آخرین عناوین

شنبه 29 آبان 1395-11:21 کد خبر:33749

رئیس شورای اسلامی استان مازندران خبر داد:

برگزاری همایش با هدف احصا درآمدهای پایدار برای شهرداری ها

رئیس شورای اسلامی استان گفت:همایش ملی روش های نوین احصا درآمدهای پایدار شهرداری های کشور،همزمان با هفته پژوهش در مرکز استان برگزار می گردد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از صدای مازندران ، همایش ملی روش های نوین احصا درآمدهای پایدار شهرداری های کشور- با رویکرد اقتصاد مقاومتی در روزهای 24 و 25 آذر ماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش با حضور مقامات ارشد کشوری، مدیران حوزه شهری و اساتید دانشگاه ها و موسسات علمی پژوهشی معتبر کشور  در مرکز استان مازندران برگزار می گردد.

بر اساس این گزارش، سیدکمال آقامیری رئیس شورای سیاستگذاری و دبیرهمایش با بیان اینکه تامین منابع مالی پایدار از اصلی ترین چالش های شهرداری ها به حساب می آید برگزاری این همایش و برپایی نشست های تخصصی در سال مزین به اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل را فرصتی مناسب برای ایجاد تعامل، ارتقا دانش و انتقال تجارب شهرداری های کشور در شناسایی روش های ایجاد و افزایش درآمد پایدار دانست.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهميت در بحث تامين و اصلاح منابع مالي شهرداري ها، پايداري منابع درآمدي است ، اظهار داشت : اين درآمدها بايد علاوه بر داشتن قابليت اتکاء و استمرارپذيري، تهديدي براي توسعه پايدار شهري نيز نباشند.

آقامیری افزود : تمرکز بر درآمدهاي ناپايدار از جمله عوارض فروش تراکم، عوارض تخلفات ساختماني و جرائم ماده صد سهم خود را در کل درآمدها افزايش داده اند و اين امر مي تواند در بلندمدت اتکا شهرداري ها به درآمدهاي ناپايدار را نهادينه نمايد که در اينصورت دستيابي به توسعه پايدار شهري را ناممکن مي سازد.

دبیر این همایش با اشاره به اینکه برای برخورداري از درآمدهاي پايدار ابتداً ماهيت و نحوه شکل گيري اقلام درآمدي تعريف و سپس با ملاک هاي پايداري سنجيده می شوند ، گفت : سلامتي روحي و جسمي شهروندان و حفظ کيفيت محيط شهري و توسعه زيرساخت ها براي ايجاد و ارائه خدمات به شهروندان در بلندمدت نياز به برنامه ريزي صحيح و دقيق در جهت کاهش وابستگي به درآمدهاي ناپايدار و حرکت به سوي اتکا به درآمدهاي پايدار دارد.

سید کمال آقامیری تصریح کرد : نظر به اینکه این همایش با حضور شهرداران و اعضای شورا های اسلامی کشور در ساری برگزار می گردد، نمایشگاه جوار همایش فرصتی کم نظیر را برای معرفی خدمات نوین بخش خصوصی فعال در حوزه خدمات شهری و شناسایی مشاوران و مجریان توانمند فراهم می نماید.

براساس این گزارش، حاکیست همایش احصا درآمدهای پایدار شهرداری ها توسط شورای اسلامی استان مازندران و همکاری دانشگاه مازندران، سازمان برنامه و بودجه مازندران، استانداری مازندران و شهرداری ساری برگزار می گردد و علاقمندان جهت حضور در همایش می توانند به آدرس اینترنتی www.mazandconf.ir  مراجعه نمایند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :