استان رتبه اول تولید محصول مرکبات را در سطح کشور دارد.

کریمی فیروزجایی با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود بازار مرکبات که عمده تولید باغداران در انبارها و سورتینگ قرار دارد، افزود: ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی دولت است و دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند.

به گزارش خزرتیترخبر، عضو خانه ملت ضرورت رسیدگی به مشکلات باغداران را یادآور شد و افزود: نجات باغداران از ورشکستگی خواسته به‌حق و منطقی است.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر حمایت مجلس از تولید کنندگان داخلی گفت: حمایت از تولید کنندگان محصولات باغی و زراعی جزو اولویت های برنامه ریزی در مجلس شورای اسلامی است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :