آخرین عناوین

چهارشنبه 2 مهر 1393-22:36 کد خبر:935

آخرین خبر از وقوع آتش سوزی در میاندرود

سهل‌انگاری موجب وقوع آتش سوزی در میاندرود شد/ آتش در ملک خصوصی بود

 

فرماندار میاندورود از اطفای حریق در منطقه جناسم میاندورود خبر داد و گفت: علت این آتش‌سوزی سهل‌انگاری بود.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ساعتی پیش منابع محلی از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های واقع در ارتفاعات جنوب میاندورود خبر دادند.

این آتش‌سوزی در محدوده روستای ییلاقی جناسم رخ داده است و براساس آخرین اخبار به  درختان جنگلی آسیبی وارد نشده است.

هرچند این حادثه موجب وارد شدن خسارت به جنگل نشد، اما چندین اصله درخت صنوبر و درختان میوه نابود شد.

فرماندار میاندورود لحظاتی قبل در گفت‎وگو با فارس در شهرستان میاندورود با تأیید اصل وقوع این حادثه اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه دو گروه آتش‌نشانی از مرکز استان و شهر سورک در میاندورود به منطقه اعزام کردیم.

ارسطو قادری اضافه کرد: آتش دقایقی پیش به کلی خاموش شد، اما این حادثه هیچ خسارتی به عرصه‌های جنگلی وارد نکرده است.

این مسئول، وقوع آتش‌سوزی را در یکی از منازل اهالی اعلام کرد و متذکر شد: یکی از اهالی آتشی را برای سوزاندن وسایل ضایعاتی منزل خود ایجاد کرده بود که ناتوانی او در کنترل آتش موجب گسترش آن به باغ صنوبر و درختان میوه داخل باغ خودش شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میاندورود عنوان داشت: به دلیل همجواری این باغ با عرصه‌های جنگلی و گسترش شعله به سمت جنگل موضوع با حساسیت کامل پیگیری شد و نیروهای فرماندهی انتظامی و بخشدار مرکزی میاندورود به منطقه اعزام شدند.

این مسئول از اطفای حریق در منطقه جناسم میاندورود خبر داد و با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی سهل‌انگاری بود عنوان داشت: آتش‌سوزی در یک ملک خصوصی در مجاورت جنگل‌های میاندورود بدون وارد شدن خسارت به جنگل خاموش شد و با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای امدادی هیچ خسارتی به جنگل وارد نشد.

یکی از اهالی منطقه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور مردم بلافاصله پس از وقوع آتش‌سوزی در منطقه فوق، کمک‌های اهالی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مصطفی حسینی گفت: با آمدن آتش‌نشانی و حضور مسئولان شهرستانی این آتش خاموش شد و با تجهیزات موجود بین آتش و جنگل موانع جدا کننده ایجاد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :