آخرین عناوین

يکشنبه 31 مرداد 1395-9:27 کد خبر:30685

به میزبانی شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران برگزار شد:

برگزاری کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب آشامیدنی کشور در ساری

کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب آشامیدنی کشور به میزبانی شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران در ساری برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفا مازندران، کارگروه منطقه ای کنترل کیفیت آب آشامیدنی کشور به میزبانی شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران در محل تصفیه خانه فاضلاب ساری برگزار شد.

محمودی معاون بهره برداری شرکت در این کارگروه با بیان اینکه چاه ها و چشمه سارها عمده ترین محل تامین آب شرب مشترکین استان مازندران می باشد، گفت: 15 درصد سطح این استان قابلیت برداشت آب برای شرب دارد که عمدتا در حاشیه ارتفاعات قرار دارد.

وی، با اشاره به وجود 577 هزار مشترک آب در این استان ادامه داد: یکهزار کیلومتر خط انتقال و 7هزار کیلومتر طول شبکه آبرسانی در مازندران احداث شد.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، با اشاره به جمعیت سه میلیونی استان و وجود بیش از 600 هزار جمعیت غیر دایم و افزایش سه برابری جمعیت در ایام تابستان اظهار داشت: در فصل تابستان جمعیت مهاجر و گردشگر در این استان افزایش می باید که این امر منجر به کاهش افت فشار و یا قطع آب می شود.

محمودی، ضمن بیان اینکه 30 درصد از تاسیسات آبرسانی در استان فرسوده و مستهلک است، تصریح کرد: پدیده خشکسالی، کاهش 6 درصدی بارندگی و 46 درصدی آورد رودخانه ها، برداشت بی رویه از بستر رودخانه ها، عدم آموزش در مدیریت مصرف و قیمت ناچیز آب بها از مهمترین دلایل کمبود آب می باشد.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، اجرای طرح ایمنی آب به صورت پایلوت در ساری و همزمان در 15 شهرستان مازندران و اجرای مطالعات جامع آب شرب از طریق زونهای 9 گانه در سطح استان در افق 1420-1440 را از جمله برنامه های تامین پایدار آب عنوان کرد.

وی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اجرای طرحهای فاضلاب در این استان، گفت: 187هزار نفر تحت پوشش فاضلاب قرار دارند که میزان برخورداری مردم مازندران از طرحهای فاضلاب کمتر از 10 درصد می باشد.

محمودی، جاری سازی انشعاب فاضلاب را یکی از راههای افزایش کیفیت آب دانست و گفت: امکان نفوذ فاضلاب به درون سفره های آب زیرزمینی وجود دارد.

علی معزی مدیر کنترل کیفی آب آشامیدنی شرکت آبفاشهری مازندران نیز در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص کیفی سازی آب  و اجرای برنامه ایمنی آب که در راستای کاهش ، پیشگیری و جلوگیری از عواملی که سلامت آب را تهدید می کند در ساری و سایر شهرستانهای استان درحال اجراست،  ارایه داد.

گفتنی است در این کارگروه که مدیران کنترل شرکتهای آبفا و آبفار استانهای تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان و مازندران حضور داشتند، مشکلات و چالشهای پیش روی کیفیت آب در سیستمهای آبرسانی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در استانهای مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :