آخرین عناوین

يکشنبه 27 تير 1395-9:54 کد خبر:25441

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران بیان کرد:

دورخیز برای افزایش سرانه زمین در شهرک ها/ رشد انعقاد قرارداد با سرمايه گذاران

مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران گفت:شهركهاي صنعتي استان تعداد 137 قرارداد با سرمايه گذاران، بمنظور ايجاد اشتغال پايدار منعقد کرده اند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، بعد از انتقاد از وضعیت شهرک هاص صنعتی در مازندران، موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران،به دستاوردهای دولت در این حوزه و تلاش همکارانش برای توفق هرچه بیشتر شهرک های صنعتی در مازندران پرداخت.

سيد مصطفي موسوی؛ مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر ، مازندران داراي 38 شهرك و ناحيه صنعتي به مساحت 1869 هكتار ، شامل 26 شهرك صنعتي به وسعت 1684 هكتار و 12  ناحيه صنعتی  به وسعت 185 هکتار بوده كه از اين ميزان ، تعداد 25 شهرك صنعتي و 12 ناحيه صنعتي در حال فعاليت مي باشند.

هم اكنون 2484 قرارداد منعقده با پيش بيني سرمايه گذاري 63475 ميليارد ريال و ظرفيت اشتغال 51861  نفر در شهركهاي صنعتي و 295 واحد با سرمايه گذاري 14999 ميليارد ريال و اشتغال 5413 نفر در نواحي صنعتي مي باشند، كه از اين تعداد 1661 واحد با سرمايه گذاري 22083 ميليارد ريال و ظرفيت اشتغال 37368 نفر در شهركهاي صنعتي و تعداد 197 واحد با سرمايه گذاري 2758 ميليارد ريال و ظرفيت اشتغال 3993 نفر به بهره برداري رسيده اند. 

انعقاد قرارداد با سرمايه گذاران

وي بيان داشت: شركت شهركهاي صنعتي استان در سال 93 تعداد 137 قرارداد با سرمايه گذاران منعقد نموده كه با انعقاد اين قراردادها ، 47 هكتار زمين واگذار شد، كه 103 واحد با سرمايه گذاري 2101 ميليـارد ريال و اشتغال 1788 نفر به بهره برداري رسيده اند و در سال 94 نيز 79 قرارداد به مساحت 31 هكتار واگذار گرديد، كه 92 واحد با سرمايه گذاري 2141 ميليارد ريال و اشتغال 2101 نفر بمنظور احداث واحدهاي توليدي و صنعتي با هدف افزايش توليد و ايجاد اشتغال پايدار در استان منعقد گرديده است كه در مجموع در دو سال گذشته 195 واحد به بهره برداري رسيده اند.

تكميل و تجهيز مركز خدمات فناوري كسب و كار آمل

موسوي افزود: مجتمع كسب و كار شهرك صنعتي امامزاده عبداله آمل با اعتبار 28 ميليارد ريال در زميني به مساحت 5300 متر مربع با زيربناي 4396 متر مربع ، با هدف ارتقاء و بهينه سازي بنگاه هاي صنعتي و بهبـود توان رقابتي در بازارهاي داخلي و خارجي ساخته شده و با حضور معـاون وزير صنعت و رئيس سـازمان صنـايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران ، به بهـره برداري رسيد كه تاكنـون 16 شركت مشـاوره اي بمنظور مشـاوره و حمـايت از واحدهـاي توليـدي و صنعتي ، در اين مركز استقـرار يافته اند.

 در اين مركز ، واحدهـاي توليـدي و صنعتي از مشاوره فني و مهندسي شـامل بازار و فروش ، سرمايه گذاري ، مالي ، مديريت ، آموزش ، بهينه سازي تجهيزات و ماشين آلات بهره مند مي شوند.

تملك زمين

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران خاطرنشان كرد: تملك زمين ، با هدف افـزايش سرانه زمين در شهركهـا و نواحي صنعتي استان و بمنظور جذب سرمايه گذاري و ارتقاء سطح توليد و ايجاد اشتغال پايدار در مازندران انجام مي گيرد و توسعه شهركهاي مزيت دار استان در دستور كار قرار دارد ، همچنين بمنظور توسعه شهركهاي صنعتي ، با هماهنگي صورت گرفته ، بيش از 1300 هكتار زمين در منطقه شرق استان درنظر گرفته شده است.

تصفيه خانه فاضلاب صنعتي

موسوي ادامه داد: تعداد 13 شهرك و ناحيه صنعتي در مازندران داراي تصفيه خانه فاضلاب با ظرفيت پالايش 7350 مترمكعب در شبانه روز با صرف هزينه مبلغ 150 ميليارد ريال درحال فعاليت مي باشند و تعداد 3 تصفيه خانه فاضلاب در شهركهاي صنعتي بشل سوادكوه و شهداي محمودآباد با ظرفيت پالايش 2200 مترمكعب در شبانه روز با هزينه 100 ميليارد ريال در مرحله اجرا هستند و همچنين تعداد 3 تصفيه خانه فاضلاب در شهرك صنعتي چمستان نور و نواحي صنعتي ميرود بابلسر و نارنج داربن تنكابن با ظرفيت پالايش 1740 مترمكعب در شبانه روز با صرف هزينه مبلغ 16 ميليارد ريال ، ارتقا و بهينه سازي شده اند.

درحال حاضر ، تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي بهشهر با ظرفيت پالايش 500 مترمكعب در شبانه روز و هزينه 6 ميليارد ريال در مرحله نوسازي و بهسازي قرار دارد ، همچنين مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي بابلكنار با پيش بيني هرينه 40 ميليارد ريالي و مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي مصطفي خميني ساري نيز با پيش بيني هزينه 50 ميليارد ريالي و ظرفيت پالايش 1000 مترمكعب در شبانه روز و تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي ساري2 هم با پيش بيني هزينه 40 ميليارد ريالي و ظرفيت پالايش 500 مترمكعب در شبانه روز ، در مرحله نهايي مطالعات و طراحي قرار دارند.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تأسیسات در اختیار شرکت‌های خدماتی قرار گرفته‌اند که بعضاً مشاهده می‌شود استفاده مناسبی از این ظرفیت‌ها نمی‌شود و با توجه به حساسیت استان در بحث محیط‌ زیست، تمام تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از این دستورالعمل خارج می‌شوند و نگهداری تصفیه‌خانه‌ها بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد:با واحدهای تولیدی متخلف در شهرک‌های صنعتی که آلایندگی بالایی دارند و محیط‌زیست و تصفیه‎خانه فاضلاب را دچار مشکل می‌کنند با همکاری محیط‌زیست، برخورد قانونی می‌شود.

ايجاد زير ساخت هاي عمراني در شهرك ها و نواحي صنعتي

وي مهمترين اقدامات انجام شده در اجراي زيرساختها در شهركها و نواحي صنعتي را شامل : ايجاد 118 كيلومتر خط انتقال آب ، ايجاد 150 كيلومتر شبكه توزيع آب ، احداث 5 پست كامپكت اختصاصي برق شهركهـاي صنعتي سلمانشهر، بشل ، ساري1 ، چالوس و آمل ، ايجاد 230 كيلومتر خط انتقال برق 20 كيلو وات ، ايجاد 129 كيلومتر شبكه توزيع برق و روشنايي معـابر ، ايجاد 115 كيلومتر شبكه گازرساني در 25 شهرك و ناحيه صنعتي ، ايجاد 102 كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب صنعتي در 28 شهرك و ناحيه صنعتي ، برقراري 34 كيلومتر راه دسترسي اختصاصي ، احداث 71 واحد كارگاهي صنعتي  در4 شهرك صنعتي و استقرار 10 دستگاه ماشين آتش نشاني در شهركهاي صنعتي عنوان كرد.

خوشه صنعتی

موسوي اعلام داشت:خوشه‌هاي صنعتي يكي از الگوهاي موفق سازماندهي صنايع كوچك و متوسط هستند كه كاستي‌هاي صنايع كوچك و متوسط را رفع و مزيت‌هاي مختلف صنايع كوچك، چون انعطاف‌پذيري و تنوع را تقويت مي‌بخشند ، از اين رو ، شركت شهركهاي صنعتي مازندران ، بمنظور تقويت خوشه هاي صنعتي با هدف حمايت از خوشه هاي درحال فعاليت استان ، اقداماتي را شامل: اجرا و پياده سازي پروژه توسعه خوشه اي در چهار خوشه ادوات كشاورزي ، مصنوعات چوبي ، قزل آلا و گل و گياه با صرف هزينه بيش از 3 ميليارد ريال در سال 94 ، اجراي مطالعه فراگير ، شناسايي و اولويت بندي خوشه هاي كسب و كار ، تشكيل شوراي راهبري خوشه هاي درحال توسعه استان ، تشكيل كميته استاني خوشه هاي كسب و كار ، اجراي طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع در خوشه ادوات كشاورزي جويبار و اخذ مجوز خوشه صنايع دستي و گردشگري در رامسر ، انجام داده است كه درحال حاضر 32 خوشه صنعتي در استان شناسايي شده است.

فضاي سبز

وي تصريح كرد: 72 هزار و 500 اصله درخت و 81 هزار و 500 اصله درختچه در شهركها و نواحي صنعتي كاشته شده كه مساحت اختصاص داده شده به فضاي سبز 127 هكتار بوده كه 11 هكتار آن ، گلكاري و چمن كاري بوده است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي مازندران در پایان خاطرنشان كرد : براي تكميل زيرساختهاي شهركها و نواحي صنعتي استان 3000 ميليارد ريال مورد نيار است.

صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی مازندران می توانند نظرات، پیشنهادات و انتقادهای خود را از طریق آدرس ایمیل  ebaarat94@gmail.com به ما برسانند تا آن را در اختیار روابط عمومی شهرک های صنعتی مازندران قرار داده یا از طریق ستون صدای شما به گوش دیگر مسئولان ذی ربط برساند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :