آخرین عناوین

دوشنبه 29 شهريور 1395-19:29 کد خبر:31985

اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران دومین قربانی اش را گرفت:

برکناری چراغ خاموش ابرهیمی/مدیرکل جدید کیست؟/استانداری از دست استاندار خارج شده است!

مدیرکل سیاسی و انتخابات از همان روزهای نخست انتخابش، نتوانست با برخی از اشخاص در سایه و ذی نفوذ استانداری ارتباط حسنه ای برقرار کند.


به  گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، یک کلام می توان گفت در استانداری مازندران کودتا شده است،این استانداری بیش از هر زمان دیگری بعد از انقلاب از آرمان های دولتی که منصوبش کرده فاصله گرفته و بیم آن می رود که چند روز دیگر عملا بیانه ای صادر کرده و از نامزدی قالیباف یا جلیل در انتخابات ریاست جمهوری 96 حمایت کند.

استانداری امروز چاقوی تیز خود را بیشتار در گلوی درفداران دولت فرو کرد و یک روز بعد از انتصاب  موسوی نزدبک به جبهه پایداری به عنوان مدیرکل حراست استانداری، مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات این نهاد و از چهره های شناخته شده اصلاح طلبان را برکنار کرد و قمی از چهره بی نام و نشان اصلاح طلبی از غرب استان را به عنوان جانشین او معرفی کرد.

گویا قطار تغییرات سیاسی د ر مازندران  قرار نیست به ایستگاه پایانی خود برسد. برکناری ناگهانی مهرداد ابراهیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران و جایگزینی قمی، که برادر شهید، از چهره های منصوب به حزب کارگزاران سازندگی و از نزدیکان فکری یدالله طاهرنژاد است به جای او اتمام حجتی با اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان است و نشان می دهد اندک اعتماد باقی مانده که به مویی بند بود نیز از میان رفته است.

اگرچه انتخاب قمی برای اصلاح طلبان خبر خیلی بدی نیست، اما برای دولت روحانی خبر خوشایندی به نظر نمی رسد.

به نقل از منابع موثق امروز حکم،  قمی صادر شده و عملا "مهرداد ابراهیمی" که از منتقدان رفتار و دخالت های "هاشم زاده؛ مدیرکل حوزه ریاست استانداری مازندران" بود  از گردونه خارج شد.

«ابراهیمی» البته نخستین قربانی این پست نیست، پیش از وی "حسین حسن نژاد" که وی نیز از جناح اصلاح طلب بود این پست را در اختیار داشت که به دلیل عدم استقبال مناسب مردم از رئیس جمهور در سفر استانی اش به مازندران برکنار یا به اعتقاد بسیاری از ناظران قربانی شد.

استانداری برای خاموش کردن صدای اعتراضات به برکناری شبانه، ناگهانی و دور از شان  حسن نژاد یک اصلاح طلب دیگر را از فرمانداری فریدونکنار به جانشینی او انتخاب کرد.

ابرهیمی که عملکرد مناسبی در دوران فرمانداری اش داشت از همان روزهای نخست انتخابش به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات نتوانست با برخی از اشخاص در سایه و ذی نفوذ استانداری ارتباط حسنه ای برقرار کند.

هرچند کاملا بعید بود که ابراهیمی بعد از برگزاری موفق انتخابات 8 اسفند از کار برکنار شود اما ادامه چالش های بین وی و برخی از نزدیکان استاندار و بی تفاوتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری این تغییر را در چند هفته اخیر قابل پیش بینی کرده بود. به نظر می رسد جابجایی ابراهیمی از فرمانداری فریدونکنار به مدیرکلی هم یک نقشه حساب شده و از پیش طراحی شده بود که قرار بود او را به این شیوه از سیستم خارج کند، تا معدود منتقدان به شیوه غلط استانداری مازندران نیز پاکسازی شوند.

حالا قمی که از اصلاح طلبان نه چندان نام آشنای غرب مازندران است و سابقه تدریس در دانشگاه را در کارنامه دارد بدون سابقه روشن کار اجرایی و حتی پیدا شدن یک عکس از او در گوگل، جانشین ابراهیمی شده است و با توجه به رفتار استانداری در عزل و نصب ها بعید نیست که او را هم سه ماه دیگر برکنار کنند ودر نهایت مهره ای نزدیک به حزب پایداری یا احمدیئدنژاد را جایگرزین او کنند و در این میان اندک امید حامیان دولت، یعنی علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار بی عمل تر از همیشه تنها نظاره گر این عزل و نصب های بی دلیل و شکننده است.

قمی فعلا هندوانه سربسته است  و هرگونه تمجید یا انتقادی از وی نتیجه درستی نخواهد داشت، اما برکناری حسن نژاد یک پیام روشن برای قمی دارد و آنهم این است که او قرار نیست مرد همه کاره ای باشد چرا که فعلا همه کاره استانداری مازندران کسان دیگری هستند.

قمی در واقع یک انتخاب خنثی از سمت جناح چپ است که فقط باید مجری برنامه های دیکته شده باشد و اگر بخواهد از خود چیزی نشان دهد به سرنوشت حسن نژاد و ابراهیمی دچار خواهد شد.

قمی در این معادله عملا جایگاه مشخصی ندارد، او تنها به یک هدف از دانشگاه به اجرایی ترین بخش دولت آمد: برای اینکه مهرداد ابراهیمی دیگر نباشد.

برکناری چراغ خاموش ابراهیمی بعد از برکناری چراغ خاموش حسن نژاد، نه تنها توهین مجدد به حامیان دولت، بلکه بی اعتنایی معناداری به رسانه هاست که رئیس جمهور آنها را از پایه های اصلی دولتش خوانده است.

پشت دیوارهای استانداری مازندران هر خبری که هست نفعش به روحانی و حامیان او در مازندران نمی رسد و آنچه مسلم است اینکه فعلا پایداری چی ها و اصولگرایان برای مازندران تصمیم می گیرند و عملا جای برنده و بازنده در انتخابات خرداد 92 عوض شده است.

در حال حاضر برکناری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آنهم کمتر از یکسال به پایان دولت هیچ نتیجه ای جز سردرگمی بیشتر و افزایش بی اعتمادی نخبگان سیاسی به تیم استانداری ندارد.

به نظر می رسد ضرورت امضای طوماری خطاب به رئیس جمهو از طرف حامیانش در مازندران و نیروهای اصلاح طلب  در انتقاد به رویه سیاسی استانداری مازندران بسیار ضروری است، چراکه اگر وضع به همین شکل پیش برود حمایت از روحانی جایش را به نفرت از روحانی در استان خواهد داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :