آخرین عناوین

دوشنبه 18 مرداد 1395-18:16 کد خبر:29599

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

رسانه‌ها،عامل کليدي در حفظ احساس امنيت رواني جامعه/تذکر لساني اولويت پليس در برخورد با ناهنجاري/محدوديت ترافيکي محور هراز 19 مرداد ماه


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

رسانه‌ها، عامل کليدي در حفظ احساس امنيت رواني جامعه هستند

فرمانده انتظامي استان ضمن تبريک 17مردادماه سالروز خبرنگار با تاکيد بر نقش بسيار مهم رسانه ‌ها، گفت: رسانه‌ها، عامل کليدي در حفظ احساس امنيت رواني جامعه هستند.

سيدمحمود ميرفيضي، ضمن گراميداشت ياد و خاطره خبرنگار شهيد صارمي، روز خبرنگار را به خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان و صاحبان قلم، تبريک گفت.

وي اظهار داشت: رسانه‌ها در جوامع امروزي از مهمترين ابزار کنترل اجتماعي محسوب شده و با تاثير بر افکار عمومي مي‌توانند در موضوع ثبات و امنيت اجتماعي دخالت کنند.

فرمانده انتظامي مازندران، تصريح کرد: خبرنگاران طلايه داران جبهه آگاهي بخش جامعه هستند که در صحنه‌هاي سرنوشت ساز با تلاش‌ خستگي ناپذير و صادقانه در فرايند پيچيده و دشوار تقابل با جنگ نرم دشمن با اطلاع رساني شفاف و به هنگام در راستاي بازتاب واقعيات، دفاع از امنيت، آزادگي و اسلام از هيچ کوششي دريغ نمي ‌ورزند.

وي افزود: ايجاد نگرش مثبت در افکار عمومي نسبت به نهاد‌هاي مجري امنيت مي‌تواند به نحو شايسته نيروي انتظامي را در اجراي برنامه‌هاي بنيادي در خصوص ايجاد و حفظ امنيت ياري کند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه رسانه‌ ها عامل کليدي در حفظ امنيت رواني جامعه هستند، گفت:رسانه نقش آموزشي هم دارند و مي‌توانند تاثير معناداري بر تصوير کلي از جرايم در جامعه شکل دهند.

ميرفيضي، آگاهي مردم در خصوص جامعه و فرايند‌هاي اجتماعي را محصول عملکرد رسانه‌ها دانست و اظهار داشت:رابطه بين رسانه‌ها و نهاد‌هاي اجرايي همچون پليس‌ را مي‌توان نوعي همزيستي دانست که ارتباط بسيار نزديکي به ‌هم قرار دارند.

وي تاکيد کرد: پليس مي‌تواند به کمک رسانه در راستاي تاثير بر افکار عمومي سبب جذب افزايش مشارکت و همکاري شهروندان در ايجاد امنيتي پايدار در جامعه شود.

ميرفيضي بر بسيج رسانه‌اي در راستاي كاهش وقوع جرايم در جامعه تاكيد كرد و ادامه داد: رضايتمندي مردم از اقدامات و عملكرد پليس نشان از همراهي و تلاش اصحاب رسانه در تنوير افكار عمومي است.

 تذکر لساني اولويت پليس در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي

فرمانده انتظامي استان با توجه به اينکه اولويت اصلي پليس در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي، تذکر لساني است افزود:با توجه به شرايط موجود در جامعه و امر رهبري اين طرح از سوي پليس در حال اجرا است.

سيد محمود ميرفيضي در همايش طرح تذکر لساني ستاد امر به‌ معروف و نهي از منکر استان، در سالن اهل‌البيت شهرستان ساري،گفت: مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي و توسعه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، از وظايف اصلي همه مسئولان نظام است.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به بيانات گوهر بار مقام معظم رهبري مبني بر اهتمام ويژه در تعالي اخلاق جامعه و بسط امنيت اجتماعي و پيشگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي،گفت: مقام معظم رهبري بر برنامه ريزي علمي و آموزشي، اصلاح و پيشرفت در اين حوزه براي حفظ امنيت اخلاقي و اجتماعي جامعه تاکيد کردند.

وي تذکر لساني را از اولويت هاي پليس در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي، عنوان و تصريح کرد: با توجه به شرايط موجود در جامعه و امر رهبري اين طرح از سوي پليس در حال اجرا است.

سردار ميرفيضي با بيان اينکه چندين دستگاه در موضوعات فرهنگي و اجتماعي جامعه نقش دارند، بر وحدت و انسجام بين دستگاه ها در اين حوزه تاکيد کرد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به تهديدات و فرصت هاي موجود در اين حوزه و تبليغات گسترده رسانه هاي غربي در شبکه هاي ماهواره اي و فضاي مجازي، گفت: هدف اصلي در طرح مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي، ارتقاء احساس امنيت اجتماعي و گسترش عفاف و حجاب در جامعه است.

ميرفيضي ، اجراي فرامين مقام معظم رهبري و پاسخگويي به مطالبات مردمي با استفاده از ظرفيت هاي اجتماعي،مذهبي،علمي و فرهنگي جامعه و ارتقاء سطح آموزش و آگاه سازي عمومي جامعه را ضروري دانست.

وي با تاکيد بر تهيه پيوست اجتماعي و رسانه اي قبل از اجراي طرح، همگام سازي و همراه سازي دستگاه ها و مردم در اين طرح را خواستار شد.

اين مقام ارشد انتظامي، نقش مشارکت مردم را مهم ارزيابي کرد و افزود: اگر بخواهيم موفق و موثر باشيم بايد مشارکت مردمي را داشته باشيم. وي به اقدامات ناجا در حوزه بازدارندگي اشاره و بيان کرد: نظارت بر معابر عمومي و جاده ها و کنترل از مبداء ورودي به استان را با همکاري استان هاي همجوار و فعاليت گسترده پليس راهور و پليس راه شروع کرده ايم .

ميرفيضي به اقدامات پليس در حوزه هاي طرح سالم سازي دريا، نظارت بر باغ تالارها،آموزشگاه هاي خصوصي، مراکز خريد و ساماندهي صنوف اشاره کرد و گفت: حمايت از تيم هاي امر به معروف و نهي ازمنکر خواهران و برادران و برخورد با افراد خاطي و هنجارشکنان از سوي پليس صورت مي پذيرد.

وي ابراز اميدواري کرد: اجراي طرح تذکر لساني، بهره وري و اثر بخشي لازم را در تغيير ويترين اجتماعي جامعه به همراه داشته باشد.

همکاري پليس مازندران با گروه جهادي بقيه الله در طرح سالم سازي دريا

فرمانده انتظامي استان در ديدار با مديرگروه تبليغي جهادي بقيه الله از همکاري نيروي انتظامي با اين گروه در طرح سالم سازي دريا خبر داد.

سيد محمود ميرفيضي در نشست صميمي که با مدير گروه تبليغي جهادي بقيه الله و مسئولان و کارشناسان معاونت اجتماعي استان برگزار شد، به اهداف و ماموريت هاي پليس در طرح هاي سالم سازي دريا و تفرجگاه ها اشاره کرد و گفت: اقدامات سلبي و برخورد انتظامي با موضوعات ضد فرهنگي و اجتماعي در جامعه ،آخرين مرحله مقابله به شمار مي آيد و بايد ويترين اجتماعي جامعه را با اقدامات فرهنگي و اجتماعي تغيير داد.

فرمانده انتظامي استان مازندران، با اشاره به رويکرد جامعه محوري پليس،افزود:پليس با اين رويکرد به دنبال حل مشکلات اجتماعي حتي امنيتي با موضوعات و راهکارهاي اجتماعي است.

ميرفيضي بر ضرورت توسعه فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه و لزوم نهادينه کردن اين امر الهي در درون دستگاه هاي دولتي و سازمان ها تاکيد کرد و گفت: اهرم هاي زيادي در اختيار دستگاه ها براي برخورد با پديده بدپوششي وجود دارد.

وي يکي از ماموريت هاي مهم پليس در طرح هاي سالم سازي دريا را برقراري نظم و امنيت و برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي در سواحل دريا برشمرد و عنوان داشت: پليس براي موفقيت در اين طرح نيازمند تعامل و همکاري آحاد جامعه است.

فرمانده انتظامي مازندران با ابراز خرسندي از فعاليت خودجوش گروه تبليغي جهادي بقيه الله در طرح هاي سالم سازي دريا، از همکاري پليس با گروه جهادي براي توسعه فعاليت ها در همه سواحل دريا خبر داد.

سيد مرتضي پورعلي ،مدير گروه تبليغي جهادي بقيه الله نيز ضمن تقدير و تشکر از برگزاري اين نشست تعاملي، عنوان داشت: اين گروه زير نظر تبليغات حوزه علميه قم با هدف تبليغ چهره به چهره به سواحل درياي مازندران اعزام شدند.

وي يکي ديگر از اهداف اين گروه را تبيين شاخصه هاي ديني در ارتباط با مردم و پاسخ به سوالات شرعي و ديني و مشاوره ديني در سواحل دريا عنوان کرد و افزود: اين گروه فعاليت خود را از عيد سعيد فطر آغاز کرده و تا پايان تابستان و طرح هاي سالم سازي دريا ادامه دارد.

پورعلي با بيان اينکه اين گروه جهادي به صورت روزانه و در گروه هاي 5 تا 6 نفره در سطح سواحل دريا در شهرستان بابلسر فعاليت دارد،افزود: ناجيان غريق ،نجات دهنده جسم انسان ها و ما روحانيون ناجيان روح انسان ها در سواحل هستيم.

وي از ارتباط خوب شهروندان و مسافران با اين گروه خبر داد و افزود:حضور اين گروه روحاني در سواحل دريا موجب شده تا افراد به رعايت شئونات اسلامي به ويژه حجاب توجه بيشتري داشته باشند.

محدوديت ترافيکي محور هراز روز سه شنبه 19 مرداد ماه

پليس راه فرماندهي انتظامي استان، در اطلاعيه اي از اعمال محدوديت هاي ترافيکي و انسداد مقطعي محور "هراز" روز سه شنبه 19 مردادماه براي انجام عمليات راهسازي خبر داد.

براساس این گزارش، در اين اطلاعيه آمده است، به منظور اجراي عمليات احداث باند سبقت محور هراز حدفاصل"پيچ کلرد" تا تقاطع "چلاو"، اين محور به صورت مقطعي در روز سه شنبه مسدود مي شود.

برابر اعلام شرکت "آوردين دژ شمال" پيمانکار پروژه به منظور عمليات تيرگذاري پل جديد محدوده"شيميکوه" (رستوران چهار فصل شانديز) در کيلومتر 26 نياز به انسداد مقطعي محور هراز دارد.

پليس راه فرماندهي انتظامي استان مازندران به رانندگان وسايل نقليه اي که قصد تردد از محور هراز دارند،خواست:با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي پليس را در برقراري نظم و امنيت ترافيکي ياري کنند.

تاکيد بر توسعه آموزش همگاني در ارتقاي فرهنگ ترافيک

جانشين فرمانده انتظامي استان، در پنجمين کميسيون تحول راهور بر توسعه آموزش همگاني در ارتقاي فرهنگ و انضباط ترافيکي تاکيد کرد.

مهراب رياحي جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران در پنجمين کميسيون تحول راهور که با حضور روساي پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان هاي تابعه در ساري برگزار شد،گفت : مديريت ترافيک و سياست گذاري در ارتقاي فرهنگ ترافيک از مهمترين مولفه هايي است که پليس راهور بايد آن را در سرلوحه کار خود قرار دهد.

وي با اشاره به اين که تمام امورات انسان ها بايد بر اساس تفکر، تعقل و تدبير، مديريت شود، افزود: فرهنگ سازي ترافيکي يکي از عوامل مهم و بازدارنده در افزايش تصادفات است.

رياحي با تاکيد بر توسعه آموزش همگاني در ارتقاي فرهنگ ترافيک، گفت:با توجه به اهميت آموزش همگاني و فراگيري فرهنگ و رفتار ترافيکي بايد آموزش قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي کليه رانندگان ناوگان هاي حمل و نقل عمومي ، تاکسي سرويس ها و آژانس هاي مسافربري، رانندگان سازمان ها را شامل شود .

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران، بر توسعه آموزش همگاني از سطح پايه و در مقاطع مختلف تحصيلي تاکيد و خاطر نشان کرد : آموزش فرهنگ ترافيک بايد به صورت فراگير و در مساجد، تکايا و پايانه هاي مسافربري اجرايي شود .

وي تکرار مطالب آموزشي را يکي از عوامل آماده سازي افراد جامعه براي سازگاري با محيط اجتماعي برشمرد و تصريح کرد:تقويت، ارتقاء و اجراي صحيح قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، موجب افزايش ايمني عبور و مرور سالم و ايمن خواهد شد.

رياحي بر ضرورت الگو سازي در فرهنگ ترافيک و ارائه آمار مستند براي طرح موضوع در سخنراني ها توسط ائمه جمعه تاکيد کرد و افزود: زماني تصادفات كاهش پيدا خواهد کرد،كه از ظرفيت دستگاههاي ديگر مرتبط با اين مقوله در اصلاح هندسي نقاط حادثه خيز در كل استان استفاده شود .

 در اين نشست مهدي باقري رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان، گفت: تصادف يک مقوله ناهنجار اجتماعي و يکي از دغدغه هاي جامعه امروزي است . وي برنامه ريزي و آموزش را يکي از مهمترين موضوعات اولويت دار در جهت ارتقاء انضباط ترافيکي دانست و افزود : نظارت در امورات ترافيکي و ايجاد تغيير رفتاري ،اخلاق حسنه ، برنامه ريزي و آموزش ،رعايت حقوق شهروندي و تحکيم مباني انضباطي از مهمترين مولفه هاي مديريت بر فرهنگ ترافيک است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :