آخرین عناوین

جمعه 8 خرداد 1394-19:45 کد خبر:9333

انتقاد امام جمعه بابل از مسئولین بی تفاوت:

عدم پاسخگویی مسئولان درباره حادثه سقوط اتوبوس محور سوادکوه پذیرفتنی نیست

امام جمعه بابل با انتقاد از سکوت مسئولان درباره کشته‌شدگان سقوط اتوبوس در محور سوادکوه، گفت: بعد از چند هفته عدم پاسخگویی مسئولان در این زمینه پذیرفتنی نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بابل با تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم برپایی جشن نیمه شعبان تاکید کرد و افزود: هرکسی در حد توان و بضاعت خود باید برای با شکوه برگزار شدن جشن نیمه‌شعبان تلاش کند که در این زمینه اصناف باید با نصب کردن پرچم بر سر درب مغازه‌ها ارادت خود را نسبت به حضرت ولی‌عصر (ع) ابراز کنند.

امام جمعه بابل به سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: امروز جوانان با مشکلات متعددی از جمله ازدواج و اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند و جوانان نیازمندی‌های زیادی دارند که نیاز است مسئولان در تمام عرصه‌ها زمینه‌سازی کنند.

روحانی بر الگوگیری جوانان از سیره حضرت علی اکبر(ع) تاکید کرد و ادامه داد: هدایت‌پذیری و تبعیت از ولایت، فدا کردن جان در راه اسلام از ویژگی‌های برجسته حضرت علی‌اکبر (ع) بوده که جوانان با بهره‌گیری از این شاخصه‌ها باید تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشند.

وی با گرامی‌داشت روز 14 و 15 خرداد، اضافه کرد: امام راحل توانست با رهبری خود زمینه احیای اسلام را در کشور و سراسر جهان فراهم کند و به برکت انفاس قدسیه حضرت امام شاهد بیداری امت اسلام در سراسر جهان هستیم.

امام جمعه بابل یادآور شد: امام راحل در سایه هدایت‌های خود سبب شکوفایی علمی و ارتقای جایگاه ایران، از جمله دستیابی جوانان ایرانی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای شد زیرا امام زمینه اعتماد به نفس با تبیین شعار ما می‌توانیم را در بین جوانان نهادینه کرد، امام زاهدانه زندگی کرد و همواره تقوی در زندگی را مدنظر داشت لذا سبب فخر جهان اسلام است.

روحانی تصریح کرد: دشمنان تلاش بسیار کردند تا جلوی محبت قلبی ملت‌ها نسبت به امام راحل را بگیرند اما موفق نشدند.

 وی با انتقاد شدید از عدم توجه مسئولان به پیگیری موضوع کشته‌شدگان هم استانی‌ها در حادثه سقوط اتوبوس در محور سوادکوه، افزود: تاکنون مشخص نشد مقصر کیست، نه کسی مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته و نه کسی متهم شده و نه حتی یک عذرخواهی صورت گرفت.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه 12 نفر مظلومانه در این حادثه کشته و تعداد بسیاری مصدوم شدند، خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت اتوبوسرانی این مسئولیت را نپذیرفته و این در حالی است که خانواده‌های این سانحه انتظار دارند علل این حادثه و مقصر مشخص شود.

روحانی گفت: اگر این حادثه عمدی نبود مسئولان امر میتوانند یک عذرخواهی کنند تا قلوب حادثه‌دیدگان تسکین یابد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :