آخرین عناوین

چهارشنبه 6 خرداد 1394-9:57 کد خبر:9318

چالش غسالخانه جویبار:

غسالخانه جویبار و چالشی به‌نام نظارت

نبود نظارت بر روند فعالیت و قیمت گذاری خدمات تنها غسالخانه شهر جویبار سبب شده تا نارضایتی و گلایه‌های شهروندان را به وجود آورد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، جویبار که زمانی یکی از بخش‌های شهرستان قائمشهر بود در سال ۱۳۷۶ یعنی ۱۸ سال پیش به شهرستان ارتقا یافت و تا دو سال قبل غسالخانه‌ای برای ارائه خدمات لازم در این خصوص در این شهر وجود نداشت و شهروندان به صورت سنتی در منازل، مساجد وتکایا مبادرت به شست و شوی اموات می‌کردند.

از دو سال قبل با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمین وقفی متعلق به خانواده این سرمایه گذار غسالخانه‌ای در شهر جویبار برای ارائه خدمات مطلوب و بهداشتی به شهروندان با صرف هزینه حدود ۷۰۰ میلیون ریال احداث شد.

و از آن زمان تاکنون این غسالخانه با مدیریت بخش خصوصی خدمات لازم برای شست و شوی امواتی که در آرامستان‌های محلات فقیه محله، بالامحله، سراج کلا، جوان محله، کلاگرمحله، حیدرآباد، کردمحله، باغبان محله، تازه آباد و حیدرآباد قرار است دفن شوند، ارائه می‌کند.

شهروندان جوریباری عدم نظارت بر دریافت وجه و قیمت گذاری خدمات ارائه شده در این غسالخانه را چالشی برای دریافت کنندگان خدمات از این مجموعه می‌دانند و ومعتقدند که با اعمال نظارت می‌توان زمینه و بستربهتری برای دریافت خدمات ایجاد کرد.

عباس ـ ط یکی از شهروندان جویباری گفت: تادوسال قبل شست و شوی اموات محله‌مان (کلاگرمحله) در منزل و مسجد انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بار‌ها مجموعه مرکز بهداشت ودرمان شهرستان جویبار از این روند غیربهداشتی شست و شوی سنتی اموات گلایه داشتند.

به گفته این شهروند جویباری هرچند از دو سال قبل با ایجاد غسالخانه در این شهر، این معضل چندین ساله بهداشتی مرتفع شد ولی این مجموعه به نظارت نیاز دارد.

وی گفت: هنوز قیمت و نرخ گذاری خدماتی که از سوی این غسالخانه ارائه می‌شود قانونمند نیست.

راضیه ـ ع یکی دیگر از شهروندان جویباری نیز گفت: در ماه های اخیر برای شست و شوی یکی از اموات به این غسالخانه مراجعه کردیم.

وی با ابراز تعجب از میزان دریافت هزینه شست و شوی و خدمات غسالخانه جویبار، ادامه داد: در حالی رقم ۲۲۰ هزار تومانی برای دریافت خدمات این غسالخانه را پرداخت کردیم که پیش از این و در سال گذشته نیمی از این رقم (۱۱۰ هزار تومان) پرداخت می‌شد.

به گفته این شهروند جویباری درحالی رقم دو برابری هزینه خدمات غسالخانه را پرداخت کردیم که باوجود گلایه و انتقاد به مجموعه، گرانی وسایل را دلیل این افزایش قیمت اعلام کردند.

محمد ـ ز دیگر شهروند جویباری با بیان اینکه وجود این غسالخانه در روند بهداشتی شست وشوی اموات بسیار تاثیر گذار است، ادامه داد: افزایش رقم ۲۲۰ هزار تومانی شست و شوی اموات هرچند در مقایسه با شهرهای دیگر بالا نیست ولی افزایش دو برابری این هزینه به نسبت سال‌های قبل تا حدودی برای شهروندان پذیرفتنی نبود.

وی افزود: بامشخص بودن سازمان یا نهادی بعنوان تعیین کننده قیمت خدمات در غسالخانه می‌تواند در میزان رضایتمندی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد.

موسس و متولی غسالخانه شهر جویبار در این باره گفت: سه سال قبل این غسالخانه در زمین وقفی متروکه پدرم باهزینه و مشارکت حدود ۷۰۰ میلیون ریالی خودم و مادرم ساختم.

عنایت توکلی ادامه داد: با نیت خیر برای گره گشایی یکی از مشکلات و دغدغه‌های شهروندان جویباری برای این کار اقدام کردم و خوشبختانه رضایتمندی خوبی از سوی شهروندان بابت احداث این غسالخانه مواجه شدم.

وی درباره افزایش قیمت خدمات ارائه شده در این غسالخانه از ۱۱۰ هزار تومان در سال گذشته به ۲۲۰ هزار تومان در سال جاری گفت: افزایش هزینه امکانات و خدماتی که دراین مجموعه ارائه می‌شود باعث دریافت این قیمت شده است.

توکلی ادامه داد: با افزایش هزینه آب، برق، گاز، بنزین و وسایل مربوط به شست و شو (سدر، کافور، صابون و پنبه) و کفن اموات مجبور به افزایش قیمت شده‌ایم.

وی گفت: در صورت عدم افزایش قیمت خدمات، غسالخانه با مشکلات مواجه خواهد شد و درآمد کفاف هزینه مجموعه نخواهد کرد.

به گفته توکلی غسالخانه جویبار با تمامی مشقات و کمبود در آمد تنها برای رفع نقصان و نبود خدمات به شهروندان در این خصوص همچنان مشغول ارائه خدمات است.

رئیس شورای اسلامی شهر جویبار در گفت‌و‌گو کوتاه با خبرنگار ایرنا ضمن تایید نبود نظارت بر روند فعالیت و نرخ گذاری غسالخانه این شهر گفت: ساخت و مدیریت این غسالخانه زیر نظر بخش خصوصی است.

حشمت مسلم‌زاده گفت: هرچند شورای اسلامی و شهرداری جویبار به دلیل خصوصی بودن آنچنان نظارتی بر فعالیت و نرخ گذاری این غسالخانه ندارد ولی پیگیری برای قیمت گذاری مناسب موردنظر است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :