آخرین عناوین

پنجشنبه 11 شهريور 1395-0:17 کد خبر:30811

جنگ بر سر رقابت و ریاست:

پارلمان شهری چالوس اسیر باندبازی و قدرت‌طلبی

با وجود برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شوراهای اسلامی شهر در شهرهای چالوس و مرزن‌آباد این پارلمان شهری درگیر باندبازی و قدرت‌طلبی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شورای اسلامی شهر اصولا مجلسی محلی در سطح شهرها است که نمایندگان آن توسط مردم همان شهر انتخاب می‌شوند و شورای اسلامی شهر به‌عنوان نهادی تصمیم‌گیر بر مسائلی مانند انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دارد.

بحث داغ این‌روزها درشهرهای کشور برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شوراهای اسلامی شهر و روستا‌ است اما در شهر چالوس و مرزن‌آباد جنگ بر سر رقابت و ریاست جنجال زیادی به ‌راه انداخته است و افکار عمومی را به این پارلمان شهری بدبین کرده است.

سؤالی که اینجا مطرح است این است که آیا به‌ دست آوردن کرسی قدرت آن‌قدر ارزشمند است که افرادی دانسته و ندانسته با وجود گسترش شبکه‌های مجازی زیر سؤال ببرند و شهرستان چالوس را که مهد تمدن و بومی‌گرایی بوده و در داشتن اصالت خانوادگی و رفت و آمدهای قومی و قبیله‌ای زبانزد خاص و عام است را در اذهان عمومی بد جلوه دهند.

چرا باید جلوس بر روی کرسی قدرت سبب شود تا افرادی که چهار سال مسئول اجرای کارهای عمرانی و فرهنگی، شهرسازی و ...بر عهده دارند و امید مردم هستند، دچار درگیری و تنازع برای بقاع شوند و اطمینان مردم را به‌راحتی آن‌هم بر سر مسأله قدرت‌طلبی سلب کنند.

این‌روزها شاهد هستیم که در شوراهای  اسلامی شهرهای چالوس و مرزن‌آباد یارگیری و دعواها و بحث‌ها به شکلی است که این سؤال در ذهن متبادر می‌شود که وقتی این افراد در یک جمع چند نفره نمی‌توانند در بین خود برای انتخاب رئیس و نائب رئیس به توافق برسند پس چگونه می‌توانند از پس مدیریت شهری بر بیایند.

نکته چشم‎گیر و ستودنی در شهرستان چالوس در این زمینه موفقیت شورای اسلامی شهر هچیرود است که به ‌دور از هرگونه جنجال و تنشی درفضایی کاملا صمیمی و دوستانه انتخابات هیأت رئیسه شورا را در همان ساعت نخستین در کمال آرامش برگزار کردند و بدون شک یکی از دلایل پیشرفت شهر تازه تأسیس هچیرود در مدت کوتاه تشکیل همین انسجام و وحدت رویه مدیران شهری آن است.

نکته دیگر در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر مرزن‌آباد بود که در جلسه نخست به بن‌بست خورد و علت آن نیز این بود که  تعداد سه کاندیدای ریاست برای شورای پنج نفره این شهر کماکان چشم امید به یکی از رقبا و أخذ یک رای تعیین کننده از سوی او دارند.

شورای اسلامی شهر چالوس که مانند همیشه بر سر قدرت‌طلبی به ‌نزاع و درگیری پرداخته و به‌ راحتی در صدد برپایی چندین جلسه برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه هستند همچنان که در زمان انتخاب شهردار نیز این رویه را در پیش گرفتند و لقمه‌ای که می‌توانستند به‌ راحتی بخورند به اصطلاح آن‌را چند بار دور سر خود گرداندند و به‌این ترتیب چهره اعتماد مدیریت شهری چالوس را مخدوش کردند.

اگرچه پروژه تخریب برخی از اعضای شورای شهر منحصر به این روزها و شهر چالوس و مرزن‌آباد نیست اما پافشاری بر این امر قطعا سیاه‌نمایی و تشویش اذهان عمومی را در برداشته و مردم بدبین و دلسرد می‌کند بنابراین امیدواریم هر چه زودتر این شدت از طوفان بی‌اعتمادی فروکش کرده و این یک‌سال باقیمانده از عمر شورای اسلامی شهر نیز به‌خوبی و خوشی پایان پذیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :