آخرین عناوین

جمعه 22 آبان 1394-20:2 کد خبر:16996

شکایت بیماران مازندرانی به وزارت بهداشت!!!

وضعیت اسفناک یک بیمارستان دولتی و شکایت بیماران به وزارت بهداشت/جوابیه

گروهی از بیماران در استان مازندران با امضاء طوماری،شکایت خود را از وضعیت نامناسب یک بیمارستان دولتی به وزارت بهداشت ارسال کرده اند.


به گزارش خزرتیترخبر،گروهی از بیماران زن و مرد و همراهان آنها که طی هفته های اخیر در بیمارستان با سابقه بوعلی ساری بستری شده بودند نسبت به بی توجهی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عدم رسیدگی به مشکلات این بیمارستان،شکایت خود را به وزارت بهداشت ارسال کرده اند.

بر اساس این گزارش،این بیماران با اعلام اینکه مسئولین بیمارستان در اقدامی غیر شرعی ، غیر بهداشتی و غیر منطقی نسبت به ادغام بخش های جراحی زنان و مردان با هم اقدام نموده اند اظهار داشتند:این بخش از بیمارستان از حداقل امکانات محروم بوده است.

این افراد با اعلام اینکه از سرویس بهداشتی این بخش ،هم بیماران خانم و هم آقا استفاده می کرده اند تصریح کردند:متاسفانه وضعیت نظافت این بخش در حد صفر بوده به طوری که در بسیاری از اوقات،همراهان بیماران و یا خود بیماران نسبت به نظافت این بخش اقدام کرده اند.

بیماران این بخش با اعلام اینکه از ترس همراهان برخی از بیماران مرد،خانم های بیمار و همراهان آنها،شب ها درب های اتاق خود را قفل می نمایند افزودند:بالای تخت هر بیمار تابلوی کوچکی باید نصب شده باشد تا مشخصات اولیه هر بیمار بر روی آنها نوشته شود اما متاسفانه در این بخش این تابلوها وجود نداشته و فقط نام بیمار بر روی سنگ های بدنه دیوار نوشته می شود.

برخی از همراهان این بیماران با بیان اینکه تعویض ملحفه های بیماران را خودشان انجام می دهند اظهار داشتند:اگر برخوردهای خوب پرستاران بخش و پزشک ها نبود مطمئنا باعث تلفات جانی بسیاری از بیماران می شده است.

بر پایه این گزارش،این بیماران و همراهان آنها اعلام نموده اند به علت آنکه هیچ مقامی مسئولیت این وضعیت را بر عهده نگرفته،ناچار شده ایم تا موضوع فوق را به مسئولین وزارت بهداشت اعلام نمائیم تا شاید بیماران بعدی از این وضعیت نجات یابند.

 

&&&جوابیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری  خزر خبر

با سلام و احترام

 در پاسخ به مطلب مندرج در آن پایگاه خبری به تاریخ 22/8/94  با عنوان " وضعیت اسفناک بیمارستان دولتی و شکایت بیماران  به وزارت بهداشت " موارد ذیل اعلام می گردد ، خواهشمند است برابر قانون مطبوعات نسبت به درج توضیح ذیل جهت تنویر افکار عمومی اقدام گردد.

با توجه به اینکه بیمارستان بوعلی سینا ساری در راستای سیاستهای وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،طرح گسترش بخش مراقبتهای ویژه ( picu ) ، را به منظور توسعه فضای درمانی مراقبتهای ویژه اطفال که ازنیازهای ضروری وحیاتی برای پذیرش بیماران اطفال می باشد  در دستور کار خود قرار داد ناگزیر بخشی از فضای بخش زنان به مراقبتهای ویژه اطفال  تغییر کاربری یافت و بیماران زن به بخش مقابل منتقل شدند که در اتاق های مجزا و درب دار به صورت تفکیک اتاق زن و مرد برای ادامه درمان بستری شدند و هیچگونه ادغامی از حیث بستری بیمار زن در کنار بیمار مرد در یک اتاق صورت نگرفته است .

این بیمارستان  همچنین ازجهت امکانات هتلینگ، نیروی انسانی ، امکانات ،تجهیزات و... بطورکامل بهسازی ونوسازی شده و  در صورت تخریب نسبت به ترمیم آن اقدام می شود و به منظور پیشگیری وکنترل عفونت های بیمارستانی ، امور نظافت و بهداشت نیز باحساسیت خاصی انجام می شود.

همچنین علیرغم  تاخیر وتوقف پرداختیهای سازمانهای بیمه گر درقبال مطالبات بیمارستان ، با توجهات مسئولین دانشگاه و تعلق و وفاداری کارکنان پزشک وغیرپزشک نسبت به بیمارستان و بیماران ، این مرکز درمانی نسبت به ارائه خدمات آمادگی لازم را داشته و آمارهای موجود بیانگرآنست که حجم خدمات بیشتری نسبت به گذشته به مردم شریف استان ارائه شده است.

در پایان ضمن یادآوری و تاکید بر وجود تابلوی مشخصات بیمار در بخش ها و کذب بودن موضوع قفل کردن درب اتاقها  و نوشتن نام بیمار و پزشک بر روی سنگ دیوار ، از همشهریان گرامی که در شرایط  موجود ( که در حال توسعه و بازسازی برخی بخشهای ویژه هستیم)  از خدمات مرکز درمانی بوعلی سینا ساری استفاده می کنند تشکر و قدردانی کرده و برخود می بالیم.

همچنین بابت مشکلات و سختی هایی که در روند دریافت خدمات بیماران به وجود آمده پوزش می طلبیم و امیدواریم بهترین خدمات درمانی را به مردم عزیزمان ارائه نماییم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عبدالله زاده
    دوشنبه 25 آبان 1394-16:21


    طبق گزارشات این دست نویس و تمام کارها که علیه دکتر می باشد یک تیم درست شده توسط چه کسانی که معلوم نیست انجام می شود.حال ما اگر خدایی فکر کنیم نباید ابروی مومن را ببریم.دکتر خیلی مظلومی. یاد دعای ندبه تو بخیر .چرا همه بیماران دوست دارند بیمار دکتر نیکخواه شوند .بدون بی احترامی به دیگر پزشکان. بنده بیمارش بودم. خیلی خاکی و دوست داشتنی.

    • یوسفی
      دوشنبه 25 آبان 1394-16:18


      در جواب آقای هیات رهروانی
      سایت خزر خبر چه درست یا نادرست اصل بیمارستان را زیر سوال برد که در صحت و سقمش خبری نیست.
      ضمناً شخص دکتر مهدی نیکخواه که فردی معتبر می باشد و درستکار بودن و .... بر همگان روشن است. از سایت تشکر میکنم ولی ایشان (شخص دکتر نیکخواه ) را به صورت کلی تائید میکنم هرچند که هر انسانی اشتباه دارد

      • صابری ساروی
        دوشنبه 25 آبان 1394-16:15


        با سلام
        پس از جویا شدن متوجه شدم سایت شما در گذشته بر اثر یک مشکل ایجاد شده با شخص رئیس با ایشان به لج افتاده است
        1- ایشان را بنده 25 سال میشناسم. جز صحت و سلامت روحی جسمی و مدیریتی چیزی از ایشان ندیدم
        2- ما باید سعی کنیم مشکل شخص را دو طرفه حل کنیم این نوشته طبق گزارش یکی از کارمندان توسط همراه بیمار بوجود آمد
        3-چون ایشات چه در کار و ... انسان پاک ومومنی می باشند و بعضی از پزشکان دستشان در ..... قطع شده چشم دیدنشان را ندارند و سنگ اندازی می کنند
        4- ایشان از رفقای صمیمی شهید سید مجتبی علمدار بوده و حتی در زمان شهادتش در سال 75 ایشان جزو یکی از پزشکان بوده است
        5- ما نمیتوانیم همه خدمات و شایسته و بایسته ایشان را ندیده بگیریم و فقط غیر منطقی حرف بزنیم
        6-اندفعه که بحث بیمه تامین اجتماعی را نیز مطرح فرموده بودید اصلا مقصر ایشان نبود
        7- ایندفعه نیز بعضی افراد سهل انگاری شخصی و از قبل هماهنگ شده را ایجاد کردند که .....
        8-میفرمایند ایشان حزبی است قسم یاد می خورم که حزبی نیست و جز برای خدا برای کسی کار نمیکند و نکرده است
        9- اگر گزارشی از مردم چه در بیمارستان و .... بگیرید خیلی از ایشان راضی هستند
        10- از لطف شما ممنونم و از سایت شما خواهشمندم که از خوبیها بگویید. طرف خویش را بشناسید . دقیقا از خبرها قطعیت حاصل شود
        با تشکر

        • کارمند
          دوشنبه 25 آبان 1394-9:9


          هر چی بگید من دکتر نیکخواه رو دوست دارم. ایشان اصلا پست دوست نیست و فقط رضای خدا هدف ایشان است. یا علی

          • پلی
            دوشنبه 25 آبان 1394-9:8


            آقای دکتر نیکخواه صحت سلامت پاکی و سالم بودن شما در تمام مراحل زندگی برای من به عینه معلوم است. سایت خزر خبر که فقط دارد به شما حمله میکند. سعی کنید با پشتکار و مدیریت بهتر جواب این سایت دو رو را بدهید

            • هیات رهروان ساری
              دوشنبه 25 آبان 1394-9:5


              سایت خزر خبر چرا بعضی از خبرهایی که در دفاع از دکتر نیکخواه هست را نمیگذارید. ایشان خیلی پاک هستند و درست عمل می کنند . چرا پیام دیروز را نگذاشتید . مرد باش اگر دین نداری و ازاد مرد .خدا شما را نگاه میکند . ایشان 90درصد خوب کار کردند . نباید بخاطر 10 درصد باز خواست شوند .انشاالله بتوانید جواب محکمه پسندی در محضر خدا داشته باشید .ایشان نیاز به ریاست ندارد. لطفا سوابق و رضایت ایشان در زمان تصدی و چه در طوبی را بررسی کنید تا ببینید چقدر از ایشان راضی هستند.
              &&&پاسخ خزرخبر:
              خواننده محترم،هیچ نظر و یا دیدگاهی در مورد جناب آقای دکتر نیکخواه بدستمان نرسید تا منتشر شود.این سایت هم اسمی از شخص ایشان منتشر ننمود و آنچه را هم که منتشر نمود عین واقعیت می باشد.پس سعی نمایید قضاوتتان .....باشد

              • مداح
                شنبه 23 آبان 1394-16:26


                لطفا سوابق و میزان رضایت مردم از ریاست بیمارستان را استعلام بفرمائید