آخرین عناوین

چهارشنبه 6 خرداد 1394-9:51 کد خبر:9317

عضو شورای بخش مرکزی نوشهر مطرح کرد:

احتمال جیره‌بندی آب در روستاهای گردشگری نوشهر

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان نوشهر گفت: کمبود آب شرب در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان مهم‌ترین دغدغه مردم است که احتمال جیره‌بندی آب در روستاهای گردشگری نوشهر وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، اسحاق حق‌پرست شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات روستای «تاج‌الدین‌کلا» از توابع بخش مرکزی نوشهر که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان نوشهر در مسجد این روستا برگزار شد، اظهار کرد: به‌دلیل توریستی بودن این منطقه، وجود ویلاها و شهرک‌هایی در روستای تاج‌الدین‌کلا با کمبود آب آشامیدنی مواجه می‌شویم و در نتیجه مجبور به جیره‌بندی آب به‌وی‍ژه در ایام تعطیل سال هستیم.

وی با اشاره به اینکه سه روستای پی‌کلا، تاج‌الدین‌کلا و ملاکلا به صورت مجتمع از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند در ایام تعطیلات با کمبود آب شرب روبرو می‌شویم، افزود: در صدد انتقال آب از چشمه «کتو» و با اعتبار 200 میلیون تومان هستیم.

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان نوشهر افزود: به همت آب و فاضلاب روستایی نوشهر 8 کیلومتر لوله مورد نیاز خریداری و تحویل داده شد، اما با گذشت چندین سال هنوز عملیات اجرایی آن محقق نشده است که خواستار حمایت مالی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه مسیر پاسگاه انتظامی سی‌سنگان تا ملا‌کلا دارای پیچ‌های تند و خطرناک با دره‌ای عمیق است، خاطر‌نشان کرد: جاده‌ای که از سمت پاسگاه انتظامی سی‌سنگان تا سد خاکی آویدر واقع در این منطقه کشیده شده است در حاشیه پارک جنگلی سی‌سنگان واقع شده که با وجود پیچ‌های تند تاکنون خسارت‌های جانی و مالی زیادی به بار آورده است.

رئیس شورای اسلامی روستای تاج‌الدین‌کلا خواستار تعریض، دیوارچینی و نصب گاردریل برای خروج از این معضلات شد و گفت: برای تعریض و دیوارچینی نیاز به مجوز از اداره پارک‌های منابع طبیعی داریم، بنابراین خواهان همکاری مسئولان مربوطه در این زمینه هستیم.

وی همچنین صدور مجوز مخلوط برای دیوارچینی این پیچ‌ها را خواستار شد و افزود: قسمت‌هایی از این جاده به رودخانه‌ای که از پارک جنگلی سی‌سنگان می‌گذرد متصل است که نیازمند اجازه تغییر مسیر رودخانه برای جلوگیری از حوادث احتمالی است.

حق‌پرست با تاکید بر تعویض تیرهای برق فرسوده در جاده اصلی و فرعی سه روستای پی‌کلا، تاج‌الدین‌کلا و ملاکلا، خاطر‌نشان کرد: علاوه بر تغییر مکان و تعویض تیرهای فرسوده برق در این مسیر اداره برق منطقه باید ولتاژ برق را نیز بالا ببرد چرا که در ایام تعطیلات و ورود مسافران و گردشگران به این منطقه برق موجود جوابگو نیست و در بیشتر مواقع با ضعف ولتاژ برق روبرو هستیم.

وی در ادامه درباره رفع مشکلات مربوطه در منطقه مانند بحران برف سال گذشته تصریح کرد: برای استقرار ماشین جمعیت هلال‌احمر در پارک سی‌سنگان اگر همکاری بیشتری با هلال‌احمر صورت پذیرد بدون شک مردم نیز در امنیت به‌سر می‌برند.

رئیس شورای اسلامی روستای تاج‌الدین‌کلا به دلیل بعد مسافت منطقه شرق بخش مرکزی نوشهر با مرکز این شهرستان در ایام پیک تعطیلات شاهد ترافیک شدید در این منطقه هستیم بنابراین ضرورت استقرار آتش‌نشانی برای اطفای حریق در زمان وقوع حوادث امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه روستاهای تاج‌الدین‌کلا و ملاکلا از نظر درآمدی در سطح پایینی قرار دارند، گفت: با وجود مخارج زیاد در روستاها و هزینه‌هایی که اعمال می‌شود اما درآمدهای این روستاها جوابگو نیست و تاکنون هیچ درآمدی حتی یک‌مورد از طریق کمیسوین ماده 99 به‌این روستا تعلق نگرفت لذا از مسئولان می‌خواهیم تا از محل تبصره‌های دیگر بودجه‌ای به این منطقه تخصیص یابد.

حق‌پرست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستاهای تاج‌الدین‌کلا و ملاکلا از قبیل سد خاکی آویدر و پارک معروف سی‌سنگان خاطر‌نشان کرد: با وجود سرمایه‌گذاران این منطقه و افراد لایق این دو مجموعه تفریحی، گردشگری و اقتصادی در زمان مزایده به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی به افراد غیربومی واگذار شد.

وی با گله‌مندی از اینکه پیمانکار پارک جنگلی سی‌سنگان به بسیاری از تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: این مجموعه از نظر بهداشتی در شرایط مناسبی قرار ندارد و چاه فاضلاب آن در طبیعت جاری است که علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی شکایت اهالی را نیز در پی دارد.

عباس زالکانی نایب رئیس شورای اسلامی روستای ملاکلا نیز کمبود آب آشامیدنی را معضل اصلی این منطقه عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه 8 کیلومتر لوله خریداری شد و جایگاه خط انتقال و لوله‌گذاری نیز در جنگل مشخص شد اما همچنان به بودجه 200 میلیون تومانی برای اجرای این کار نیاز داریم که خواستار حمایت مسئولان برای تحقق این امر هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :