آخرین عناوین

شنبه 12 مهر 1393-20:7 کد خبر:997

انتقاد نماینده مردم ساری از مسئولین جهاد کشاورزی

تصميمات جهاد كشاورزي موجب تضعيف جايگاه كشاورزي در مازندران شده است

نماينده مردم ساري در مجلس تصميم‌گيري‌هاي جهاد كشاورزي را موجب تضعيف جايگاه كشاورزي در مازندران دانست و بر لزوم وجود سياست‌هاي مدون در وزارت جهاد كشاورزي تاكيد كرد.


به گزارش خزرخبر،سيد رمضان شجاعي كياسري در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی "شمال‌نيوز" اظهار كرد: متاسفانه يكي از مشكلات و دغدغه‌هاي نمايندگان اين است كه وزير كشاورزي در بيش از يك‌سال دوران مسووليتش جز در مواقع بحران به استان مازندران كه قطب كشاورزي است سفر نكرده و تنها در بحران برف و سيل به استان آمده است.

وي افزود: من به عنوان يكي از نمايندگان استان مازندران هنوز وزير جهاد كشاورزي را نديده‌ام و از ايشان سوال دارم كه چه كمكي مي‌تواند به بخش كشاورزي بكند و چطور مي‌تواند هزينه تمام شده را براي كشاورزان كاهش دهد؟ يا اينكه با توجه به بالا بودن نرخ تورم، نرخ‌گذاري‌ها بر چه اساسي صورت مي‌گيرد؟ چرا قيمت برنج در سال جاري كمتر از سال گذشته تعيين شده است؟ و اين نرخ‌هاي توافقي با چه كسي توافق شده است؟

اين نماينده مجلس با بيان اينكه تصميم‌گيري‌هاي جهاد كشاورزي موجب تضعيف جايگاه كشاورزي در مازندران شده، تصريح كرد:‌ در حال حاضر ميزان توليد دامداري‌ها، دامپروري‌ها، مرغداري‌ها و باغداري‌ها رو به كاهش است و سطح زير كشت شاليزارها نيز كاهش يافته و در مقابل شاهد افزايش ميزان تجاوز به منابع طبيعي و تغيير كاربري اراضي كشاورزي هستيم.

شجاعي كياسري درباره عملكرد مديركل جهاد كشاورزي استان مازندران نيز گفت:‌ به هر حال مديركل مجري تصميمات وزارت متبوع خود است و سياست‌هاي وزارت نيز سياست‌هاي غلطي بوده است.

نماينده مردم ساري در مجلس با تاكيد بر لزوم وجود سياست‌هاي مدون در وزارت جهاد كشاورزي، اظهار كرد: بايد بررسي شود چطور برنج پاكستاني و هندي بها اين حجم در ساري مركز استان يا شهرهاي ديگر در مغازه‌ها و برنج‌فروشي‌ها يافت مي‌شود و چطور هزينه تمام شده اين نوع برنج‌ها بعد از واردات به ايران باز هم ارزان‌تر از ساير برنج‌هاست؟

وي ادامه داد: ما بايد هم كارخانجات شالي‌كوبي و هم كشاورزي را مكانيزه كنيم. در حال حاضر 5 درصد اين بخش مكانيزه است و هنوز اسب و گاو و خدمت گرفتن كارگر رواج دارد. به هر حال وزير جهاد كشاورزي مسوول است و بايد در قبال ارتقاي سطح كيفي كشاورزي پاسخگو باشد.

شجاعي كياسري در پايان گفت: اينكه از ابتداي كاشت تا برداشت و قيمت‌گذاري در حوزه كشاورزي با مشكل روبروست نشان ضعف مفرط وزارت جهاد كشاورز است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • زینب
    يکشنبه 13 مهر 1393-18:49


    چه خوب بود برسه روزی که همه مسوولین به موقع از شهرستانها و استانهای مختلف بازدید کنن و مشکلات رو از نزدیک ببینند و دنبال راه حل مناسبی باشند، لااقل گوشه ای از مشکلات ما حل بشه

    • کشاورز
      يکشنبه 13 مهر 1393-18:47


      منم این سوال رو دارم، واقعا چرا برنجی که کشاورزان با هزار زحمت بدست می آورند رو قیمت میگذارند مثلا کیلویی 6000 تومان ولی برنجی وارداتی که بیشتر شبیه دانه های شیشه است و وقتی یه خرده حواستو جمع کنی می بینی که تمامی دانه های برنج هم اندازه هستند و انگار با دستگاه برش داده شده اند هر روز با اسمای مختلفی توی بازار میاد و بسیار تبلیغ بالایی داره و به قیمت کیلویی7500 توی بازار عرضه میشه.
      کسی نیست که واقعا به داد کشاورزان زحمت کش جامعه و استان ما برسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟