آخرین عناوین

پنجشنبه 10 مهر 1393-14:39 کد خبر:983

شهردار بلده خبر داد:

بلده کشتارگاه ندارد/ دام کنار رودخانه ذبح می‌شود

شهردار شهر بلده شهرستان نور گفت: به دلیل نداشتن کشتارگاه در بلده دام در کنار رودخانه بلده و غیربهداشتی ذبح می‌شود.


به گزارش خزرخبر وبه نقل از فارس، فرشاد اسدی در جلسه شورای سلامت شهرستان نور با اعلام عدم وجود کشتارگاه و ذبح غیربهداشتی دام در کنار رودخانه این شهر اظهار داشت: برای احداث کشتارگاه متقاضی بخش خصوصی وجود دارد که نیازمند اعتبارات و حمایت است.

شهردار بلده همچنین نبود غسالخانه در بلده را از مشکلات بهداشت و سلامت این شهر ذکر کرد و افزود: در محوطه قبرستان شهر اجازه احداث غسالخانه را نمی‌دادند در حالی که در این محوطه آشپزخانه احداث و غذا طبخ و عرضه می‌کند که بهداشتی نیست و باید جمع‌آوری شود.

وی همچنین با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد و بیمار در سطح شهرستان و ارتباط با دام‌های بومی رها شده خواستار نظارت بیشتر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نور نیز در این جلسه ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس و ارتقای آگاهی تغذیه، بهداشت فردی و جمعی را از دغدغه‌های آموزش و پرورش در بحث بهداشت و سلامت عنوان کرد.

کیومرث قاضی‌نژاد اظهار داشت: طرح آهن‌یابی در حوزه سلامت برای دانش‌آموزان دختر که قبلا اجرا می‌شد اکنون به دلیل مشکلات تامین قرص آهن اجرا نمی‌شود، همچنین سلامت دهان و دندان که برای کودکان شش تا 12 سال اجرا و دهان شوی تحویل می‌شد نیز انجام نمی‌گیرد و لازم است شبکه بهداشت تدبیر کنند.

وی از نظارت بر بوفه‌های مدارس، صدور کارت سلامت برای خدمتگزاران و اداره بوفه مدارس توسط میران مدارس خبر داد و افزود: در آمد حاصله از بوفه مدارس صرف تربیت بدنی و امور پرورشی مدارس می‌شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نور از ممنوعیت ورود اغذیه ناسالم به مدارس و نظارت کامل در این امر خبر داد و افزود: راطراف مدارس نیز برای عدم حضور دست‌فروشان و دورگردها نظارت می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • اکبری
    پنجشنبه 10 مهر 1393-22:42


    منظورتون چیه؛ مگه میشه قبرستان یه شهر غسالخانه نداشته باشه، این روزا که دیگه حتی توی بدترین روستاها غسالخانه وجود داره شماه چطور میگید یه شهر غسالخانه نداره، ما مسلمونیم ها نگید بهتون می خندن.